traxxas rustler pas gekocht

• Topicstarter Topicstarter anthonyke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

anthonyke

Guest
hallo allemaal

ik heb even geleden een rustler van traxxas gekocht :p
hij rijd heel goed maar het bereik is niet zo ver.:(
het is namelijk maar ongeveer 30 meter ofzo.
ik zou met mijn auto graag wat verder willen rijden .
waar kan het probleem zich bevinden ( antenne, ontvanger , ...........)

zouden jullie mij kunnen helpen ? :yes:

alvast bedankt
anthony

ja in de afstands bediening zitten nog volle batterijen.
ze zitte er al een goede 2 weken in met minstens 1 batterij (3000 of 4600 ) of meer per dag.
en als ik dan te ver rijd dan doet hij rare dingen die ik niet wil zoals vooruit en gelijk terug achteruit ofzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja in de afstands bediening zitten nog volle batterijen.
ze zitte er al een goede 2 weken in met minstens 1 batterij (3000 of 4600 ) of meer per dag.
en als ik dan te ver rijd dan doet hij rare dingen die ik niet wil zoals vooruit en gelijk terug achteruit ofzo.

wat betekent die 3000 of 4600, heb je er verschillende inzitten?

3000 en 4600 zijn de sterktes van de batterijen met de 4600 kan je langer rijden dan de 3000

Antenne op zender helemaal uitgeschoven en het draadje van de ontvanger met het antennebuisje omhoog gezet? Als je dit beiden gedaan hebt en dan alsnog maar 30 meter bereik hebt dan zou ik inderdaad even terug naar de winkel gaan.

als de ene op is laat ik de motor een kwartier afkoelen en dan de volgende batterij.

maar nu heb ik een ander probleem. :(
als ik de afstandsbediening opzet en dan de motor .
dan flikkert het groen lichtje 2 keer en dan word het rood.
normaal doet hij het dan maar nu niet.
hij stuurt wel maar geeft geen gas .
ik denk dat ik het per ongeluk op lipo batterijen heb ingesteld.

kan iemand mij helpen ?

anthony

@ rofl92 met 3000 en 4600 bedoelt die ze batterijen in ze auto waarmee die rijdt. maar 30 meter is vrij normaal voor die 27mhz traxxas set. daarna begint die inderdaad raar te doen. had ik ook maar ik heb nu overgestapt naar 2.4ghz want het is idd kapotvervelend

Heb je toevallig de throttle trim op je zender verdraaid? Het kan zijn dat je regelaar niet wil initialiseren omdat hij herkent dat je de zender niet op neutraal staat maar dat hij langzaam wil rijden. Ik heb zo uit mijn hoofd geen idee wat de melding van het lampje betekent maar ik doe maar een ruwe gok.

@ rofl92 met 3000 en 4600 bedoelt die ze batterijen in ze auto waarmee die rijdt. maar 30 meter is vrij normaal voor die 27mhz traxxas set. daarna begint die inderdaad raar te doen. had ik ook maar ik heb nu overgestapt naar 2.4ghz want het is idd kapotvervelend
oeh, dat wist ik niet, maar ik heb die standaard set ook gehad en heb daarme nooit problemen gehad

misschien volgende keer ermaar bij vermelden dat het om mah gaat?
Maakt een hoop duidelijk!
on topic: zoals al is gezegd, heb je de antenne van de auto wel door de tube heen gedaan? Is er niks van af gebroken? Er word aangeraden om alleen maar precies dezelfde batterijen erin te doen, speciaal om dit soort broblemen te voorkomen. Ik kan ook weinig opmaken uit de manier hoe jij met je batterijen omgaat... de ene opladen en dan 4600 en als die rijd 3000..?????
volgorde:
antenne nakijken
batterijen opladen en checken of het wel oplaadbare batt. zijn.
alles aan, lipo-mode kun je uitzetten door:
Zender aan
esc aan
10 sec indrukken totdat je melodietje hoort.
Lampje hoort dan continu rood te zijn.

ik gebruik geen lipo batterijen en heb een 10 cm van dat blauwe buisje eraf geknipt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back