Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Hoe bedoel je ietsjes kleiner, zitten ze los ?, of past je schroefendraaier niet, je heb die Torx schroevendraaier nodig, en hier passen ze perfect!

    Welke servos waren dat, de originele Aligns ? hmz, mischien hou ik het tog bij HXT500.
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Die schroefen zitten los in de schroefdraad ,
    Schroevendraaier is o.k.

    En serves waren originele Align,
    Die Align zijn bij mij aan de beginn al kapott of ze vliegen 3 jaar mee,
    rar gebeur.

    Naja, ben weer over heen, moet toch maar weer buiten vliegen,
    zie je niet zo goed, als het hek wiebelt bij de kleine, ha ha

    groetjes van Uwe
     
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307


    Mooi sneeuw,
    weer een beroerde opname.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mooi,
    maar ook bbrrrrr,
    groetjes van Uwe
     
  5. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Blijft toch leuk hè. Die 250.
    Ik blijf bij mening dat hij wel het beste vliegt met flybar.
    En dan de servo's. De Henge 922 doen er het fantastisch op.
     
  6. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Je kan best wel eens gelijk hebben. Ik heb die van mij omgebouwd naar 3Gx en dat was geen succes. Ik heb er nu een mini V-bar op en het toerental 100% vlak en dan is er leuk mee te vliegen. Als ik ooit nog eens leuk aan een flybar kop kan komen bouw ik hem om te proberen weer een keer om.

    Maar wel grappig dat de 250 altijd de eigenschap van een baksteen heeft....... hij wilt altijd omlaag :D En ja, ik weet dat alle heli's dat willen maar de 250 heeft wel een hele grote liefde voor de zwaartekracht.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    de 250 is verhoudingsgewijs (gewicht tot opp rotor) verschrikkelijk zwaar

    dit is opgelost door hem, in verhouding tot het gewicht, en verschrikkelijke prak power te geven.

    Hiermee komt alles van de grond natuurlijk, en je kunt het dan best goed laten vliegen
    maar de vliegeigenschappen van een stuk dieplood verander je niet, en komt dan ook wel eens om de hoek kijken :D

    ik heb de 250 ook een tijdje gevlogen zonder estab, bijna rigid.
    dan komen de gewichtsproblemen echt verschrikkelijk naar voren in het vlieggedrag

    maar altijd omlaag is niet helemaal waar
    ik heb wel eens gevlogen met een zeer stevig windje, toen had ik de volle 12 graden negatief nodig om hem omlaag te krijgen :D
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    De T Rex 250 is wel heel zwaar,
    maar met een flybar powert die goed,
    vlieggedraag afhankelijk van power
    vgl. mij beter dan die van de (oude) 450 er.

    groetjes , Heli-Uwe
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is meer het gedrag van de estab, die zijn doorgaans niet echt afgericht op die kleine dingen
    En ook nog eens specifiek die zware 250...

    In principe geeft een flybar een procent of 20 vermogensverlies, als ik mij niet vergis..
    Dus qua vermogen zou je beter uit moeten zijn zonder
    Alleen een flybar heeft geen gezeik met een computer en gains, waardoor dit gewoon werkt
     
  10. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    Jeej de 250 vliegt eindelijk een beetje, nog steeds best twitchy by maarja tis te vliegen.
    Heb nu een dr van 75% en 30%expo, swash dampening op 50% ofzo en swash acceleration enzo helemaal uit.
    Me belt is wel net geknapt maar gelukkig geen schade, wat voor belt is wat sterker dan dat standaard ding?
     
  11. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    De standaard riem is prima, je moet hem alleen niet te strak zetten. Ik vlieg nu al ruim een jaar met de 250 en heb nog nooit riem problemen gehad. Vlak voordat de riem de staartbuis in gaat mogen ze elkaar net niet kunnen raken als je ze naar elkaar toe drukt.
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Mijn (origineel) belt gaat alleen stuk
    naar een crash of met contact gras,

    spanning voor de riem bij de staartbuis:
    zo als Joob schrijft tussen 1/2 en ...
    (bij mij is het half met zachte druk, zoek maar uit wat zachte druk is)

    vandaag voor de lol een lipo gehovert, blijft een grappige heli, maar sterk !!

    groetjes van Heli-Uwe
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    die belts zijn een beetje vaag. Ik had er OF 1 die 5 vluchten meeging
    OF hij ging er 500 mee.
    En dan kwam het touw door het rubber en ging zich in de spoelen draaien...

    je hebt nog een kevlar reinforced versie, niet origineel. Fast lad zal die wel hebben, deze is in het buitenland voornamelijk erg populair. Hier zie je hem minder
    Zelf geen ervaring mee, maar schijnt erg goed te zijn
     
  14. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Is dit nog wat voor de nitro verslaafden onder jullie:D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Bekend filmpje, blijft grappig

    Als het al kan, en dit dus geen fake is...
    Een tijd terug is hier een hele discussie ove rgeweest, daar kwam eigenlijk uit dat een nitro 250 nooit zou kunnen vliegen, omdat een nitro motor van dat formaat simpelweg het vermogen niet kan leveren

    Er zijn ook filmpjes waarin je ziet dat een dergelijke heli optoert, en net niet loskomt..
    Motor zakt te ver in toeren

    Deze gasten vliegen er eigenlijk redelijk normaal mee...
    Dus zij hebben de motor extreem opgefokt, de heli is afgevallen, of het is een soort videoshoppen geweest...
     
  16. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    'n beetje erg klein, ha ha,
    maar grappig

    groetjes , Uwe
     
  18. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    met een goed coxje kom je al heel ver :)
     
  19. Eelco

    Eelco

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    179
    Ik heb mijn 250 ook omgebouwd naar DFC met 3GX versie 3.0. Na eerst veel onrust op de staart vliegt hij nu prima. Ik heb gemerkt dat een zwaar rotorblad het goed doet. Het originele plastic blad werkt bijvoorbeeld beter dan het lichte carbon blad en ik heb een snelle hekrotorservo geplaatst. Een Futaba FS61 BB Speed Digital Cool servo. Het gas is volgens de handleiding ingesteld.
    :)
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Die carbon bladen zijn inderdaad goed bij paddel-heli,
    die 250 ben ik nog niet fbl gevlogen,
    suc6 met jou vogeltje @Eelco:

    groetjes van Uwe
     

Deel Deze Pagina