Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    de gewone? welke accu bedoel jij precies?
     
  2. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    nou ik ben de laatste dagen bezig geweest mijn trex 250 te bouwen. Wat een drama niks verkeerds over align alleen mijn vingers zijn te dik voor die kleine schroefjes (en te ongeduldig). Maar nu ie eenmaal gebouwd is wat een prachtige heli. niks negatief om te melden. netjes dat ze er gereedschap bij geleverd hebben. echt een aanraader.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2008
  3. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    nou nog een paar foto's/filmpje en een taalcursus en we zijn allemaal blij!
     
  4. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Helemaal mee eens, 5 pagina's vol en géén enkele
    (bouw) foto. Is de 250 dan zo klein dat hij niet te fotograferen is?
     
  5. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Heel mooi om te zien!

    Nou alles staat zo over elkaar verspreid ik vond
    zelf dit topic niet meer terug><
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  8. Claude

    Claude

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    795
    Locatie:
    West-Vlaanderen - België
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  9. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    is er iemand die mij kan uitleggen op hoeveel in de gyro moet zetten op een futaba want met al mijn geprobeer zelfs krijg ik hem niet op punt, zal wel aan mij liggen amar het lukt niet
     
  10. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    damn dude, lees die zin zelf eens!

    Heb je enig idee waar je mee bezig bent trouwens? Stel m even af met een kundig persoon samen, bespaart je denk ik wat geld en verder geklooi!
     
  11. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    is er ergens waar jij geen commentaar op heb bart?
     
  12. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie

    Ik vlieg al jaren heli en heb al ettelijke en ontelbare malen gyro's afgesteld maar die G750 krijg ik niet op punt, ik weet heel goed waar ik mee bezig ben, ook door mijn studie dus zulke commentaar???
     
  13. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    Sorry hoor jongens maar

    "is er iemand die mij kan uitleggen op hoeveel in de gyro moet zetten"
    "op een futaba"
    "op punt"

    Geef dan wat meer info, als je zoveel gyros hebt afgesteld snap je toch dat niemand hier wat mee kan?

    En ik ben ook geen echte taal deskundige maar let er aub een beeetje op wat je neerzet, en hoe vooral.
     
  14. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
  15. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    wij hebben niet allemaal een 10 gehaald met nederlands bart zeur toch niet zo
     
  16. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    nee dat zeg ik dus ook, maar een beetje opletten kan geen kwaad, lijkt me toch.

    maar wat zijn de precieze problemen dan Vincenzo?
     
  17. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    op hoeveel de gain moet staan op een futaba zender ( dat is allemaal hetzelfde trouwens) dus met die uitleg kwam je al heel ver maar goed ik test nog even verder dan
     
  18. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    het probleem is als ik hoover --> niets maar als ik hem bijvoorbeeld voorwaart laat vertrekken en dan wil afstoppen dat hij precies uit zichtzelf rudder geeft... zo een gevoel geeft het.

    net hetzelfde in het weer achteruit komen en terug afstoppen, in het achteruit vliegen gaat het perfect maar in het afstoppen van ee nrechte achterwaartse lijn wringt hij tegen, altijd naar links...

    ik weet niet wat het is daarmee dat ik het even vroeg. ik heb een 401 een 601 en een 611 van futaba en nooit problemen mee gehad en nu dit, i kverta me er even niet aan. misschien dat ik iets over het hoofd zie... vandaar mijn vraagje
     
  19. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    jij hebt die full combo toch? heb op helifreak al wat issues gelezen dat die servo niet zo lekker zou zijn, en dat de rod teveel flexed en de servo horn ook,...

    hier nog een tail issue van iemand...
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=106332
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  20. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    Problem komt door de bearing. (kijk even op helifreak)
    Align komt met een gratis upgrade (hoe gratis is gratis moet ik nog achterkomen)
    Maar het komt erop neer dat minder sterke servos door de binding van de bearings extra moeilijk krijgen waardoor start raar doet of zelfs tailservo doorbrandt. Ik heb zelf spartan + 3100G zonder problemen. Maar 3100G heeft genoeg tourge (blijkbaar)

    Kijk of je staart nog steeds soepel is als je motor +70% draait. mainblades los halen en zelf aan de linkage van je tailservoarm trekken. Het gaat natuurlijk niet echt soepel meer maar het moet wel te doen zijn. Als het echt TE zwaar gaat weet je dan waar het aan ligt.
     

Deel Deze Pagina