Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

... maar kan ik ook gewoon wat anders gebruiken??

Ik heb vroegah veel met slotcars geraced. In de slotcar wereld wordt veel kranenvet gebruikt op de gears. Dat is ook siliconen gebaseerd ( net als het Traxxas vet ) en werkt doorgaans erg goed. Ik heb het nu ook in de Gearbox zitten, dat gaat tot nog toe prima. Een tubetje kost een euro of twee bij de plaatselijke bouwmarkt!

Nog een truukje uit de oude doos voor on-road racen: Bij de slotcars gebruikten we lampenolie (parafine!) als gripmiddel. Ik vraag mij af of dat hier ook werkt. Ga ik binnenkort een proberen :D

Bash maatje heeft een FL Rustler welke een topsnelheid heeft van 148Km p/u. Voor dit moment gaat de wagen niet harder. Lijkt erop dat ie andere lipo's moet gaan aanschaffen. Hij denkt aan Maxamps. Wat is op dit moment de beste Lipo om het maximale uit je Mamba 2000KV set te halen?

Thanks in advance.

Op het Traxxas.com forum zijn ze aardig lyrisch over de SPC 5200 mAh 3S 40C packs maar die kun je alleen maar in de USA bestellen.

Bedoel je FLM Rustler trouwens?

Denk dat hij ook 2200kv mamba set bedoelt.
Wat betreft de lipo, geen maxamps kopen.
gewoon een turnigy ofzo, met een zo hoog mogelijke c waarde.
Maar de snelheid moet je niet uit je accu halen maar uit je vertanding denk ik.

@Douwe74 en Westcoast,
Sorry inderdaad de Mamba 2200Kv. Alles aangepast, wielen, gearing (Uit mijn hoofd is de gearing 23-34) Zou nu, denken we, de lipo's moeten/kunnen zijn. (nu 2x 3S 40C).
Wat zijn die SPC 5200? Die Nano accu van Turnigy is dat wat? Als ze op voorraad komen/zijn.

morge nog ff langs PK moet een trekstarter halen.
en wat rondkijken kijken of ze nog wat hebben.
weet iemand nog wat?

@Douwe74 en Westcoast,
Sorry inderdaad de Mamba 2200Kv. Alles aangepast, wielen, gearing (Uit mijn hoofd is de gearing 23-34) Zou nu, denken we, de lipo's moeten/kunnen zijn. (nu 2x 3S 40C).
Wat zijn die SPC 5200? Die Nano accu van Turnigy is dat wat? Als ze op voorraad komen/zijn.

Heb je trouwens een filmpje of foto's van die setup? 148 is wel lomp snel zeg :D.

Hoeveel mAh zijn jullie 3S batterijen? 5000 mAh?

Ik ga heel binnenkort eens kijken wat het verdubbelen van het aantal mAh voor effect heeft op de snelheid. Met m'n stock rustler op 35/76 vertanding haal ik nu 110 km/h (68 mph) met een enkele 3S 5000 mAh 30C. Er komt deze week een 2e soortgelijke LiPo binnen die ik parallel ga aansluiten en dan verwacht ik de 70 mph makkelijk te halen.

Heb je trouwens een filmpje of foto's van die setup? 148 is wel lomp snel zeg :D.

Hoeveel mAh zijn jullie 3S batterijen? 5000 mAh?

Ik ga heel binnenkort eens kijken wat het verdubbelen van het aantal mAh voor effect heeft op de snelheid. Met m'n stock rustler op 35/76 vertanding haal ik nu 110 km/h (68 mph) met een enkele 3S 5000 mAh 30C. Er komt deze week een 2e soortgelijke LiPo binnen die ik parallel ga aansluiten en dan verwacht ik de 70 mph makkelijk te halen.

Hier een filmpje van toen ie 144km had gereden. Laatste filmpje moet ie denk ik nog uploaden.
EcXK2BdReyg[/media] - ‪The Road to One Hundred - The Continuing Story‬‏

Het is allemaal van hem, ik kijk, geniet en probeer mee te denken. Maar het zijn volgens mij 2x 3S 5000Mah 40C

Het einde is in zicht, of zelfs al bereikt vandaar mijn vraag over betere lipo's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een filmpje van toen ie 144km had gereden. Laatste filmpje moet ie denk ik nog uploaden.
[URL="
- ‪The Road to One Hundred - The Continuing Story‬‏[/URL]

Het is allemaal van hem, ik kijk, geniet en probeer mee te denken. Maar het zijn volgens mij 2x 3S 5000Mah 40C

Het einde is in zicht, of zelfs al bereikt vandaar mijn vraag over betere lipo's.

Dank, daar heb ik me zeker een half uur goed mee vermaakt, lekker droog commentaar in die filmpjes :D.

Ik heb wel vaker gelezen dat als mensen dit proberen met een Rustler dat ze dan rond deze snelheid blijven steken. Aerodynamica gaat dan ook meespelen, steek je hand maar eens uit het raam met 148 km/h en voel de luchtweerstand, dat is niet mis...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank, daar heb ik me zeker een half uur goed mee vermaakt, lekker droog commentaar in die filmpjes :D.

Ik heb wel vaker gelezen dat als mensen dit proberen met een Rustler dat ze dan rond deze snelheid blijven steken. Aerodynamica gaat dan ook meespelen, steek je hand maar eens uit het raam met 148 km/h en voel de luchtweerstand, dat is niet mis...

komt puur op lipo's aan nu
draven rijd met 5000 mah 60 c 3s maxxamps lipo,s
60c is ziek zelfs de mamba monster kan dat net aan
120C op 6s...
of toch die earodynamische banditkap.... :-)

die rustler van ruud komt aardig in de buurt zeg! ik moet gaan opschieten...

komt puur op lipo's aan nu
draven rijd met 5000 mah 60 c 3s maxxamps lipo,s
60c is ziek zelfs de mamba monster kan dat net aan
120C op 6s...
of toch die earodynamische banditkap.... :-)

die rustler van ruud komt aardig in de buurt zeg! ik moet gaan opschieten...

Bij in serie wordt de C rate toch niet bij elkaar opgetelt :confused:. En als je goede lipo's wilt koop hyperion, maar de "goedkope" turnigy's doen het ook heel goed en zijn een stuk goedkoper dan hyperion.

Idd, bij het in serie zetten krijg je gewoon 6s 60c. plus, "de mmm kan dat net aan", je bedoelt, de MMM kan zoveel trekken neem ik aan? want de accu zal nooit meer leveren dan van hem gevraagt word. (tot de accu z'n limiet heeft bereikt uiteraard.)

Ik heb de 1/8 regelaar van hobbyking in mn rustler zitten, die kan 4s aan, daarmee kom je wel over de 144 denk ik :)

Dan moet ik eens ernstig leren rijden, met mijn Slash en 8,5T op 2S kon ik niet eens altijd een rechte lijn aanhouden.

Laat staan met 10 miljoenS en -23,5T

Paar pagina's terug vroeg ik me ook al af hoe ze op die snelheid dat ding recht houden :P

Kan iemand mij vertellen wat voor smeermiddel in in de gearbox kan doen buiten dat traxxas goedje om?

Back