Traxxas Slash 4x4 topic deel2

Beide tandwielen zijn 32p. Pinion was wel van Chinese makelij. Spur is origineel Traxxas

Gearmesh doe ik altijd afstellen door de tandwielen strak tegen elkaar te zetten. Dan de wielen een paar keer rond draaien, waardoor de tandwielen draaien. En dan komen de tandwielen weer een stukje van elkaar af. Dan zet ik t vast.
 
Wie van jullie rijd er al met de nieuwe vxl.
de Traxxas Velineon 3500kv brushless 4 polige motor TRX- 3351 R,
en wat zijn jullie ervaringen
 
Ik zou dan een pinion 32p van een merk kopen dat wel bekend is. Een puntige pinion wijst erop dat de verkeerde pitch wordt gebruikt.
Een mod 0.8 of een 32p pinion moet wel werken. Dan goed tegen de spur aanzetten (niet te ver) zodat hij soepel draait en wel goed de tanden pakt. Dan zou het goed moeten komen.

Andere reden zou kunnen zijn. Dat de motor misschien een beetje verschuift? Zou eens na een paar minuten kijken of de motor nog goed zit.
 
Bedankt allemaal voor de tips! Ga ermee aan de slag.

Heeft iemand ervaring met de stalen spur tandwielen? Als ik toch nieuwe moet kopen wil ik die wellicht kopen.
 
Ik heb geen ervaring met een stalen spur, want ik ben van mening dat er wel een zwak (goedkoop) onderdeel moet kunnen slijten bij een te grote koppel.
Hierdoor slijt dat onderdeel als eerst (het snelst), waardoor de aandrijflijn over het algemeen goed blijft.
Er is vast en zeker geschreven over stalen spur tandwielen op het internet.

Ik pas deze techniek toe voor het stellen van de gear mesh.
I.p.v. gas te geven, stel ik de throttle trim bij tot dat de aandrijflijn met een bepaalde snelheid in beweging komt. Hierdoor heb ik beide handen vrij zodat ik de motor kan verplaatsen en vastzetten tegelijk.
LET OP: Dit is wel een (groot) risico ingeval er wat fout gaat, want de motor blijft hoe dan ook draaien (ingeval de gear cover weg is gehaald).
 
Probeer inderdaad eens een goede stalen pinion van een goed merk.
En inderdaad, een stalen spur raad ik af, om de reden die FTdude aangeeft, een spur is een goedkoop makkelijk te vervangen onderdeel.
Als je die van staal maakt, verleg je het breekpunt, en gaat iets duurders, moeilijker te vervangen kapot.
 
T was toch de speling op de motor. Door de speling op de tandwielen af te stellen volgens het bovenstaande filmpje zag ik dat de pinion heel erg klapperde. Dus na een paar rebuild filmpjes gekeken te hebben, de lagertjes vervangen. Aandrijflijn is nu ook gelijk een stuk stiller.
 
Heren,
Ik heb een vraag die off-topic is voor de slash, maar er is een kans dat één van jullie het weet. Het scheelt immers een nieuwe topic die ik dan moet aanmaken.
Met de zoek functie van het forum kom ik er niet uit en Google zelf heeft ook geen antwoord op mijn trefwoorden.

Ik heb een Dynamite Precept die ik wil voorzien van een temp (temperatuur) sensor. Op internet las ik dat veel/alle multi laders zoals een Imax B6AC de LM35 gebruiken als temp sensor.
Dus ik heb de LM35 besteld en gesoldeerd aan een servo kabel. De kabel heb ik zelf gekrompen aan een jr connector.
Helaas doet hij het niet. De lader geeft aan 0°C, dus ik heb enkele combinaties geprobeerd zoals: zwart/rood/wit, zwart/wit/rood en wit/zwart/rood en de spiegelbeeld varianten van de combinaties.

Nu denk ik dat het een andere temp sensor moet zijn, maar welke kan het dan zijn?
 
In de handleiding van de Dynamite staat een typenummer van de temperatuur sensor als het goed is, die zou ik bestellen.
Die zijn op elkaar afgestemd.
 
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil geen €11,00+ betalen voor een kabel met een sensor eraan die hoogstens €3,00 hoeft te kosten.
En de "uitdaging" voor mij is om hem zelf te maken en niet te kopen.
 
De Badlands 2.8 zijn zeker groter, de shortcourse banden weet ik niet zeker.
Wel iets denk ik, maar die zijn ook smaller.
 
De shortcourse banden kunnen alleen op shortcourse velgen, de Badlands weet ik niet, dat hangt van de maat van de velgen af.
Maar ik zou een setje gelijmde kopen, dan heb je ze gelijk met goede Proline velgen.
 
De badlands shourtcourse passen op de stock velgen bedoel je?
Dat lijkt mij niet?
De Rustler heeft een zelfde maat velg, een shortcourse velg is 2.2 inch aan de buitenkant, en 3 inch aan de binnen kant.
Als de Rustler standaard 2.8 inch velgen heeft, dan kunnen er 2.8 badlands op.
 
Nee ik bedoel dat de normale 2.8 badlands (denk ik) niet goed onder sc passen, als ze passen moet iig de gearing aangepast worden. Zijn namelijk erg groot. Je moet dan de sc versie hebben
 
Shit, ik dacht dat dit het Rustler topic was, excuus!
Dan moet je inderdaad de shortcourse versie hebben!
 
Back
Top