Traxxas Slayer start niet

Hey,

Ik heb sinds vandaag een gebruikte Traxxas Slayer. Hij ziet er nog heel goed uit, met EZStarter erbij.

Alleen de EZStarter werkt niet zo fijn als ik had gedacht. De accu van de EZStarter heb ik volgeladen...

Ik heb een hele tijd geleden ook een nitro auto gehad, dus ik weet nog wel een beetje hoe ik hem moet starten, ik vertel toch maar even wat ik heb gedaan:

Zender en ontvanger aangezet en getest of het werkte, werkte prima. Daarna natuurlijk nitro in de auto gedaan (25% HPI Power Fuel), vervolgens de EZStarter in het contact gestopt en mijn vinger op de uitlaat (zodat er dus brandstof naar de motor ging), 3 keertjes op de knop gedrukt leek mij genoeg. Daarna probeerde ik hem aan de praat te krijgen, niet gelukt helaas.

Wat ik raar vind, misschien voor jullie en inkoppertje voor het constateren van de oorzaak, ik heb het ongeveer een minuut lang geprobeerd. Je hoort een tikkend geluid wanneer ik op de knop van de EZStarter druk, maar dat lijkt mij normaal als ik filmpjes kijk waarin ze dit systeem ook gebruiken. Maar goed. Na een minuut kapt ie er mee. Dan lijkt het alsof de motor verzopen is, maar dat kan niet...hij slaat gewoon af/stopt met tikken. Als ik dan 10 seconden wacht ongeveer, en ik druk weer op de knop, dan werkt de EZStarter vanaf dan heel moeilijk, misschien 1, of wel 0.5 seconde maar.

Dan kan ik hem dus niet meer gebruiken, dan moet ik dus een uurtje wachten ofzo. Want ik heb het vandaag twee keer geprobeerd.

Misschien kan het omdat het verschrikkelijk koud is buiten? Maar hoe komt het dat hij na een tijdje stopt met het tikken, en ik hem dus helemaal niet meer kan starten? Ik heb trouwens helemaal niet aan de afstelling gezeten of zo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt.
Gr,
Rajeev
 
Bedankt voor je reactie.

Ja, de batterij is helemaal vol, of hij nog wel 100% is durf ik niet te zeggen.
Hij lijkt wel te werken iig, de gloeiplug lijkt ook te werken want allebei de lampjes branden op de ezstarter. Ik heb gelezen dan ik met een fohn de motorkop kan verwarmen om de kans om starten te vergoroten dus ik zal dat zo even proberen.
 
Als ik jou was, zou ik helemaal niet rijden met dit weer.
Maar is de motor nieuw?
Zo ja dan zeker niet rijden.


Zo nee, en je wilt perse rijden, en de auto/motor staat binnen en is dus op kamertemp. dan hoef je niet te fohnen.

gr.
Peter
 
hahaha...die Rajeev.

Je kon er toch niet vanaf blijven....sorry, maar je bent nu officieel besmet met het nitro-virus!

ok, dan nu je probleem.
Haal de gloeiplug eruit en kijk of hij wel gloeit. ook een nieuwe gloeiplug kan kapot gaan.
als de gloeiplug er toch uit is, kijk gelijk even of er wel brandstof uit het gat komt, als je hem start.

Nu mag je de brandstofslang van je carb af halen, en het tankje weer leeg laten lopen.
After run in je blokje, en hem mooi laten staan tot de temperatuur weer richting de 15 graden gaat.

Dan helpen we je wel weer verder.



enneh....welcome back!!
 
Hahahah jaa klopt pinty :)

Sterker nog, vandaag om 16:00 gelijk weer te auto gepakt. Dit keer heb ik gedaan wat ik veel had gelezen: met een fohn de motor een beetje warm maken. Dit een minuut of twee gedaan en naar buiten meegenomen. Nitro naar de motor laten gaan zoals ik gewend was, en hij startte direct, stond er wel een beetje versteld van hoe gemakkelijk het ging...

Maar nu komt 't. De auto zelf is wel gebruikt, maar volgens mij is hij niet ingereden hoor. De afstelling stond volgens mij erg arm, maar de auto ging voor geen meter. Heb er ook heel rustig aan mee gedaan. Daarna ff paar slagen rijker, want hij werd erg heet (135 graden) en er kwam rook uit. Nadat ik het een aantal slagen rijker had gezet, liet ik hem ff draaien. Er begon vanaf het begin al bruine 'olie' ofzo uit te uitlaat te komen, maar dit is toch alleen tijdens de inrijfase? Of heb ik het verkeerd?

Anyway, heb heel rustig met de motor gedaan, geen volgas etc. Hij sloeg niet af, maar er kwam wel heel veel van dat bruine spul er uit op het einde. De tank heb ik tot de helft laten gebruiken, daarna uit gedaan. Toen ik hem rijker had gezet, wilde hij wel steeds meer, nadat hij steeds meer olie begon uit te stoten. De wielen begonnen al vanzelf zachtjes te draaien, of dit normaal is weet ik niet.

Maar ik zit nu dus met de vraag...is hij ingereden of niet?
Ik heb van te voren veel gelezen etc. want ik heb mijn vorige motor zo ook gesloopt, door aan de afstelling de klooien. Ben er dus achter gekomen dat rijker eigenlijk weinig tot niks kwaad kan, en ik heb ook heel voorzichtig gedaan. Ik heb de motor daarom ook rijker gezet omdat ik wilde dat hij koeler bleef. Hij rookte op het einde niet meer, maar hij werd nog wel heet, rond de 110 graden. Maar het was een daling, en daar was ik al blij mee, maar nu moet nog blijken of dat normaal is of niet?

Misschien moet ik hem nogmaals maar inrijden? Kan dat kwaad?
Ik weet helaas niet wat de fabrieksafstelling was, kan dat ook nergens vinden.

Alvast bedankt!
 
Die olie uit je uitlaat zou kunnen komen van de eerdere startpogingen.. Da's geen probleem. 110 graden is een nette temperatuur en als de motor mooi loopt kan je de instellingen (voorlopig) zo laten staan...

Dat de wielen beginnen te draaien is een kwestie van het stationair toerental afstellen, gewoon de schroef iets uitdraaien totdat de motor blijft lopen en de wielen stil staan...

Succes met je auto!
 
Bedankt.

De afstelling stond volgensmij behoorlijk rijk, ik denk dat het verstandig is hem op fabrieksafstelling te zetten?

Kan het kwaad om morgen te rijden als het niet regent?
Of is dat erg slecht voor mijn motor?
 
Ik zou voor de zekerheid gewoon 6 tankjes lekker rijk rondrijden, en daarna de hsn na elk tankje iets armer zetten.

Neem er nou de tijd voor, anders zit je weer met een kapot motortje en dat zou zonde zijn!
 
Weet de winkel niet, ze hebben hem enkel getest.

Is het niet het beste om de afstelling gewoon naar fabrieks te zetten en dan weer te beginnen? Of gewoon zo laten?

Pinty, is 6 tankjes niet erg veel?
De tank van de Slayer is wel erg groot namelijk!
 
Oke bedankt. Ik wacht totdat het een beetje warm is en dan ga ik rijden. Heb de motor nu in de afterrun gezet, maar weet helaas nog steeds niet of hij nog goed is of niet. Hij startte iig wel.

Btw ik heb HPI Power Fuel 25%. Moet ik de volgende keer 20% nemen, of zit ik met 25% wel goed?
 
Back
Top