Trekstarter zit vast

Mijn trekstarter van mijn motor zit vast. Ik krijg hem er bijna niet meer uit getrokken. Heeft iemand een idee hoe dit veroorzaakt wordt en hoe ik dit op kan lossen?

dan denk ik dat jij er zand er in hebt maak het maar eens los en kijk er maar in maak het goed schoon en dan doet het weer

Als het een vrij nieuwe motor is kan het ook de zuiger zijn die bovenin klem staat, het blokje voorverwarmen met een fohn wil ook dan helpen.

Gelukkig, als je geduldig bent en een beetje geluk hebt, kan je hem weer maken als dat gebeurt ;)

Heeeel veel geduld, en als je oogbescherming hebt kan het geen kwaad die op te zetten ;)

Als je pech hebt zit het niet in je trekstarter maar in je motort, kun je het vliegwiel wel draaien?

Heeeel veel geduld, en als je oogbescherming hebt kan het geen kwaad die op te zetten ;)

Als je pech hebt zit het niet in je trekstarter maar in je motort, kun je het vliegwiel wel draaien?

haha idd oogbescherming was ik vergeten :P
*wrijft over oog * :P

Het vliegwiel draait wel. De trekstarter is er wel uit te trekken als de gleoiplug eruit is, dus ik denk niet dat het aan de trekstarter ligt. Kan het dan alleen de zuiger nog zijn? De motor is inderdaad nog in de inloopfase

Als je met de plug eruit wel de boel rond kan trekken lijkt die verzopen te zijn. Laat de plug eruit en trek een paar keer jaan je starter, overtollig brandstof zal je pluggat uit komen, monteer dan de plug weer.

Idd ziet er naar uit dat ie verzopen is.

Even de plug eruit draaien, doek erboven op en ~20-30 keer trekken.

En je plug er weer in en nog is proberen ;)

Idd ziet er naar uit dat ie verzopen is.

Even de plug eruit draaien, doek erboven op en ~20-30 keer trekken.

En je plug er weer in en nog is proberen ;)
en uitkijken dat je gee nitro/brandstof in je ogen krijgt ;)
Maar idd hij zit volgens de TS nog in de inloopfase, dus ik neem aan dat het gewoon is dat hij op het dode punt stopt icm met het verzuipen van de motor ;)

grtz

en uitkijken dat je gee nitro/brandstof in je ogen krijgt ;)
Maar idd hij zit volgens de TS nog in de inloopfase, dus ik neem aan dat het gewoon is dat hij op het dode punt stopt icm met het verzuipen van de motor ;)

grtz

Dan moet je wel heel erg ruig te werk gaan als je brandstof in je ogen wil krijgen .. Gewoon een doek erboven op en er is niks aan de hand, het liefst van dat keukenrol papier, want dat neemt het beste op ;)

Ik denk zelf dat je motor flink is verzopen, hierdoor kan je trekstarter vast zitten. Probeer eens je gloeiplug even los te draaien en een aantal keer te trekken aan de trekstarter. Misschien lost het probleem dan op.

Back