Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

1. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    leuke fotos op jou site!

maar die staart servo, is dat om die zware accu te compenseren?

2. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    mooi mooi! enkel dat frame is wat jammer ja en nooit erder gezien daar de servo van de gyro plaatsen heeft dat een bepaald nut?

3. gixxer

gixxer Guest

mij viel de staartservo zo dicht bij de staartrotor ook al op en ben verder gaan kijken en zag tot mijn verbazing bij de vergelijkingsfoto met een trex 450 precies hetzelfde.
    wat is het nut van de staartservo zo dicht bij de staartrotor? is het om zwaardere lipo's te kunnen gebruiken zonder dat de heli uit balans is?

4. crash1000

crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    31 jul 2007
    ik deed de start servo eerst op mijn 450 achterin omdat ik mijn staart 100% slop vrij wilde hebben en uit ervaring overleeft mijn startservo het ALTIJD :) toen viel me ook op dat forwardsflips ook mooier werden. Sindsdien doe ik altijd mijn tailservo achterin.

Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  5. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    ja omdat je elevator wss wat trager werkt, t ziet er aardig dom uit vind ik maar ja dat maakt natuurlijk niks uit, normaal moet je t meeste gewicht zodicht mogelijk bij de mainshaft houden.

en als je piroot, en stopt hoe vliegt dat? merk je daar nog verschil?

6. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    ik vind het uniek uitzien :) lol.

bij pioreten met 401 had ik geen last van. Met spartan heb ik mijn stopgain ietsje lager gezet. Verder merk je weining kwa piros. Als je start genoeg holding power hebt houd ie het wel goed bij. Het wordt natuurlijk in theorie moeilijker om extra gewicht tegen te houden, maar in praktijd heb ik weinig van gemerkt.

7. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Ik vind het idee wel goed. Maar uniek is het niet, SJM heeft zo'n speciale conversiekit voor de SJM400 waarbij je de staartservo achteraan kan plaatsen.

8. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    MIJN 250 IS BINNEN ik mag hem in de loop van de dag ophalen :)
    Vanavond en morgen voormiddag bouwen en morgen avond een filmpje van de eerste vlucht,
    indoor welleswaar want met zulk een weertje...

ik ben benieuwd!!!

9. The Thorn

The Thorn

Lid geworden:
    21 sep 2007
    Eerst was ik wel onder de indruk van deze heli, maar ik hoor steeds meer negatieve dingen, over het frame enzo. Ik ga eerst maar even wachten tot er wat meer reviews zijn, en het weer wat rustiger is.

10. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    we gaan het gewoon testen en we zien wel wat het geeft desnoods maken we uit 1.5mm carbon zelf een framepje :) dat kan geen probleem vormen!

11. Funky

Funky

Lid geworden:
    20 jan 2008
    Wel, dat van het frame is tot nu toe echt het enige wat ik gelezen heb hoor, en ik volg de topics op HF en RCGroups nauwgezet. Als je weet hebt van andere problemen mag je die hier posten, altijd interessant.

Wat ik her en der ook wel lees is dat de kwaliteit van de vijsjes niet fantastisch is. Maar dat is voor de andere T-Rexen ook zo.

12. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    nou idd! en dat hoeft ipc niet eens een min punt te zijn, zon klein frame zal toch niet zo snel breken denk ik...

13. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ik neem aan dat ze bij align wel weten hoe sterk ze een frame moeten maken, dus ik neem aan dat het crashvrije vluchten wel zal overleven...

14. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007

nou zelfs met dat frame ben ik nog blij hoor. Voor 210$ is het echt geen geld en de kop and tail is 150% goed en dat vind ik veel blangrijker. Kop en tail is veel superior tegen gaui200. Frame is meer cosmetic en breekt echt niet zo 123. zeker niet bij zo een lage gewicht.

15. The Thorn

The Thorn

Lid geworden:
    21 sep 2007
    Iedereen kan nu wel gaan zeggen "Ja, het frame is wel goed", maar zien is geloven. Ik hoor gewoon wat negativiteit, en ik wil bevestiging van het probleem, of dat het er juist niet is. Zeggen dat het wel goed is zonder argumenten is nog al zinloos.

Als ik een heli van Align koop, dan wil ik dat die gewoon volledig goed is. Niet dat er onderdelen tussen zitten waarvan ik denk dat de kwaliteit een stuk minder is dan de rest, al is het een zinloos schroefje.

Maar de heli's van dit formaat zijn in de lift, dus er zullen wel een stuk meer komen, met misschien nog wel betere kwaliteit.

16. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    nou wat voor een argument wil je hebben? :) Ik heb die heli in elkaar gezet en hij vliegt super! alles past perfect en frame is wel degelijk. Op 2 plekken zijn de lagen los en daar heb ik nog geen last van gehad en alles is zo stevig als het kan en na zoveel crashen met verschillende helis weet ik gewoon dat die frame niet breekt in een crash. Enige wat ik als upgrade wil hebben zijn de mainshaft bearingholders omat ze niet "duurzaam" zijn en als je ze 5/6 keer los draait, draaien ze waarschijnlijk niet meer goed vast. En ik ben iemand die heel veel van upgrades en mods hou :) dus als ik alleen maar die bearingholder als upgrade wil, zegt toch veel over die heli. Je moet ermee vliegen en dan denk je **** kleine helis kunnen ook goed vliegen :)

17. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    ik ben nog niet aan het bouwen toe geraakt daar ga ik normaal morgen of donderdag aan beginnen maar ik meot zeggen dat mijn frame er heel goed uitziet, nergens een foutje in ofzo...

18. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    dan ben ik de enige denk ik :( ik heb het ook nog niet eerder gehoord. maar zo erg is het nou niet. Ik bedoel voor 200$ ga ik niet zeuren :)

19. Vincenzo

Vincenzo

Lid geworden:
    20 jun 2007
    ja maar het is wel jammer mijn frame ziet er super gaaf uit en nergens ook maar een opmerking, over de rest kan ik het niet zeggen aangezien ik nog niets heb uitgepakt maar het is wel leuk als je alles zo iets in aluminium. tis net een pro maar dan in het miniatuur :)

20. bartjuuuhhh

bartjuuuhhh

Lid geworden:
    25 sep 2006
    waar hebben jullie m eigelijk vandaan?

Deel Deze Pagina