Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    waarom niet? plastic?
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ik heb vaker geen goede dingen mee gemaakt met plastic,
    of dat nu een bladhouder van de T Rex 600 is
    of tailbladen van een Blade
    of de fin van een Blade,
    die gewoon afgebroken zijn of vervormd waren.

    Zeker is niet altijd een alu bladhouder beter dan plastic,
    die reageren veel strakker , en en

    maar in dit geval van de 250 leek me dat als een speelgoed heli,
    als ik de oude 250er zo daarnaast zet !

    Groet
    Uwe
     
  3. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    vind ik bij de 450 plus dfc ook, het zal best goed zijn maar metaal ziet er beter uit!
     
  4. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Heb een jr ds290g gekocht voor de tail. wilde de mks ds95i halen maar deze was via het forum met wat extra onderdelen en een scorpion 3900kv motor dus we gaan de jr eens proberen. die mks van 80 euro kan altijd nog! hopelijk is de jr veel beter dan de ds420
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    de ds 420 is echt aan de lage kant,
    maar vroega heeft die T Rex 450 sport ook met deze gevlogen,
    maar ook snel zijn die insiders overgestapt naar Gy401 met Futaba 92...

    suc6 man,
    Groet
    Uwe
     
  6. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Ja die ds420 op de 250 is niet best dus wilde de mks ds95i bestellen maar ga nu eerst die jr proberen... die mks kan ik altijd nog kopen. Het is overal de beste uit alle testen maar die 80 euro kan ik altijd nog uitgeven. ik probeer eerst gewoon de jr ds290g en is die ook waardeloos bestel ik dat rode monsterservotje. heb ook nog een s9257 maar die ga ik ipv de ds520 op de 450 plaatsen met een step down ertussen. die moet tussen de gyro en de servo he die step down?
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    dat is een goede beslissing,
    de futaba servo op de 450er gaat super,
    ben ik 40 !! uren mee gevlogen, dan de heli verkocht,

    en de step down voor de servo plaatsen,
    dus tussen gyro en servo of fbl-unit en servo..

    ja, voor de 250er, daar zijn we weer,
    is de oplossing voor een goed werkende heck duur,
    de nieuwe aansturing vind ik goed, gebruik ze ook op een andere heli,
    maar je moet niet verwachten, dat je daar geen speling krijgt !

    het is ook bijzonder, de kleine maar krachtige vogel ..

    Groet
    Uwe
     
  8. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Misschien laat ik die ds95i wel meteen mee komen en hou ik die jr als reserve... De belasting dienst heeft een mooi bedrag gestort vandaag :)
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    leuk,
    waar ik soms dan een probleem krijg,
    als je te veel spullen hebt, krijg je ze,
    als het moet
    moeilijk kwijt en krijgt niks meer voor,

    maar om te zien hoe het werkt, en het budget zegt, o.k.
    hoezo niet, zou ik ook doen.

    Groet
    Uwe
     
  10. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    ben het helemaal met je eens hoor uwe maar alles wat ik qua rc koop reken ik als afgeschreven. ik verkoop het niet, ben het niet van plan. mijn budget is niet oneindig integendeel maar had nu een meevaller en wil wel kijken wat die mks doet. een tail servo op reserve is nooit weg en hij zou zelfs op de 450 kunnen.. zijn er genoeg met een mks ds95i op de tail van de 450. maar het geld wat ik eraan uitgegeven heb in totaal misschien al wel 3000€ weegt niet op aan het plezier dat ik heb met deze hobby.. ik heb nog nooit iets langer dan een week volgehouden maar met deze hobby ga ik naar bed en sta ik mee op.. heerlijk!!! af en toe tot ergernis van de wederhelft maar daar kan ze wel mee leven!

    gr Serge
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    je spreekt mijn woorden,

    soms is het moeilijk te accepteren,
    dat da onderdelen en lipos voor ... ten € liggen,
    maar dat hoort bij,

    zijn we blij met deze hobby,

    wat mij, ... ik ga niet meer naar de krug, als je weet wat ik bedoel,
    en ik ben 3 jaar geleden gestoppt met roken,
    dat heli is mijn beloning, en 1000 keer leuker !

    Groet
    Uwe
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    lol, er zijn er dus meer met die instelling ;-)

    ik vergeet de prijzen meestal vrij vlot :D
    anders wordt je toch alleen maar bang om er mee te gaan vliegen.

    dan had het door moeten leren voor boekensteun.
    het is ergens voor gemaakt, dus dat gaat ie ook doen ;-)
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    + leuk @Student: ;-)
     
  14. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hallo,

    Ben bezig met mijn Trex 250 om te leren hoveren en vooral ook zachtjes te landen. En dat laatste valt me een beetje zwaar ;-). Hij is nogal heftig op de throtle. Is dat normaal en moet ik meer voorzichtig zijn met de stick of kan ik nog ergens een afstelling doen om het gemakkelijker te maken. Ik zit nu met de volgende afstelling;

    Throttle:

    P1 = 0% power = -2% pitch
    P2 = 50% power
    P3 = 70% power = 5% pitch
    P4 = 85% power =
    P5 =100% power = 11% pitch

    Zou het bv. uitmaken als ik P3 naar 3,5% - 4% zou zetten?

    Groetjes Robert
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.048
    Locatie:
    Nootdorp
    De pitch moet je laten zoals hij is. Gewoon linear dus.
    Het gas kun je de 70 % naar 60 of 55 brengen.
    Je zult zien dat hij dan wat rustiger reageert. Heb je de regelaar wel ingeleerd wat 0 gas en 100 gas is ?
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    dan doe de curve voor throttle gelijk op:
    0 - 40 - 60 - 80 - 100
    en laat de pitch zo,

    heb je lineaire pitch en throttle curve,
    de heli moet dan eigenlijk gelijkmatig, zo als je de stick beweegt, dalen en landen

    als het dan nog niet lukkt, is SIM gevraagd en oefenen oefenen,
    het is ook niet de makkelijkste heli voor beginners,
    een 450er land je veel makkelijker.

    suc6, Uwe
     
  17. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Ik vind een vlakke curve fijner vliegen hoor uwe en rene. bijv 0-75-75-75-75 dan vind ik hem veel fijner vliegen, rustiger. maar dat ik persoonlijk denk ik.
    Ik denk wel dat het bij het landen fijner is omdat je dan 1 toerental blijft draaien maar dat weet ik niet.
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ..dat kan ook @servor1986:

    de huidige ESC maken dat mogelijk,
    ik vlieg mijn Blade ook met flat 80 in idle, en in N met 0 - 30 - 60 - 60 - 60,

    vroeger, en natuurlijk met brandstof-heli's zonder governor
    moest je de curves zo instellen,
    ja zelfs heb ik bij mijn 600 n aan de begin een klein trapje in gehad,
    om optimaal de power te krijgen, zo als:
    0 - 40 - 50 - 65 - 90

    Groet
    Uwe
     
  19. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Ik vlieg zelf alleen in idle up. heb soft start dat wel maar ik zet idle up aan terwijl throttle hold actief is en hou alles midstick, throttle hold eraf, een minuut of 6 de grond niet raken (das de bedoeling althans) en weer terug zetten, throttle hold aan, low throttle stick, idle up uit, stroom deraf en met een fijn gevoel weer ouwehoeren en peukjes roken ;) iedereen vliegt anders hoor gewoon vliegen zoals je zelf fijn vindt!
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    +1 @servor1986:
     

Deel Deze Pagina