Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is een leuke heli om mee te vliegen. Het heeft echt een eigen willetje ;-)
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Het is een heel heel leuke heli,
    en je hebt hem ook super netjes opgebouwd,
    ik heb een stuk of 4 gebouwd, misschien ook 5,
    maar die van jou is optisch vol oké. !

    wees voorzichtig, dat is een krachtmachine,
    suc6 met maiden

    Groet
    Uwe
     
  3. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hallo Uwe,

    Kun je mij misschien vertellen welke onderdelen ik op voorraad moet nemen bij een crash of voor onderhoud? Ik gehoord dat het verstandig is een voorraadje in te slaan van bepaalde onderdelen die snel kapot gaan.

    Groetjes Robert
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    snaar in de staart. Bij mij gaan ze soms vele vluchten mee, en opeens is hij kapot. Of hij gaat maar een paar vluchten mee.

    Ga alvast nadenken voor een andere servo op de staart. ik ben jaren aan het etteren geweest, en naderhand bleek het met een andere servo (MKS) over..
     
  5. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Welk type, ik krijg mijn staart ook niet strak
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    iig niet te veel onderdelen,
    wat ook nog snel gaat is lagertjes tail shaft en de tailshaft zelf,
    zoals mainshaft en feathering-shaft (spindel),
    en daar nog even de lagers voor,
    en als je vleugel ook nog op voorraad wild, goed,
    maar dan ben je al heel veer.

    Groet
    Uwe
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    MKS DS95i Micro Coreless Digital Tail Servo S0017002 hobbymaniac.nl

    Al heb ik het idee dat hij flink duurder is geworden..
    Ik vergeet meestal alle prijzen vrij snel als ik eenmaal heb afgerekend.. de mijne zit er nu al weer 1 a 2 jaar in de heli
    En er zullen vast nog andere adressen zijn.
    volgens mij zat de mijne toendertijd in een batch uit engeland, samen met meer spul.

    nu scheelt het ook veel als je de speling wegwerkt, en alles echt goed insteld.
    is hij verschrikkelijk gevoelig voor.
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    dat is wel duur voor een servo @Student: !

    maar wat je zegt, speling wegwerken, en je kan weer een stukje,
    ik snap het alleen niet, hoe de mCPX met heel veel speling
    aan de swash b.v. nog zo goed kan vliegen ...
    wel heeft mijn oude 250er een paddel en geen fbl-unit.

    groetjes, Uwe
     
  9. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Goedemorgen... Daar gaat de vrouw niet blij mee zijn! Dus ff laten liggen.. er moet eerst een dx9 gekocht worden. Het probleem is dat de gain op 59 (spektrum) waggelt en op 59.5 licht oscilleert. 59 vliegt momenteel fijner maar heb het idee dat het strakker moet kunnen.

    mijn 450 is ook niet 100% stil maar wel zo strak dat ik het niet zie of er geen last van heb maar toeschouwers zeggen dat de staart waggelt. Ik ga ervan uit dat de 250 ook op dat niveau moet afgesteld kunnen worden maar dat komt wel goed. Zit nergens speling op voor zover ik kan zien, wel heb ik nog de plastic stock tail blades. Bij de 450 zouden carbon bladen ook wat beter zijn tegen het wiebelen in de tail maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ook een e-heli moet ingevlogen worden
    tot dat alles maar goed werkt en spelingsvrij en licht beweegt
    of zijn we dat vergeten ...

    groetjes, Uwe
     
  11. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Dat zijn we vergeten...

    Nu snap ik waarom de 450 pas na 10 a 20 vluchten pas een beetje lekker op stoom komt
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Over die servo, ik was het toen echt ff zat.. 10 a 15 keer heel die staart uit elkaar, herbouwd, niets gaf oplossing. speling weggewerkt, steeds een stap verder, geen oplossing
    gyro anders ingesteld, maar na een poging of 10 opgehouden. andere staartbladen, andere aansturing. Ook allemaal geen oplossing.

    Servo was de enigste die als verdachte overbleef..
    Dus heb bij iemand in de 3d setup zitten spieken, en had uit zijn verhaal toen een redelijke overtuiging kunnen vinden dat die servo het op zou lossen.

    kan makkelijk dat een andere servo het ook oplost.. hitec, savox (al was savox vroeger van align, hoe dat nu zit weet ik niet), noem het maar op..
    MKS is kwalitatief een van de betere, al dan niet beste.
    Had er verder ook nog geen ervaring mee..
    En had vrij weinig zin om iets te proberen, met de optie op dat het alsnog niet klopt.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    +1

    ...je hebt natuurlijk in de 10 vluchten ook iets geleerd,
    en bent meer vertrouwd met de heli,
    maar
    kogellagers, featheringshaft en ballinks moeten eerst maar lekker lopen ...

    groetjes,
    uWE
     
  14. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Zelf heb ik de staart met de DS420 servo wel strak gekregen. Dit was met kleine staartbladen, 100% vlakke gas curve en de 3GX V3.1. Het kan wel:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mooi Joop,

    die fbl versie vliegt toch iets anders als de gewone paddel-heli
    mooi gevlogen !

    Groet
    Uwe
     
  16. HackWar

    HackWar

    Lid geworden:
    26 dec 2011
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Dordrecht
    Sinds kort ben ik ook eigenaar van een z.g.a.n. Trex-250 en ik ben er heel blij mee, gewoon nog met 'ouderwetse' flybars. Deze heb ik overgenomen van een ander forum lid. Het segment van kleine CP heli's bevalt mij prima, en de 250 is een ideale maat tussen mijn mCPX BL en de 450.

    Toch wel weer een klus om alles goed in te stellen, dit doe ik ook niet dagelijks, het concept swashplate mixing nu in ieder geval helemaal duidelijk. Nu alles is geïnstalleerd en ingesteld kan ik niet wachten om de eerste testvlucht te doen :)

    Alvast wat fotootjes:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi @HackWar:

    gefeliciteerd met je nieuwe "speeltuig"
    's is natuurlijk geen speeltuig,
    ziet goed uit

    groetjes van Uwe
     
  18. HackWar

    HackWar

    Lid geworden:
    26 dec 2011
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank je Uwe, deze maat heli bevalt wel. Lees ik nu net dat jij de 250 weg hebt gedaan? Snap het op zich wel, de collectie rc heli's groeit gestaag en dan ineens kom je erachter dat je er 'teveel' hebt ;)
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ..zo is het ook, @HackWar:
    ik stond met 12 heli's,
    en toen ik over na dacht wat ik eigenlijk wil en wat ik doe:

    ik wil buiten vliegen met een betrouwbare heli,
    maar soms heb ik geen tijd,
    omdat de hangar met reparaties stond te wachten

    ...als je weet wat ik bedoel.

    Die 250er's gingen wel met een traantje in het oog de deur uit,
    maar als ik kijk, dat ik ze binnen niet meer vlieg
    en buiten allen als geen / weinig wind gaat
    ... en da heb ik al weer een 500er in de hand !

    dus stonden ze bijna voor niks,
    de nieuwere heli was tenminste 2 jaar oud en misschien 2 of 3 keer buiten gevlogen.

    plezier verder, misschien koop ik ergens maar de fbl versie om ze te testen, ha ha

    Groet
    Uwe
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    250 DFC pro BnF

    heeft iemand de nieuwe T Rex 250 DFC (plus)pro BnF al gevlogen / gekocht,

    mij lijkt het, dat de heli wat lichter is dan de oude SE versie,
    bovendien heeft die een TT en is fbl,
    op YouTube maakt die een goede indruk,
    behalve dat canopy, dat iets dikker lijkt dan papier,
    en bij elke aanraking denk ik snel beschadigt zijn,

    eer is ook een dealer, waar je hem voor goed geld kan kopen ( rond 250 € )

    iemand ervaring ???
    en wat betekend plus,
    is dat voor Spectrum / Futaba
    en dat pro zeker voor TT aandrijving

    groetjes van Uwe
     

Deel Deze Pagina