Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Mijn broertje heeft een rustler en het is een super gaaf ding. Zo gaaf dat ik besloten heb om ook een RC te kopen. Waarschijnlijkniet een Rustler, miste de 4x4 in het bos. Maar goed, alles leuk en wel maar we hebben een probleempje.
Ik wilde de pinion vervangn door de meegeleverde pinion, 28 t. Maar ht schroefje van de 19 t, die er standaard op zit, zat zo strak dat ik veel kracht ztte en toen schoot ik door. Resultaat, lam schroefje. Inbus krijgt geen grip meer binnenin. What to do??

Soms wil een Torx bitje ook wel eens helpen om toch grip te krijgen op de dolgedraaide schroef.

Als je langere draagarmen op een Bandit zet, moet je langere tie rods hebben. De aandrijfassen schuiven vanzelf verder uit, die hoef je niet perse te vervangen.

Koop je wielen op marktplaats.. Tja scheur in de band.. Valt nog mee maar zie ook dat de hex aansluiting op de velg rond is geworden.. Koopje... Miskoopje
a6y4aru8.jpg

Ik zal de reactie van de verkoper maar besparen. Maar het komt erop neer dat hij vindt dat het best kan.

De auto zal nog wel voor uit komen.. Uhhh nee want daardoor ben ik erachter gekomen dat hij rond is ipv hex

Hoho,

Ik kies geen partij en noem niemand een leugenaar, maar dit is een éénzijdig verhaal , dus kan de verkoper zich niet verdedigen.

Ik vindt het triester dat iemand hierover gaat :cry: op een forum

Koop je wielen op marktplaats.. Tja scheur in de band.. Valt nog mee maar zie ook dat de hex aansluiting op de velg rond is geworden.. Koopje... Miskoopje

Ik zal de reactie van de verkoper maar besparen. Maar het komt erop neer dat hij vindt dat het best kan.

De auto zal nog wel voor uit komen.. Uhhh nee want daardoor ben ik erachter gekomen dat hij rond is ipv hex

Op z'n Nederlands gezegd: genaaid..... Meer kan ik er niet van maken.

Nou misschien hadden jullie nog een tip dat het wel goed vast gezet kon worden. Maar blijkbaar niet..

Het is triester als je rommel verkoopt en net doet alsof het toch goed is. Buiten dat bied hij nog een complete chassis aan van een rustler. En tja als iemand die koopt zal er ook wat mis mee zijn. Buiten dat is het geen eenzijdig verhaal, de foto spreekt toch voor zich.

Kan iemand mij helpen? Mijn Rustler VXL doet een beetje raar...

Maakt niet uit welke accu ik op mijn auto aansluit. De auto gaat gewoon aan, maar hij doet een beetje raar met de achteruitversnelling.

Als ik hem vooruit laat gaan gebeurt er niets, maar zodra ik hem achteruit laat gaan blijft uiteindelijk haken op 1 punt, waardoor de wielen gewoon door draaien. Als ik naar voor gas geef, gaat mijn groene lichtje op mijn ESC uit. Als ik het gas loslaat, gaat hij direct weer aan. Als ik achteruit gas geef, gaat het lichtje ook uit, maar als ik achteruitgas los laat (zonder te remmen dus) blijft het lichtje uit terwijl hij aan moet gaan als ik het gas los laat. Uiteindelijk blijft hij dan op een langzaam punt, echt maar 7% gas ofzo haken en draaien de banden gewoon verder, niet hard maar het klopt niet natuurlijk.

De ESC knippert nu ook soms snel groen. Dat wilt volgens de handleiding zeggen dat de er iets mis is met de Throttle Trim, maar hoe stel ik deze weer normaal in? Ik snap echt niks van die uitleg die ze geven. En ik snap überhaupt niet hoe het opeens anders kan zijn. Ik hoop niet dat mijn ESC het nu al opgeeft.

Alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een beetje zitten draaien aan mijn tweede cirkeltje op de zender, wat onder andere de Throttle Trim zou zijn...maar als ik hem helemaal de andere kant op draai wordt mijn draaipunt ook kleiner (de wielen draaien minder)

En als ik de auto even zo laat. Aan. Niks doe met de zender (hij is wel aan natuurlijk) dan gaat hij na een tijdje uit zichzelf in de achteruit versnelling en gaan de tandwielen heel zacht achteruit, de auto beweegt niet echt veel. De groene knipperlichtjes krijg ik nu niet meer op een of andere rare manier. Snap hier helemaal niks van.

Help!

De tweede knop is de multi function knob. Van deze knop kun je de functie instellen. Het groene knipperen komt omdat je throttle trim niet in het midden staat. Je zult eerst de multifunction knop op throttle trim moet instellen om die in het midden te krijgen.
Het lijkt dat hij nu ingesteld staat op stuurgevoeligheid.

Voor details, zie manual.

Dank u. Ik ga het morgen uittesten.

Maar hoe kan het opeens veranderen? Ik heb mijn Rustler langer dan een jaar en nooit problemen gehad. Ik heb vandaag de draagarmen vervangen en daarbij de motorkabels losgetrokken om te motor eruit te halen zodat het makkelijker ging. Maar als het daardoor komt zou dat wel raar zijn. Hopelijk gaat mijn ESC nu niet al stuk.

Ik heb wel meer over gevallen gelezen waar de instellingen van de zender de mist in gingen. Wel uitzonderingen, maar het schijnt te gebeuren. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.

Nou misschien hadden jullie nog een tip dat het wel goed vast gezet kon worden. Maar blijkbaar niet..

Het is triester als je rommel verkoopt en net doet alsof het toch goed is. Buiten dat bied hij nog een complete chassis aan van een rustler. En tja als iemand die koopt zal er ook wat mis mee zijn. Buiten dat is het geen eenzijdig verhaal, de foto spreekt toch voor zich.

Tsja , wederom weer het eenzijdige verhaal in jouw tweede stukje tekst .

Als je graag advies wilt ,of je dit wiel nog kan gebuiken , kan je dat ook gewoon vragen , vaak snapt men dat eerder ;)

Wat ik in het verleden heb gedaan is de hex er in lijmen , hetzij "lassen", hetzij met lijm, weet even niet welke lijm ik daar toen voor gebruikt had , maar zat muur vast ( twee componenten lijm? ) en was de band eerder versleten dan dat de hex los kwam .

Misschien zijn er nog andere suggesties

a6y4aru8.jpg
tip; als je de volgende x iets wil kopen de gekste dingen gewoon vragen. ook foto`s van de achter/binnenkant. helaas zijn er mensen op internet die je zoiets willen flikken.
probeer te lijmen idd, of een 14 of 17mm hex erin persen. kunststof hex op kunststof velg? bruis of secondelijm. ik geloof dat de velgen van abs gemaakt zijn. (staat erin meestal)

Back