Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    +1, heb ik ook geconstateerd. En 100% vlakke lijn op de gascurve doet ook wonderen.
     
  2. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    koffertje vol met 250's :cool:

    [​IMG]
     
  3. Kawa

    Kawa

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    387
    Locatie:
    oss
    Why 3 ???
    Crash je zoveel
    Of....???
     
  4. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    1 fb
    1 fbl
    1 oefen
    :D
     
  5. Arjantjuhhh

    Arjantjuhhh

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik heb ook een Trex 250SE.
    Vliegt heerlijk!!!
     
  6. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    +1 (mits goed afgesteld;))


    er is niks lekkerder om ff snel de 250 uit te laten, staat altijd klaar met tenminste 2 lipos.

    En de volgende 200size is onderweg:cool: dat maakt te samen 4 kleine opdondertjes met allen hun eigen vliegeigenschappen. Mijn Trex is zo gemoedelijk afgesteld (nee geen exp) dat hij zo onwijs lekker vliegt:D
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi David,

    ik zag het in een ander draadje, mooi,
    dat koffertje en naturlijk die 250er,

    ik heb ook twee,
    een voor zondag, en een echt voor oefenen,
    het is nog wat over aan die oefenheli van de versie voor de SE,
    die origineele dus:

    [​IMG]

    groetjes, Uwe
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    heren, ff vraagje voor de mensen met een tt in de 250:
    Kun je, met de standaard onderdelen van de laatste versie 250, een eerste generatie 250 een torque tube geven?

    kortweg, is het tail boom block (je weet wel, het blok waar het hele lager en assenspul inzit aan de kant van de heli) 1 op 1 over te zetten?

    Volgens mij is het dan een kwestie tailunit, torque tube + lagers en dan ben je er...
    Misschien nog een update naar dat nieuwe aansturingssysteem in de staart, maar ik weet niet in hoeverre dit ook werkelijk iets is? Op de mini titan werkt het geweldig..
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.184
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik ken de diverse generaties niet, en al helemaal niet de 250 serie, maar toen ik mijn 450 kloontje om bouwde van belt naar as, kwam ik met de as veel lager uit dan de originele boom. Volgens mij is dat inherent aan het feit dat de kroonwielen bij een torque tube op een andere hoogte zitten dan de poelie bij de belted uitvoering. (kroonwielen zitten tussen de lagers van de intermediate shaft, de poelie zit boven de lagers)

    Maar ik kan er giga naast zitten....

    Groet, Bert
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    TT op een 250er

    Ik heb belt op de 250er's
    heel makkie bij een crash, nieuwe boom en een belt, kwestie van 5 €, klaar,
    als je vlieggedrag en stabiliteit van het hek vraagt door een TT
    is dat wat anders, helaas weet ik dat niet.

    groetjes van Heli-Uwe
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Bert,

    Ik heb mijn 450 se v2 ook omgebouwd van belt naar tt met een align ombouwkit.
    daar zit een tailboomblock bij, waar meteen alle tandwielen van de aandrijving in meegebakken zit.
    gevolg: alles past in 1 keer, en ook de uitgaande as had dezelfde hoogte.

    voor de 250 is die ombouwset er niet (voor zover ik heb kunnen vinden)
    en naar mijn weten is het tailboomblock (dubbele woordwaarde) voor alle versies hetzelfde
    Alleen heb ik te weinig mensen in mijn kennissenkring die dit kunnen beamen, dus vandaar de vraag..
    als deze op alles versies hetzelfde is, past de tt tailboomblock zowieso
    staartunit en tt zelf passen dan altijd wel..

    Uwe,
    Ik heb dus enorm veel ruzie met die %^^%*&) snaar.
    soms gewoon binnen 1 vlucht de rafels aan de snaar vliegen.. En andere snaren gaan dan weer langer mee.
    Maar ik heb geen zin om constant op zo'n onberekenbaar iets als een snaar te moeten letten. ik weet nl niet wanneer hij te veel wapening heeft verloren om veilig zijn werk te kunnen doen.
    Ik heb zelfs een keer een snaar gehad waarvan de wapening in zijn geheel was gebroken.. het rubber nog niet, maar ik was hem toch aan het vervangen vanwege een raar gevoel in de staart..

    tandwielen heb ik gewoon meer gevoel bij, dat zie je tenminste.
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Duidelijk argument,

    ik heb nooit een probleem met de snaar, allen bij 'n crash,
    anders vlieg ik echt maanden mee,
    mijn 450er vliegt zeker al 10 tot 15 uren mee!

    hmmm. misschien met die overbrenging aan de snaar wat mis??

    De snaar koop ik bij ... een adverteerder hier op dit forum,
    geen kloon of goedkoop.

    groetjes van Uwe
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb ook nog nooit kloonsnaren of andere merken gehad.
    gewoon altijd de originele align snaren.

    heb ook de wielen voor en achter wel eens gewisseld, resultaat was 0. Nog steeds hard slijtende snaren.

    Misschien dat align ondertussen het recept heeft aangepast, ik heb door al dat gerommel met een rondwapperende staart en snaren misschien al 1,5 jaar niet meer met hem gevlogen.
    Heb nu een andere servo om dat gewapper weg te krijgen (alleen de servo is nog niet vervangen aan die ######## staart)
    En op termijn wil ik ook s kijken of de tt een optie is op dat ding.

    want als het vliegt, vliegt het best goed..
     
  14. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Net als Uwe heb ik ook geen problemen met de originele snaar. Het is wel belangrijk dat je hem niet te strak zet. Ik zet hem zo dat je bij de ingang van de staartbuis de twee delen net niet tegen elkaar kan drukken.

    Het lijkt dan alsof de snaar veel te los staat maar dat valt echt mee.
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    De enige problemen die ik heb gehad met belt zijn die juist van align die kwamen al versleten uit de doos (met haartjes aan de zijkant), ik vlieg met vervangende belts en heb 0 problemen op alle 3 de 250s. Voor wat betreft de TT ik heb net een ombouw setje besteld voor op de experimentele 250SE van me, is wel van Tarot(17Euro) maar als je wilt kunnen we kijken of deze op de jouwe past en hoe de gaten etc uitkomen, dan weet je het in ieder geval zeker.

    [​IMG]
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    de eerste versie en de se is op dat punt gelijk..
    Dus als het bij jou past, past het bij mij ook:D

    en qua snaren, ik heb echt alles geprobeert..
    los, vast, te los, te vast, ik bleef uitkomen op de grilligheid van de batch snaren...

    maar ach
    eerst die servo er eens aan hangen, kijken of de staart een beetje zijn werk wil doen.
    tt heeft nog geen prioriteit. zowieso ben ik erg snel geworden in de krengen vervangen.
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    de trex heeft alleen een plastic lagerhouder voor de voorste gears en de copterx een metalen uit 2 delen die direct past. Maar als ik het goed heb gelezen kon je dat plastic blok modificeren (zeker weten doe ik dat niet) maar ook dat kan ik testen op mijn trex.
     
  18. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ik heb nog een dfc-frame met belt liggen en een cc25 esc voor de 250, iemand interesse? pm me ;)
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Neuh, belt heb ik al ;-)

    Ik heb nu dus een andere servo op de staart van de 250 gezet.
    Altijd heeft dat ding gerommeld, en heeft nooit echt lekker strak gestaan.
    De laatste vluchten klapte hij zelfs af en toe 90 tot 180 graden om...

    Alles geprobeerd, niets werkte..
    Bleek dus de servo te zijn.
    Paar vluchten gedaan afgelopen week met de nieuwe servo, en de staart is zo strak als een huis
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Dus TT is niet meer nodig....lol ben toch benieuwd naar wat die doet en hoe lang het meegaat:D

    Ja servos en servos willen nog wel eens een verschil geven, hoeft niet perse een afstelling te zijn
     

Deel Deze Pagina