Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

ik heb altijd stuurproblemen ,
waar moet ik op letten om dit goed te krijgen?

kan dat zijn dat de ene stuurstang langer moet zijn dat de andere?

ik heb al alles geprobeert , maar moet altijd mijn trim enorm bijstellen , dat zelfs mijn servosaver in aktie schiet
 
Aan de turnbuckles draaien als de wielen op verschillende angles staan.
En als het geheel helemaal scheef staat dat je super veel moet trimmen, servo hoorn loshalen, ff accu aan de auto dat de servo naar centraal punt springt, dan zorgen dat hij mooi recht staat en de servo hoorn weer vastmaken..
Een probleem heb je volgens mij niet.. puur afstelling
Grts
 
Inderdaad even de servo horn los, auto aan, en de steering trims op de zender op nul (!) en dan de wielen recht houden en de servo horn weer monteren.
Dan zou het goed/beter moeten zijn, het laatste beetje kan je wel uit trimmen.
 
Kan iemand mij vertellen welke schokdempers ik moet nemen om mijn auto ietsjes lager te kunnen laten staan? Net dat de draagarmen gewoon recht zijn?
 
Misschien eerst een geen preload gebruiken?
En volgens mij schijnen de Revo of Jato shocks ook te werken, maar daar moet je even naar zoeken in het speedrun topic in het bouwverslagen gedeelte.
Daar heeft iemand een speedrun Rustler en ook lagere shocks.
 
Vraagje, Ik rij nu met lipo's 2S en een motor 4000kv. Gear ratio is 23/83. Maar mijn esc en motor worden na 5/10 minuten kei warm. Wat doe ik fout? Mijn esc is 60A en de lipo's zijn 30C 45C piek.... Moet ik een ventilator op de sensorless motor zetten? Of koelvinnen? Extra gaten in de kap maken voor koeling?
 
Vraagje, Ik rij nu met lipo's 2S en een motor 4000kv. Gear ratio is 23/83. Maar mijn esc en motor worden na 5/10 minuten kei warm. Wat doe ik fout? Mijn esc is 60A en de lipo's zijn 30C 45C piek.... Moet ik een ventilator op de sensorless motor zetten? Of koelvinnen? Extra gaten in de kap maken voor koeling?

Lager vertanden....check de " gear ratio chart "van de handleiding traxxas .....

Wat is " kei warm"?.vinger werk?, temperatuur gun?, schatten?
 
Vingerwerk en schatten. De esc heeft een thermische beveiliging ingebouwd. Dus daarom rijdt hij na te warm worden stapvoets.maar langer dan 5 sec. je vinger op de motor doet pijn.
 
Meestal in de rule of thumb ( lullige woordkeuze ;) ), langer dan vijf seconden je vinger erop is oké, als dat niet kan is het niet goed ( wat jij dus hebt )
Maar vingerwerk is een heel breed begrip, koop een temp meter, die hoeven helemaal niet duur te zijn, en kunnen je een motor/ESC/accu besparen..
Maar inderdaad even naar de gearingchart kijken, en kijken of alles nog soepel loopt, desnoods even de pinion los halen.
Ook de monsterbanden zullen meer weerstand geven en alles word dus heter..
 
Pinon meer tanden wil zeggen dat de motor zwaarder word belast.
vb pinion 31 en spur 76 = trager optrekken maar hogere top snelheid.
hierdoor wordt de motor zeer zwaar belast.
vb pinion 19 en spur 90 = sneller optrekken tragere top

bij mezelf heb ik pinion 21 en spur 86 steken , koeler op esc en men ramen zijn uit de kap gesneden.
Ik kan gerust 2 lipo's aan een stuk leeg rijden bij een buitentemperatuur van 25 graden.
Met men "vinger" is alles goed warm maar te doen.
 
Hij rolt wat stroefjes, en de slipperclutch is losser gedraaid. Spur naar 90tands, en ventilator zat er al op...morgen testen. Bedankt voor de hulp wederom!
 
Ik gebruik nu nimh accu's.. Gaan de lipos ook langer mee (rijtijd)?
Batterijcapaciteit (aantal mAh) bepaalt je rijtijd. Omdat een lipo beter de spanning vasthoudt dan een NiMH, blijft de hoeveelheid gebruikte energie ook hoger. Vaak gaat een lipo dus zelfs korter mee, maar je rijdt er wel sneller mee.
Als je met een constante snelheid zou rijden, mag het niks uitmaken.
 
Ja, bijna ongebruikt nog. Zelfs de gearinghouse geopend en wat vet gesmeerd zodat alles netjes in het vet zit maar niet verzuipt.

Rijtijd van lipo's is vaak wel langer, maar het ligt wel aan de oplader die je hebt voor de nimh batterijen. De standaard snellader is ruk. Ik heb er 1 met de snellader geladen gehad en 1 in mijn nieuwe maxxtrax 680 lipo ladér. Dat gaf een verschil van kracht en uithouding van de accu met 6 minuten.
 
Ik denk dat het aan de monsterbanden ligt die je gebruikt.
Die zijn groter/zwaarder en daardoor moet de motor meer moeite doen, en dus word hij heter.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van heatsinks..
Ze koelen niet de hele motor, maar een gedeelte, en de rotor/het midden zal nog goed heet worden..
Beter gewoon een goede vertanding, dan kan een heatsink altijd nog om alles wat koeler te houden, maar ik zou niet als oplossing gebruiken.
 
Back
Top