Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hi Guys,
De RB,s komen vandaag weer binnen;)
de Sirio is de betere versie van de RB,
aangezien de RB (5pt) bij Sirio wordt gemaakt.
Ze zijn allebij van zeer goede kwaliteit maar de Sirio is wel iets duurder vanwege het feit dat Sirio een 9-Poorter is
en de RB een 5 pt.
wat betreft de OSMAX daar heb ik geen ervaring mee weet alleen van mijn klanten dat de Sirio veruit sneller is dan alle andere die wij hebben geprobeerd.

@: borderonlineshop
De os is ook een stukje kleiner dan de sirio.
Maar dat poort verschil tussen de rb en de sirio, is dat puur vermogen of heeft het nog andere voordelen zoals betere smering of duurzaamheid?

krijgen jullie ook de titanium delen binnen van traxxas? Zoals shockrods. Ik heb nu de stalen binnengekregen, maar ik wil het liefst zulke delen upgraden, maar jullie hadden ze niet :(.
en voor de rest...hebben jullie nog testers nodig :) ?
Vooral op het gebied van bashen kan ik er wat van en ik ben wel benieuwd wat bijv het grote verschil is tussen aluminium of plastic armen (behalve gewicht en dat niet de arm breekt maar je bulkhead)

hey jongens, ik vind dit allemaal heeeel interessant. ga zo door met deze info.
Morgen heb ik de mijne :D
ik zal er dan wat foto's van posten..

Genio zei:
oehwwwhw Yeah :D:D

Over 3 weken is het zo ver :D
want dan ga ik me Revo bestellen :D:D
ik zit echt te popelen

Dat is een goede keuze 8) en ik ga er binnenkort mischien ook een halen :D

Hoera ! hier is hij dan... komt zo uit de doos: :)
revo1.jpg

zowat alles zit erbij, behalve batterijen en dat flesje witbier :lol:
reco2.jpg

cooool 8)
revo3.jpg

wel moet ik zeggen dat rechtstreekse import uit de USA, zoals deze, het nadeel heeft van een acculader/stroomvoorziening die niet past in een europees stopcontact, en mocht je dat passend willen maken, het ook niet lukt vanwege 110volt voor de adapter. ik probeerde een europese adapter, en stak die in de traxxas acculader....na 1 minuut....klap...kapot..

wat istie nog mooi en blinkend....prachtig gewoon....jammer dat dat na 2 keer rijden eraf is:)...
even over de oplader, is je adapter kapot of de lader zelf? Want ik heb de engelse adapter (=wel 220v) met een stekkeropzetstuk zodat deze in onze stopkontakten past, maar ik heb ook even geladen met een alecto oplader, je kent ze wel zo'n multi instelbaar ding. Je moet even op de polariteit letten. Als je de stekker erin stopt moet het lampje binnen een seconde of drie branden, doetie dat niet meteen lostrekken en polariteit omdraaien en opnieuw prberen. De output moet 1000mAh zijn.
De acculader zelf is gelukkig wel los te bestellen. Kijk even op ebay of towerhobbies en bestel meteen shockrod ends mee, deze gaan gerandeerd kapot en alks je er mee wilt gaan springen andere vering (bijv gold & orange) en 40 0f 50 W shock olie.....dat zijn dingen die je toch wilt hebben uiteindelijk en hou je de verzendkosten een beetje redelijk.
Je kunt de ontvangeraccu natuurlijk ook met een andere lader laden, het liefst natuurlijk een piek zoals de originele. Een gewone lader duurt alleen wat langer...

Nou...vanmiddag weer een poging gedaan om te rijden. Tankje volgegooid en meteen starten, liep goed en nog even fijnafgesteld en toen begon het gezeik. Elke keer weer afslaan en niet wilen starten, plug eruit, droog maken want vezoop als een gek...er terug in starten even lopen en weer afslaan, weer niet starten enz....lijkt idd gloeiplugprobleem.....andere gloeiplug erin, nog steeds hetzelfde.
Kijk ik in de koelkop als ik de EZ startgebruik, zie ik allemaal belletjes onder de gloeiplug komen. Alles goed schoongemaakt zodater geen muk meer tussen het ringetje en de koelkop zit. Starten, even rijden en weer afslaan.
Als de auto rijdt loopt hij goed en fel, hij staat niet te ruim. ik ga alles maar even checken op lekken, maar het enige wat ik tot nu heb gevonden is bij de gloeiplug....het gat is langs de rand behoorlijk ruw..
Zeer teleurstellend vandaag.....

BTW weet iemand een goede vervanger voor de standaard gloeipluggen van Traxxas?

ik heb zelf nogal wat HPIpluggen R3/4/5 in voorraad, ik veronderstel dat die er ook in kunnen?
wat betreft de inmiddels kapotte acuulader: geen probleem, ik heb laders zat :wink:
eerst tankje ingereden volgens instructie van de dvd: stukje rijden twee seconden halfgas, remmen, en weer opnieuw. rookte redelijk, temperatuur was 100 -115 gr C.
inzake hopups etc, ff wachten, eerst standaard s rijden..... :)

Van een amerikaans forum:

God created trash......
and Traxxas put wheels on it.....

Maar ff serieus:
je zegt:

nusti zei:
Nou...vanmiddag weer een poging gedaan om te rijden. Tankje volgegooid en meteen starten, liep goed en nog even fijnafgesteld en toen begon het gezeik..........

Dit begrijp ik niet.... Na de eerste keer starten ga je meteen afstellen... DAT KAN NIET!! de motor moet eerst ingereden worden, en dat kost je minstens 1 liter brandstof, daarna kan je pas gaan afstellen! Ik denk dat je motor niet verzuipt, maar dat JIJ gewoon te veel wil. Een nieuwe motor moet HEEL RUSTIG behandeld worden, en zal regelmatig afslaan. Lees even de threads over het in laten lopen van de motor en volg de aanbevelingen op die gegeven worden...

Ho, Bart, je begrijpt t idd even niet goed:
Nusti heeft al zo'n dikke twee maanden zijn Revo, en is al ruimschoots ingereden. zie ook pag.2 van dit topic.
Hij bedoelt dat hij nu een nieuw probleem heeft van afslaan; dat kan dus idd de gloeiplug zijn, te arm/heet, valse lucht....

Huh? De motor van Nusti is toch al ingelopen, verwar je je niet met alfaracer?

Oeps... foutje .... bedankt!! :-D

Nou blijft dat de motortjes van Traxxas niet erg goed bekend staan, en redelijk snel slijten....

Op de Revo zit zowat alles, maar zit er ook een FAILSAFE op ??
ik dacht van niet.
Dus lijk me dat nieuwe apparaatje van Venom wel erg handig: dat is een temp.meter, met ingebouwde failsafe ...

én ingebouwde voltmeter, als je de Venom Smart Temp bedoelt, die ga ik maandag kopen ;)

Mijn motor is idd al goed ingelopen. Heb er nu net 5 liter in totaal doorheen gejaagd, elke keer na het rijden afterrun procedure gedaan. Het lijkt me dan ook niet dat het motortje al versleten is, maar dat het een lek, slechte gloeiplug of wat dan ook is...Eerst even nieuwe gloeipluggen halen en kijken wat hij doet, anders ga ik het motortje eraf halen en overal goed controleren en de leidingen checken.

Een failsafe moet je idd zelf er nog inzetten. Let wel op dat niet elke failsafe met de optidrive samen kan. Ik heb bij mij de meest simpele (potmetertje)er opgezet en dat werkt schijnbaar het beste.
Ook schijnen de ingbouwde tempmeters niet altijd even nauwkeurig te zijn, ik heb er geen ervaring mee, maar heb dit ergens gelezen. Ik heb een losse tempgun, werkt net zo makkelijk.
Het grootste nadeel van een ingebouwde temp meter lijkt mij als je offroad rijd: waar plaats je het zonder dat het volspuit met stof, troep en andere muk of dat het goed beschermd zit als je een crash maakt en dat je het toch makkelijk af kunt lezen zonder je kap eraf te halen.

Simpel, in je ontvangerbox, je maakt een mooi vierkant gat in je ontvangerbox, en zet er een plaatje plexiglas in, klaar.

Back