Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
  2. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    :banana:


    Gelijk m'n shop waar hij in preorder staat gecontacteerd om te zeggen dat hij ervoor moet zorgen dat ik gelijk een herziene versie binnenkrijg !
     
  3. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    net eentje van Robbe binnengehad, en daar zit de nieuwe versie taihub in.....
     
  4. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    waar kon je dat aan zien dat het de nieuwe waren?
     
  5. Heligio

    Heligio

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    130
    Locatie:
    België
    Volgens mij is de tailhub zelf nog exact dezelfde als de oude versie, enkel zit er nu maar 1 lager in de bladhouders ipv 2, wat smaller is en iets meer speling geeft.

    Groeten.
     
  6. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Anders werkt de fix in mijn bouwdraadje ook prima, bovendien hebben niet alle kit er last van. Er staat ook een testje hoe je er achter kunt komen of je dit 'probleem' wel of niet hebt.
     
  7. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    ik heb mijn staart probleem opgelost, Ik heb mijn vertouwde 401 combi erop gezet met de futaba 9257 servo. door de regelaar onder de accu te plaatesen heb ik hem aardig in balans, verder de ontvanger aan de andere kant van de heli geplaats (zijkant) om gewicht van de servo tegen te gaan. Staart blijft nu mooi op zijn plek.
     
  8. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Ik heb vorig weekend met de super combo gevlogen dus met allign gyro , maar dit werkt uitstekend , supper zelfs. Als deze juist is afgesteld natuurlijk, ik zal hier straks in de video wat aandacht aanbesteden.



    Lief ......:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Leuk om de trex 250 in een gewone vlucht te zien!
     
  10. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    [URL=" - T250 TAIL BINDING ANALYSIS PART 1.wmv[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem

    Ja je kunt er ook gewoon mee vliegen :p, mooi hé :D
     
  12. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    zoals jullie misschien al ergens gelezen hadden ben ik ook een kleintje aan t bouwen, en aangezien dennis t heel druk had en ik niet heb ik aangeboden om m te bouwen en in te vliegen, moest nog op de accu's wachten maar vd week was t zo ver

    En de accu waren binnen !!!, dus vanavond alles erin gepield, moest wel de regelaar verhuizen naar de voorkant ivm het zwaartepunt, en ongelofelijk moeten vlooien om die bos kabel erin te krijgen maar t is gelukt..

    even gevlogen net in de winkel, en inderdaad gewoon in 1 keer goed !!
    zelfs de hekservo stond in 1 keer goed, geen bladspoor, wat een idioot toerental zeg.... en dat met de 15 tands, maar inderdaad alsof je met een veel grotere heli staat te vliegen !!

    hierbij wat Pica's.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    toeren valt mee, je moet aan wenen :) ik heb tonix motor 4850kv nu erop met 12T. volgens rekenmachine zit ik rond 4800rpm! :) wel een power monster nu, zelfs met plastic blades.
     
  14. De GooF

    De GooF

    Lid geworden:
    12 dec 2006
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Emmeloord
    Mijne vandaag ook af gemaakt,heb alleen de inbus van mijn Sjm 180 gebruikt inplaats van de align op de meeste plaatsen,die van de sjm leek net wat strakker te passen.

    en foto's natuurlijk
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En toen was ie af !

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    dis de mijne, "incomplete" set...

    bij 2 linkjes naar de swash toe, zat aan 1 kant geen schroefdraad, wacht ik nu dus nog op!...

    [​IMG]
     
  16. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    IK ADVISEER IEDEREEN DIE EEN TREX 250 KOOPT NIET AF TE GAAN OP DE KWALITEIT VAN ALIGN. BIJ MIJ LIEP ER EEN BLAD AF VAN DE HOOFDROTOR. BLEEK DAT DE FABRIEK GEEN LOCTITE HAD GEBRUIKT BIJ DE MAIN ROTOR HOLDER. DUS CHECK ALLES. DAARNAAST VERBRANDE EEN SERVO (DIGITAAL) DIE BIJ DE ALIGN GIRO HOORDE. TEVENS PROBLEMEN MET DE PROGRAMMERING VAN DE REGELAAR. GEVOLG, CHRASH. IK VIND HET ALLEMAAL ERG TRIEST VOOR ZO.N TOCH PEPERDUUR KLEIN APPARAAT.


    LOGES
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Mijn bouwdoosje vandaag ook binnen.
    (En hoe krijg ik al die losse zakjes er weer in? tzat er toch alemaal echt in!!)

    Aha, gelijk een aantal vragen hierboven beantwoord:

    voorgemonteerde kop en staart
    - toch nog langslopen met loctite. Vast is vast..
    (waarom bouwen ze dit dan vooraf? doek ik veel liever zelluf!)

    Verbrande staartservos
    - Regelaar geeft default 6V,lijkt me niet gezond voor bijv de staartservo (en de gyro)
    De regelaar dus herproggen naar 5V.
    - Staart bladhouders controleren op binding

    Linkjes te krap
    - ik lees opruimer tooltje, gaui balletje, draaien in boormachien
    Uit mijn piccolo tijd weet ik nog vastpakken met tangetje en dan zachtjes wat wrikken, werkt hier ook?

    Motortandwiel
    - vastlijmen goed genoeg?? Hmmm, mijn ervaring zegt inbusbout op plat kantje..
    er zijn hop up motor tandwielen verkrijgbaar. (gele advertentie rechtsboven, engelse webshop)

    Govenour mode?
    Er staan trottle curces in de handleiding, maar heeft iemand ook al ervaring met gouvenour mode? (setting 3)

    Tips om t kluwen draad hier en daar weg te werken?

    Dr staat outdoor op t doosje, werkelijk??
    - Een piccolo buiten was er achteraan gaan rennen!
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  18. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    tot nu toe was de governor mode op alle align esc's ruk, dus gebruiken doe ik die niet, ik heb langere draden een paar keer dubbel geklapt en er een groter stuk krimpkous omgedaan en ff iets verwarmd,...miss een tip.

    en voor de stroeve linkjes heb ik gewoon een echte 3.5MM ballink ruimer besteld.
     
  19. The Thorn

    The Thorn

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat de rotorkop uit elkaar ging is toch ergens je eigen fout. Zelfds met RC auto's liep ik alles na voor gebruik, en dat is bij heli's (voor mij in ieder geval) meer dan dubbel zo belangrijk. Je ziet ook iedereen die een voorgemonteerd heli model heeft gekocht ook eerst alles nalopen voordat het gebruikt gaat worden. Dat is echt niet voor niets. Je kunt nu eenmaal beter voorkomen dan genezen.

    De verbrandde servo kan misschien liggen aan de afstelling van de regelaar. Daar heb jij blijkbaar moeilijkheden mee waar ik geen ervaring mee heb. Ik denk dat als de regelaar op een lager voltage was afgesteld, dat de servo wel had blijven leven. Maar daar naast hoor ik meer van dat soort problemen, zelfds van mensen die de regelaar wel goed hebben kunnen afstellen. De kwaliteit van die servo lijkt gewoon niet zo erg indrukwekkend te zijn. Kijk liever even rond voor iets anders. De servo's die geschikt zijn voor deze heli zijn niet al te duur.

    Niek, ik zie dat jij het al aardig hebt begrepen. Dus mijn enige informatie aan jou is over de govener mode van de regelaar.
    Ik vlieg in deze modus, en het bevalt me heel goed. Het enige probleem is dat als ik op 70% gas constant vlieg, dat de regelaar afwisseld met toeren. Dit is precies hetzelfde verhaal als dat er bekend is over de Mini Titan kits. Vanaf 80% ervaar ik dit niet, en is de rotorsnelheid constant, en de regelaar houdt het erg goed.
    Mijn tip is dus: "Gebruik minstens 80% throttle in deze modus"
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Er staat ook in de handleiding, loop de schroefjes na,
    maar er staat niet bij hoe?

    Kijken of t voorzichtig los te draaien is?

    Affijn als ik met een nauwkeurig hex sleuteltje
    (t bijbehorende hex gereedschapje past veels te ruim :eek:nweer:)
    div schroefjes in t mechaniek langsloop krijg ik bijv de jesus bout zomaar los.. geen loctite..

    Tegengekomen niet geloctited zijnde
    - jezusbout
    - 1 kant vd bladhouder bouten , met 2x 1,5 mm sleutel toch Plop! los.
    (dus t hele spul gelijk even losgehaald, rubbers geolied)
    - 1 vd bovenste tuimelaars (de andere was/is weer geloctited)

    Op t frame zitten een paar boutjes gelijmd,
    ksan leuk worden als dat straks toch eens los moet.

    Kijk of alles licht loopt:
    - div schoefjes op de staartmechaniek toch ietsje pietsje losser gezet
    (en speldeprikje lijm/loctide voor borging aan andere kant draad)

    De strakke links zijn lastig.
    Draaiend balletje in langzame boormachientje cq aandrukken met tangetje wordt iets losser.

    Linkjes met text naar buiten monteren, cq blinde kant klikt op balletje.
    Als dit een harde eis is, moeten
    - de links B van tuimelaar onderin naar t paddel wiebelframe
    - links tuimelaar bovenin en bladhouders
    de bladhouders andersom dan getekend geclikt worden.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008

Deel Deze Pagina