Trex-550 Align bijna hier (of is het daar..)

27108_403768597462_507857462_485482.jpg

Trex550.jpg

1-1.jpg

Een een directe concurent voor de Logo 500 en Outrage 550 ?

Bron: RunRyder RC Helicopter - Home
RunRyder RC Helicopter Topic - T-REX 550 coming soon - Page 1

Laatst bewerkt:
Ik had gisteren ook de foto's van de 550 gezien.
Benieuwd wanneer die beschikbaar gaat zijn en vooral tegen welke prijs.

Ik begrijp deze zet van Align niet. Waarom zo'n tussenklasse maken? Is er dan zo veel verschil tussen de 500 en de 600 dat er nog een model tussen kan? Ja, volgens Align dus wel. Maar wat vinden jullie ervan? Hadden ze niet beter een geheel nieuwe 500 of 600 kunnen introduceren?

Hoe zit dat met onderdelen? Ik neem aan dat ze hiervoor ook weer een geheel nieuwe opzet moeten maken.

Tsja, daar zal wel marktondersoek aan vooraf gegaan zijn: dat de mensen op een 500 uitgekeken zijn maar nog tegen de prijs van een 600 aanhikken of zo....

Hoe dan ook, het zal vast wel verkopen....

Het kan natuurlijk ook zijn dat de 550 gewoon een superluxe 500 is, net als destijds de Alfa 33 1.3 en 1.4 dezelfde motor hadden, de 1.3 had carburatie en de 1.4 injectie. "1.4" bleek beter te verkopen dan "1.3 IE". Consumenten zijn soms rare wezens.....

Groet, Bert

Nog een andere reden kan zijn dat het ook met de vliegeigenschappen te maken heeft, en de ontwikkelingen in het 3D en het elektro vliegen in het algemeen.
De 500 en de 600 hebben standaard beide niet echt een ideale setup wat betreft kracht/massa verhouding.
De 700 eigenlijk ook niet als je hem omzet naar elektro, moet eigenlijk een stuk lichter zijn.
De lipo's en elektronica krijgen hiedoor behoorlijk op hun donder.
Deze tussenmaat zal zeer waarschijnlijk een betere kracht/massa verhouding hebben dan de andere twee, en nog beter en langer 3D vliegen.
Daarnaast is het een handig en redelijk betaalbaar formaat wat je altijd buiten goed kan vliegen.

Gezien op marktplaats...

De nieuwe 550 stond even op marktplaats voor €750,-
Er zat een complete setup bij, 3 servo's op swash en staartservo incl. een 6s Lipo. (uiteraard geen ontvanger..)

Heli is voorzien van torqtube...

Aanbieder kwam uit Eindhoven.

dat er een E achter staat miss dat er ook een N versie komt? Ik ga er wel een proberen denk ik, een E dan gelijk met 3g nu maar wachten tot ie uitkomt....

Die aanbieder ken ik wel, daar heb ik mijn 500ESP vandaan. volgens hem heeft hij "een mannetje" vlakbij de fabriek daar en kan daardoor snel aan de laatste modellen komen. dus het is heel goed mogelijk dat hij deze al kon leveren...

Begrijp ik nu goed dat deze uitvoering echt een complete nieuwe heli is? Zou jammer zijn, zou mijn 500 best willen upgraden anders als het meerwaarde heeft :)

Begrijp ik nu goed dat deze uitvoering echt een complete nieuwe heli is? Zou jammer zijn, zou mijn 500 best willen upgraden anders als het meerwaarde heeft :)

Dit is meer een 600 dan een 500.
500 ombouwen naar 550 is zelfde als 25 ombouwen naar 450, niet mogelijk dus

oke bedankt nwolsink, wel jammer op zich, zou zelf nu al meteen voor een 600/700 gaan aangezien ik al een 500 heb. Even afwachten maar, ziet er in ieder geval goed uit!

De performance van een 550E zal echter vele malen hoger zijn dan een 600E, beiden gebruiken nl een 6S pakket

De performance van een 550E zal echter vele malen hoger zijn dan een 600E, beiden gebruiken nl een 6S pakket
Hoe denk je dat hij zich gaat verhouden tov de 500? Vanaf de filmpjes is weinig af te leiden eigenlijk. Kan niet wachten tot de eerste in het echt te zien.

Daarmee dat ze deze 550 op de markt brengen , dan krijg je met 6s lipo een goede 3d heli die goed zou moeten presteren in zijn standaard uitvoering wat je met de 600 niet hebt . Een 6s pak is watgoedkoper in aankoop dan een 8s of 12s , daarmee proberen ze kopers los te weken .
Info heb ik gelezen ergens op het net .

Tja.. al de 600 piloten die hun bird naar 8s of 12s omgebouwd hebben liggen nog met hun 6S lipo's . Dus ze dachten, we gaan een heli bouwen voor die gasten . :p

Back