Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Net nog ff met m'n stock rustler onofficieel de 116 km/h aangetikt. Vertanding 35/76 en twee 3S 5000 mAh 30C Zippy batterijen die parallel geschakeld waren.

M'n broertje had een ongelukje met de camera en uiteraard was het weer bij de beste run. Bij de andere runs vloog de auto iedere keer op z'n achterwielen (en de wheelie bar) en dat kost je gewoon veel snelheid. Ik ga nu toch maar eens werken met wat lood voorin.

Heb je trouwens een filmpje of foto's van die setup? 148 is wel lomp snel zeg :D.

Hoeveel mAh zijn jullie 3S batterijen? 5000 mAh?

Ik ga heel binnenkort eens kijken wat het verdubbelen van het aantal mAh voor effect heeft op de snelheid. Met m'n stock rustler op 35/76 vertanding haal ik nu 110 km/h (68 mph) met een enkele 3S 5000 mAh 30C. Er komt deze week een 2e soortgelijke LiPo binnen die ik parallel ga aansluiten en dan verwacht ik de 70 mph makkelijk te halen.

gefeliciteerd!:cool:

Laatst bewerkt:
@Douwe74 en Westcoast,
Sorry inderdaad de Mamba 2200Kv. Alles aangepast, wielen, gearing (Uit mijn hoofd is de gearing 23-34) Zou nu, denken we, de lipo's moeten/kunnen zijn. (nu 2x 3S 40C).
Wat zijn die SPC 5200? Die Nano accu van Turnigy is dat wat? Als ze op voorraad komen/zijn.

de pinion veranderen naar een 25 of 26 (wel uitkijken naar je temp's) en 2 hele dikke 3s lipo,s en gaaaaaaaaan dan moet die magische grens van 160 haalbaar zijn.

of toch weer die banditkap erop.....:D

Topic-Volger

Hallo allemaal,

ongelooflijkk maar waar: ik heb alle pagina's van dit topic (incl. deel 1) doorgekeken. Niet echt alles gelezen want dan zou ik echt zijn afgehaakt :snipersmile:

Samen met mijn zoon heb ik een Rustler-VXL en een Tamiya DT-02 MS (full hop-up versie plus extra carbon shock-mounts voor en achter).
De Tamiya is nu aan zijn tweede zomer bezig en de Rustler aan zijn derde.
De Rustler is standaard VXL alleen de achter draagarmen en shockmount zijn van RPM omdat de originelen stuk zijn gegaan.
Wij rijden voornamelijk bij "MVB Racing" R'dam Bergschenhoek. Daar is een outdoor off-road circuit waar flinke sprongen gemaakt kunnen worden. Wij zijn het nog steeds aan het leren en komen nu op het punt dat we gaan proberen de auto's af te stellen voor betere wegligging.
De Rustler komt nogal wat tekort aan tractie en ik hoop dat te kunnen verbeteren door:
- dikte van de schokbreker-olie
- veren vervangen van de schokbrekers
- stand van de schokbrekers aanpassen
- camber en toespoor aanpassen
- rijhoogte van de auto
- eventueel diff vervangen

De problemen die ik nu ondervind zijn dat de auto aan de grond komt bij landingen en dat bij (flink) accelereren de auto nauwelijks recht te houden is. Verder heb ik geen idee welke kant ik uit moet met de veren en schohbrekers.

Tips zijn welkom!

Hallo allemaal,

ongelooflijkk maar waar: ik heb alle pagina's van dit topic (incl. deel 1) doorgekeken. Niet echt alles gelezen want dan zou ik echt zijn afgehaakt :snipersmile:

Samen met mijn zoon heb ik een Rustler-VXL en een Tamiya DT-02 MS (full hop-up versie plus extra carbon shock-mounts voor en achter).
De Tamiya is nu aan zijn tweede zomer bezig en de Rustler aan zijn derde.
De Rustler is standaard VXL alleen de achter draagarmen en shockmount zijn van RPM omdat de originelen stuk zijn gegaan.
Wij rijden voornamelijk bij "MVB Racing" R'dam Bergschenhoek. Daar is een outdoor off-road circuit waar flinke sprongen gemaakt kunnen worden. Wij zijn het nog steeds aan het leren en komen nu op het punt dat we gaan proberen de auto's af te stellen voor betere wegligging.
De Rustler komt nogal wat tekort aan tractie en ik hoop dat te kunnen verbeteren door:
- dikte van de schokbreker-olie
- veren vervangen van de schokbrekers
- stand van de schokbrekers aanpassen
- camber en toespoor aanpassen
- rijhoogte van de auto
- eventueel diff vervangen

De problemen die ik nu ondervind zijn dat de auto aan de grond komt bij landingen en dat bij (flink) accelereren de auto nauwelijks recht te houden is. Verder heb ik geen idee welke kant ik uit moet met de veren en schohbrekers.

Tips zijn welkom!

Ik zou een setje traxxas talonbanden aanschaffen en de daarbijbehoorde tandwielen van een Stampede, doen al wonderen voor all-road rijden en geven je meer grondspeling.

Voor straatgebruik zijn de anaconda's van traxxas ideaal.

Punt is, de rustler blijft een uitdaging om hard mee te rijden en goed te controleren. het blijft een 2wd machine die 110 kmh kan.

De rode spiraalveren van traxxas blijken iets beter.

Ik zou vooral leren omgaan met het throttle. Daar had ik in het begin ook moeite mee

De die-hard rustlerbasherd zullen je nog wat tips geven, ik heb een onroad rustler gebouwd die straks, hopelijk, 160kmh+ is :D

Als ik het goed heb, geeft maxamps alleen burst-ratings aan bij hun lipo's. Dus een 60c accu zal ongeveer 30c continu zijn.

Als je toch zoveel geld uitgeeft aan lipo's koop dan een thunder power 65c (130c burst).

Dat is waarom je geen maxxapms koopt. Koop gewoon turnigy's, zijn cheap en heel goed ;).

Ik ben vrij nieuw in de RC wereld. Ik heb dus een Traxxas Rustler VXL. Ik wil wel wat meer weten over het onderhoud van deze auto's. Wat doen jullie aan ouderhoud?

Ik ben vrij nieuw in de RC wereld. Ik heb dus een Traxxas Rustler VXL. Ik wil wel wat meer weten over het onderhoud van deze auto's. Wat doen jullie aan ouderhoud?

Onderhoud zit er niet zoveel aan.
Gewoon zo goed mogelijk schoon houden denk ik;)

Paar pagina's terug vroeg ik me ook al af hoe ze op die snelheid dat ding recht houden :P

Kan iemand mij vertellen wat voor smeermiddel in in de gearbox kan doen buiten dat traxxas goedje om?
Kick :(

dat had tog al iemand gezegt paar pagina´s terug:

areon
Ik heb vroegah veel met slotcars geraced. In de slotcar wereld wordt veel kranenvet gebruikt op de gears. Dat is ook siliconen gebaseerd ( net als het Traxxas vet ) en werkt doorgaans erg goed. Ik heb het nu ook in de Gearbox zitten, dat gaat tot nog toe prima. Een tubetje kost een euro of twee bij de plaatselijke bouwmarkt!

Nog een truukje uit de oude doos voor on-road racen: Bij de slotcars gebruikten we lampenolie (parafine!) als gripmiddel. Ik vraag mij af of dat hier ook werkt. Ga ik binnenkort een proberen :grin:

Dat heb ik dan even gemist :confused:

Maar ik ga eens op zoek naar dat spul dan...

Zijn er hier ook mensen die shocks op hun rustler hebben die eigenlijk voor een andere auto zijn? Ik zoek namelijk een goeie alu shock set..

Alvast Bedankt!

hallo, weet iemand hoeveel ruimte er tussen de bodemplaat en de grond zit van de vxl

Dat ligt eraan hoe hoog je hem optilt :mrgreen:.

Heb even voor je op de site gekeken maar bij de Rustler lijkt het niet te staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil morgen een castle setje halen maar twijfel tussen 2 setjes, wie o wie kan me advies geven

set 1 met 5700kv motor:
PK Model Racing

Set 2 met 3800kv motor:
PK Model Racing

Heb een Rustler geheel stock maar wil een leuk motortje om lekker tekeer te gaan, niks kwa comeptitie maar lekker knallen

Gr. YiL

Back