Towerpro SG90 9G Micro Servo

Ik wil als upgrade de servo's vervangen op mijn Belt CP V2 door Towerpro SG90 9G Micro Servo's. Is dit een aanrader? Ik had ze gezien in de manual van Martin49.

Groeten,

Kenneth

Kijk ook eens naar de hextronic HXT 900's van HK.

Gewoon degelijke servos, heb er zeker een 20 tal in gebruik waarvan sommige reeds meerdere jaren zonder problemen en ik ben best een "veel"vlieger te noemen.

Er zitten er 2 voor de aansturing van een oldskool electro kist met stripailerons, je wil niet weten hoeveel ragvluchten ik daar al mee gemaakt heb. Geven geen krimp.

Zaten zelf op de swash van mijn 450 klasse heli.

Volgens sommigen zijn ze gelijk aan de TP SG90 maar er zitten wel degelijk (kleinere )verschillen in

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=999527

Stevo

Hoi Kenneth,

Deze servo's zijn stukken beter dan de standaard Esky servo's, ik vlieg zelf ook met deze servo's in een belt cp v2 zonder problemen.

Groet,
Andreas

Was dit artikel ook juist aan het lezen. Ik ben nog een beginner dus het is niet om 3D te vliegen (voorlopig). Ze verkopen die op ebay voor nog geen 3€/stuk.

sg 90s zijn prima, kun je rustig doen
ik ben van origineel e-sky overgegaan op Het-RC servootjes, daarvan inmiddels al 1 stuk, vervolgens de swash set vervangen voor sg90's, tot op heden geen klagen, en ze kosten geen reet. (ik vlieg 450 t-rex clone)

Ze kosten inderdaad niets. Ik ga ze vervangen in combinatie met de XMHOBBY G401B Head Lock Digital gyro + S9257 High Speed Digital Gyro Servo 450 en zien wat dit als resultaat geeft. Ik heb ook een DX6i in bestelling en dit alles zou samen een heel goede upgrade zijn voor de Esky belt.

klinkt goed :-)
kijk ook even naar het frame van je heli, ik had een belt versie 1, daarbij was het kunststof frame best flexibel, het bewoog een beetje mee met sturen. een stijver frame scheelt ook een bult in vlieggedrag. ik heb een upgrade gedaan naar een china t-rex clone (tarot) daar heb ik de electronica in over gezet, voorzover dat origineel e-sky nog was dan, ik had al andere servo''s, een KDS 800 gyro , andere ESC van e-flite (de originele ging vanzelf gas regelen, heel handig...) dus eigenlijk is alleen de ontvanger en de motor nog e-sky hahah
wat wel heel leuk is, als je ervan houdt, de origineel e-sky full scale body van de belt cp-cx past ook naadloos op de jouwe, en wordt verkocht voor een 25 euro zo''n beetje.
het is een "eromheen schuif" body, dus je hoeft niet alle mechaniek in een polyester kuip te plakken.

De mijne is een V2 dus ik veronderstel dat dit frame beter is dan de V1? Heb ook een stel Align 325D PRO carbon blades besteld om de zaak te vervolledigen. Dit zal al een veel betere vliegervaring geven hoop ik. Is het nuttig om de staart blades ook te vervangen voor de stabiliteit of niet?

o das een goeie ja... ff vergeten, ik zweer bij de blades van extreme , om een of andere redden vliegt hij daarmee stukken beter.

EA-043-W
Fiber Blade (315mm, 3mm screw hole)(For Belt CP series) (Blue)
Fiber Blade (315mm, 3mm screw hole)(For Belt CP series) (Blue) $7.26
Add:

staartblades heb ik niets aan gedaan, hoewel ik nu wel met de align clone staartbladen vlieg, zeker zolang je nog niet gaat stunten voldoen de standaard staartbladen prima volgens mij. de mijne kan in ieder geval behoorlijk veel harder rond dan me lief is

Ik zou er eventueel wel nog carbon staart blades op willen. En zopas nog 2 nieuwe lipo's besteld 2200mAh op ebay. 33€ voor 2 lipo's gratis geleverd! :-)

ik heb er inmiddels 3, maar ik heb eigenlijk nog niet echt gebrek gehad, of ik stop voor de accu leeg is of ik crash voor die tijd hahah

LOL! Vlieg zelf met een lipo-alarm. Dat is heel handig om te weten wanneer het tijd is om de landing in te zetten... Ook dit heb ik maar 3€ betaald en werkt perfect!!

Je zal ze inmiddels wel besteld hebben, maar je zou ook de mg versie kunnen overwegen. Meer crashbestendig en op ebay verkrijgbaar.

Je zal ze inmiddels wel besteld hebben, maar je zou ook de mg versie kunnen overwegen. Meer crashbestendig en op ebay verkrijgbaar.

en dat is dus bij de meeste servo''s een fabeltje... mijn hetrc''s waren ook metal gear, maar de eerste overbrenging vanaf het motortje is dus evengoed een plastic wiel.. bij een dikke tik, gaat die gestript.

Ik heb de servo's toegestuurd gekregen. Nu blijkt dat die servo's dieper zijn dan de originele die erop zitten dus de verbindingen lopen schuin. Dus moet ik gans de handel beginnen aanpassen?

2de probleem : Ik had één SG90 aangesloten op de ontvanger. In het begin werkte hij maar op een bepaald moment niets meer. Ik hoorde enkel een sissend geluid vanuit die servo. Ik heb dan getest met 2 andere SG90's maar zelfde resultaat. Als ik terug de originele aansluit geen probleem!

Iemand die dit nog heeft voorgehad?

Grtn,

Kenneth

Back