Trex 250 eigenaars???

@heli-uwe Ik vlieg zelf met Graupner 850mah en moet zeggen ze zijn constant, maar heb deze ook nog maar een x of 10 opgeladen, in laad al mijn accus 1c gebalanceerd.

Hoi,
10 keer gebruikt en nog geen verschill klinkt goed,
en ga je powern daarmee of vlieg je gewoon 5 min rondjes?
Ik ga ze alle met 2 C laden.
En thanks vor information,
Uwe

ja, maar toch heeft de lipo een laad en ontlaad -cyclus meegemaakt,
dat telt voor mij, zo meet ik de kwaliteit van lipos voor mij zelf.

ging net ff vliegen en nu is de one way bearing kapot xD zomaar opeens gewoon haha. welk lekker wat rondjes kunnen vliegen met het beestje maar moet er misschien toch maar een scorpion op gaan gooien, met tic toccen kakt ie best in namelijk. dat wordt dus gelijk ook een nieuwe regelaar erop gooien xD gaat weer flink wat kosten naast de fbl unit die er nog op moet

en lastig te vervangen die one way bearing,

zij verkopen een ''nieuwe maingear met one way bearing''
zijn bij mij zo kapot, dus gebruik ik het oude main gear en zet een losse one-way-bearing in, veel beter,
trouwens met die stomme schroef aan de onderklant van de main-shaft moet ik ook nog wat veranderen.

als je ma weet wat zo kapot gaat @SilentScope: ,
dan weet je wat in jou onderdelen kastje moet zijn,
verder suc6 mee.

heren, even een leuke vraag voor de heren die gezeur met de staart gehad hebben...

ik heb dus een 250, maar heb altijd last met de staart gehad.
in een hal is er niets aan de hand, dan rommelt hij alleen een beetje bij de precieze figuurtjes, maar verder alles ok

ga ik naar buiten met een beetje wind, gaat het spul wegslaan
en als dit nou voorspelbaar is, maar nee. dit doet hij gewoon af en toe, de hardere windvlagen houdt de staart dan weer wel.
gain omhoog en het spul schiet in de hunt maar blijft wel op zn plek, gain omlaag en de hunt is weg, maar de staart zwabbert meteen als een dronken tor (al heb ik er nooit 1 in het echt gezien)

de heli is fbl, met een 3g erop, standaard staartservo
staart is de 2e versie, met de chinese weight mod erin verwerkt.
originele staart had hij dit probleem nl ook, dacht dat de chinese weight mod het op zou lossen (niet dus)

wat heb ik al gedaan:
- gain veranderd alle kanten op
- mechanische gain veranderd ( maat groter en kleinere staartbladen, ball op de servo verplaatsen)
- aansturing soepel gemaakt
- speling verwijderd
- toerental opgevoerd
- throttle curve helemaal vlak gezet, ook een keer in een dikke v
- totale rebuild van de gehele staart (een keer of 4 ondertussen)
- gyro via normal ingesteld
- regelaar gechecked op een governor (staat uit)
- een 9257 van mn 450 er eens onder gehangen (zelfde gedrag)
- een futaba 401 die ik nog heb liggen erop gezet (zelfde)
- balanceren, en andere trillingen verwijderen
- schuimpjes onder de gyro veranderd

en natuurlijk alles in combinatie met elkaar geprobeerd

ik ben een beetje door mn opties heen.
logica zegt me dat het ergens in de hardware moet zitten, aangezien de andere servo en de 401 bijna exact dezelfde gedraging laat zien.
maar waar zit het dan...

iemand nog een idee waar ik gewoon standaard overheen spiek?

Dampers al geprobeerd? Een hele 250 kan totaaal veranderen door andere dempers, trueblood groene, er zijn mensen die schijne hun staart en sloppy gedrag hier mee opgelost hebben. Ik had het op mijn 500 ook. Suc6 in ieder geval

@student:
nu ben ik ook radeloos,
ik heb 2 van die dingen, en als een probleem was, was het meest de servo
(n' tandje kapot of zo),
wat mij opvalt is, dat die heli met een carbon-tail-boom minder last met het hek heeft, moet niet heten dat het probleem is, maar even zo.
Iets heel anders heb ik bij een andere heli gehad, waar ik de pitch in neutraal te hoog ingesteld heb, kreeg de staart ook niet meer rustig, tot ik de pitch lager dan 7 graden heb gedaan,
verder weet ik het echt ook niet,
alleen nog, het vliegbeeld bij wind is heel anders als bij 0 wind !!
suc6 verder, en ik hoop dat je een oplossing vindt

Dampers al geprobeerd? Een hele 250 kan totaaal veranderen door andere dempers, trueblood groene, er zijn mensen die schijne hun staart en sloppy gedrag hier mee opgelost hebben. Ik had het op mijn 500 ook. Suc6 in ieder geval

Hmz, ik zal eens een tapeje om de dempers heen draaien, kijken of er iets verandert..

Zou trouwens inhouden dat het iets met trilling te maken heeft..

benieuwd of dat helpt,
ik heb die van mij vaker in de garage gehad, en da gaat natuurlijk ook een nieuwe feathering-shaft met nieuwe dempers in, hm hm ..

Hmz, ik zal eens een tapeje om de dempers heen draaien, kijken of er iets verandert..

Zou trouwens inhouden dat het iets met trilling te maken heeft..

Klopt afhankelijk van de hardheid en type damper kan dit ook ietwat trillingen veroorzaken cq opvangen. Ik had bij de harde dampers in mijn 500esp en kreeg de staart maar niet strak totdat iemand zei dat zijn je dampers (en ik had ook alles geprobeerd, gyro verplaatsen andere plakkers, metalen plaatjes,etc) iets softere dampers ering en foetsie probleem en nog steeds zo strak als een snaar., Ik heb trouwens op internet gelezen dat dit meer voorkomt bij een 250, En als je googled op dampers trex 250 zie je wel wat ik bedoel je ziet dan ergens (These dampers completely changed my Trex 250 helicopter. It went from sloppy to crisp and locked in. The align dampers tend to wear quickly ...
;) )

Succes in ieder geval.
DD

welke dampers gebruik je nu eigenlijk?

Dat gebuurte doen aan een rotorblaad te veel gewicht was,
niet aan de hoofdrotor ging het eerst mis, nee
aan de tail / tailboom !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag die
swashuit controllarm verwisselt (spelling)
en ik heb naast de 205 mm carbon hoofdrotorbladen
37 mm hekrotorbladen gemonteerd,
verder is het een standaard servo aan het heck
en een GP750,
Het heck wiebelt niet meer!
Verder moet ik zeggen, dat niet alle verbeteringen van Align in de 250 SE goed zijn,
-nieuwe maingear met onewaybearing is niet goed
-heck-rotor-bladhouder met gewichten zorgen voor snel spelling
-nieuwe swashuit-controllarms hebben geen goede collars en zijn snel versleten.
Dat zijn mijn nieuws voor de 250er,
anders ik een vraag, lipos zijn weer aan de buurt,
heb tot nu toe goede ervaring met de origineel Align gemaakt,
zijn wel wat duurder, maar hebben veel ladcyklen mee gemaakt.

Nog een vraagje:

sommige van jullie hebben de kleine bird met een fbl head
voorzien, dan nog een fbl system en je bent bij
tenminste ma 250 €,
hij zou zeker veeeel anders vliegen,
maar is het de moeite waard??

(sorry voor schrijffouten)

Ja en nee..

Ik heb het gedaan om het vlieggedrag een beetje gelijk te trekken met de andere heli's
Anders ben je iedere keer 1 of 2 accu's bezig voor je hem helemaal lekker in de vingers hebt

Hij gaat er erg anders van vliegen
Maar of een heli van dit formaat een ingreep nodig heeft die bijna de waarde van een nieuwe vertegenwoordigd, ik denk het niet
Let wel, naar MIJN idee heeft hij het niet nodig..

Maar het gaat er wel lekker agressief van vliegen :mrgreen:
En het ziet er gewoon mooier uit

Ik zelf heb mijn 250 voorzien van een fbl head en een zyx fbl systeem.
Bevalt mij zeer goed.Voor mijn manier van vliegen dan he ;)
Koste wat moeite om het geheel goed in te stellen maar eenmaal goed ben ik zeer tevreden.
Heb ook een 250 maar dan met fb en daar vlieg ik bijna niet mee nu de andere fbl is.
Film( qagFINvA-VA[/media] 250 fbl - YouTube ) staat in een van mijn eerdere posts hier van mijn 250 en onder tussen is de staart strakker afgesteld en kan ik nu mooie pyrouette(spelling????) draaien en momenteel met nose in hoveren aan oefenen.
Mijn kosten in totaal 40 euro zyx en 33 euro voor de onderdelen voor de kop.
Sommige zullen wel zeggen " duur " maar ik had me zinnen erop gezet om het te gaan doen.Dit is mijn eerste heli met fbl daarna heb ik mijn 450 sport ook omgetoverd maar dan met 3g
phil

Laatst bewerkt door een moderator:
250er fbl of niet ?

ja, omdat ik de T Rex 250 alleen just voor fun vlieg,
en anders heel veel met de grotere broeders,
zou ik hem niet naar fbl ombouwen,
wel leuk, wat jullie zeggen, maar toch wel duur,
als je nog de onderhoud van de andere armada hebt,
bedankt voor de reacties

het is de verhouding :mrgreen:

Op een auto van 40.000 eur van een jaar oud vind ik een aanpassing van 1000 eur een heel iets anders dan hetzelfde bedrag op een oud wrakkig volvo'tje van een jaar of 20, die zelf nog geen 100 euro waard is..

Voor iets meer geld heb je een grote naar fbl omgebouwd

het is de verhouding :mrgreen:

Op een auto van 40.000 eur van een jaar oud vind ik een aanpassing van 1000 eur een heel iets anders dan hetzelfde bedrag op een oud wrakkig volvo'tje van een jaar of 20, die zelf nog geen 100 euro waard is..
Klopt als een zwerende vinger, echter is er verschil om hem om te bouwen voor 70Euro of spendeer je er 150-200Euro aan dat is de vraag:D

punt met een 250 is ook nog eens dat het zo kritisch als wat is..

prijsverschil tussen de verschillende merken en types estab moet te verklaren zijn, dit is echt niet alleen maar naam
Dus ga ik er stiekem vanuit dat de sensor (het enigste wat naar mijn mening duur kan zijn in een estab, de rest is een printplaat en behuizing) het duurste van het hele ding is

Doorcalculerend, moet er dus een grof verschil tussen de verschillende sensoren zijn...
Op een grote heli zal zo'n systeem best tot zijn recht kunnen komen, omdat een grote heli minder kritisch is. door het eigen gewicht mag er best een tikkie miscorrectie tussen zitten voor de heli van zijn plek gaat
Bij een kleine heli kan dit gewoon snel tot problemen leiden (dus niet zeggende dat dit ook zo is )
cyclic vraagt erg veel power van de hoofdrotor, rare kleine correcties kunnen veel vermogen vreten, en de heli is al underpowered eigenlijk

en voor iemand het zegt, ja inderdaad, ik vertrouw de erg goedkope estabs pas als ze een stevige tijd op de markt zijn en ze zich goed bewezen hebben :mrgreen:
als ik persoonlijk goedkoop fbl wil vliegen, ruk ik gewoon die flybar eraf en vlieg ik gewoon zonder.. Maar dat is wel weer opnieuw leren vliegen..

Het zou wel eens leuk zijn als iemand eens een testbank maakt, die trillingen van een heli na kan bootsen..
kun je die dingen eindelijk gewoon eens ECHT testen, en de werkelijke verschillen zien ipv afgaan op alleen de gebruikerservaringen..

Back