Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Zonde Niek, maar je kan een 250 echt wel aardig strak krijgen hoor gewoon met dat stock spul . Zal kijken of ik vanavond filpje kan maken en uploaden.

    nou succes in ieder geval met de 450 en bij muggen eerst heli neerzetten.

    gr,
    DD
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    En die 250 is ook leuk te vliegen,
    op het veld heb ik meer kijkers,
    omdat ze achter dat beestje niet dat vermoeden
    wat deze vogel kan.
     
  3. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    250 is inderdaad een mooi machine, zou graag nog een kleinere willen, maar ben echt verliefd op mijn 450 dus iets kleiners komt er niet, er komt ook een nieuwe 500 size goblin aan, en die moet ik hebben. :p
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    nog een voor de 250er,
    heb net die messing-buis aan de arm bij de achterste ball-link
    verwisselt, die zat iets gammel, nu loopt die iets strakker,
    en wat een verschill,
    kleine oorzaak groote uitwerking

    @sandorV:

    blijf ma bij een maat, bv 500 en 450,
    dan heb je geen 10 vlieger in de hangar,
    ik begonn ma met de kleine en heb ze nog steets,
    en nu weer opnieuw een uitdaging met meer kennis van vliegen.
     
  5. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    bedoel je deze buis?

    Metal Tail Rotor Control Arm Set : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!
    heb er zelf twee in huis 250 èrs en bevallen mij uitstekend
    1 trex 250 met body
    1 hk 250 met zyx fbl
    Je merk wel het verschil in kwaliteit tussen de beide maar naar wat aanpassingen aan de hk 250gt vliegt ie nu zeer bevredigend
    [media=youtube]xjlVFxDF0fs[/media]
    hier mijn eerste poging met de trex 250...onder tussen gaat het veel beter.
    Zodra de wind gaat liggen deze week maak ik een film van de hk met zyx
    phil
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Gewoon ff klein hoovertje kon het niet laten. Alleen de canopy zat niet echt lekker (dat hoor je ook in het begin), zit te strak en trek de nuts krom. Denk dat ik me reserve AR bracket van mijn CopterX er op zet die is alu+carbon

    http://youtu.be/2X4jm63Dy8g
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    :thumbsup: precies !! goed phil

    ik heb ook 2, die eene met woonkamer setup en gewone servos,
    die andere met 3D setup, motorpin met 1 tand meer, M servos
    en een hele boel vlieguren,
    alle 2 vliegen wel bij wind tot 20 km/h goed,
    maar zonder wind is hij veel leuker te zien.

    ook een goede adres voor T Rex 250 onderdelen,
    moet nog koffers pakken, ga morgen naar duitsland,
    en ook naar VARIO,
     
  8. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    Hier heeft de hk gewoon normale servos en de trex ds 410 en 420 servo.
    Ik hou het op 3 bft met de 250 tot ik meer ervaring hebt maar meer zal het niet echt worden dan pak ik me 450 wel,ook daar heb ik een grens mee wat wind betreft.:D
    Ach ja zo blijft je lekker bezig toch met die kleine rakkers en zolang ze heel thuis komen ben ik tevreden(ligt ook aan jezelf dan)
    Van de week wel mijn eerste pirouette gedraaid met de 250.
    Vond het spannend om in te zetten maar voor een eerste keer was ik tevreden daarna volgde er nog twee waarna ik de heli op de grond zetten en een momentje voor me zelf nam hahahahahahah
    phil
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    @phil ik zie dat je een rompje om de 250 heb. Ik heb nog een CopterX hier staan waar ik ook graag een rompje om wil maken. Is dit erg ingewikkeld met afstellen of in grote lijnen het zelfde als zonder rompje?

    gr,
    DD
     
  10. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    @David
    Ingewikkeld vondt ik het niet eerlijk gezegd
    Wel rekening mee houden dat alles zwaarder wordt.
    De trex 250 met body weegt bijna 600gram in totaal vlieg klaar.
    Als lipo heb ik een nano tech 3s/1000mah in zitten en een castle creation esc 25A
    Ik zelf heb het ingesteld dat ie bij midstick al hoeverd dus zit ik rond de 4 tot 5 graden.Nu nog met 75% gas en in idle op 85%
    Is in mijn ogen net wat je zelf lekker aanvoelt.
    Wel moest ik met de staart servo flink puzzelen om de heli in de romp te krijgen(weinig ruimte)
    Verlichting erop en je hebt wat moois
    kRNVevqr7Vk[/media] 250 - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    lol, een 250 is al een beetje aan de zware kant als je kijkt naar de rotorbelasting
    Met een romp erbij wordt dit een uitdaging..

    Wordt het dan geen vliegende baksteen voor het gevoel?
    Kun je nog wel op een normale manier een beetje enthousiast remmen en opvangen?
     
  12. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    ja een beetje wel maar ik ben van mening dat als je gewoon normaal een rondje vlieg dat je er best wel mee rond kan komen.
    Ben niet echt een wilde wat vliegen betreft
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is een leuke misvatting...
    Je hoeft niet wilt te vliegen, om toch tegen die zwaarbelaste rotor aan te lopen

    dit merk je ook in de wind, als je dalend aan komt vliegen en de heli moet spontaan een windvlaag verwerken
    Goeie kans dat hij dan veels te ver doorschiet richting moedertje aarde
     
  14. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    Ik ga je daar geen ongelijk in geven.
    Ik merk wel dat het soms wat lastiger is met vliegen zeker met afremmen zoals jij geschreven hebt en daar zullen ook wel aanpassingen wezen om dit te verminderen neem ik aan.
    Ook al vliegt het als een "baksteen"ik vindt het persoonlijk mooi
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik spreek je daar ook zeker niet tegen :D
    Mooi is een romp zeker, en als je rekening houdt met de gedragingen van de heli, kun je er gewoon perfect mee vliegen

    en qua aanpassingen...
    enigste wat ik me kan verzinnen om het vlieggedrag, bij gelijkblijvend gewicht, beter te krijgen, is of je rotor vergroten (je hebt 205 bladen, maar ook 215, en misschien ondertussen nog wel groter) of het toerental opvoeren

    Maar die tweede is op een schaalheli eigenlijk een beetje een lapmiddel, het "hoort" niet bij zo'n heli..
    klinkt verkeerd, en daarnaast hou je de "baksteen" eigenschappen toch nog

    dus eigenlijk 2 dingen: bladen en proberen toch ergens gewicht te besparen
     
  16. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    Nu je over bladeren begin daar heb ik onlangs nog aan gedacht inderdaad.
    Er zitten nu de standaard 205 bladeren op carbon(die van plastic was ik niet zo content mee).
    Tot welke maat zou je kunnen......210 kan ik vinden bij een webwinkel en 255 ook maar die zijn te groot.
    Met de tijd wil ik ook deze ombouwen naar fbl dus het gewicht zal iets verminderen maar wil eerst met de andere 250 wennen aan het fbl gebeuren.
    Ik hou er rekening mee wat vlieg gedrag betreft zoals je zegt en dat gaat voorlopig goed.
    Tips en op of aanmerkingen zijn altijd welkom,daar leer je ook nog van toch
    phil
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    mischien meer bladerige rotorkop?
     
  18. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250 eigenaar

    Laat ik die toevallig ook hebben liggen :D
    5 blads voor de 250.
    Ben er wel mee bezig geweest maar er komt zoveel bijkijken dat ik besloten heb om het even links te laten liggen
    Hier de thread ervan en bevindingen van andere forum leden met adviezen enz
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/trex-250-met-5-blad-kop.162009
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.180
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kan wel, en is ook te koop, maar je gaat dan wel het probleem krijgen dat de hekrotor er erg veel moeite mee gaat krijgen. Dat moet je dan vervolgens weer op gaan lossen door "extremere" toerentallen te gaan draaien, en daardoor blijft er van de vliegtijd niet heel veel over.

    Voor dergelijke kleintjes is de beste oplossing toch 2-blads FBL en dan de grootste bladen die je er op kwijt kunt. Beste manier om dat te bepalen is de hekrotor zo draaien dat er een blad recht naar de rotorkop wijst, en dan kortste afstand van tip hekrotorblad tot bladbout hoofdrotor bepalen.
    Dat is je maximale veilige bladlengte. Langer gaat wel maar het risico op ruzie tussen hek- en hoofdrotor neemt ernstig toe...

    Als je halfsymetrische bladen kunt vinden (helaas heeft Spinblades nog niet iets in deze maat) dan win je daar ook nog een hele hoop mee.

    Groet, Bert
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ik ga gewoon eens opzoek naar een leuke fuselage voor de 250, ik hou wel van een uitdaging en is goed voor de lering. Eigenlijk wilde ik er een klein airwolfje van maken. :)
     

Deel Deze Pagina