Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

In de Beier kun je naar Servosequenz gaan. Dan kun je de esc aansluiten op een servo uitgang van de USM 3. In het tabblad van de Servoseq kun je de tijd instellen dat de servo beweegt, oftwel jouw regelaar loopt. 1500 is neutraal, omhoog en naar beneden regel je door waardes boven of onder 1500 in te voeren. Vanuit je ontvanger een kabel naar servo In aansluiten van de Beier, bijv 2 of 3, en dan nog een aantal vinkjes aan zetten in de programmatuur.
Dan nog kijken hoeveel sec de stutten nodig hebben om helemaal maar beneden of omhoog te gaan, dat pas je dan aam de Funktionsequenz. Je zou zelfs dan nog een zusatzsound kunnen afspelen als de stutten bewegen.
Succes

Cor, maar dan moet je wel het schema hebben om met twee eindschakelaars en diodes de stutten met simpele aan/uit schakeling te bedienen.

Dat schema is zo oud als de weg naar Rome, en buiten die componenten nog een mini servo, zoals ikeerder voorsteld; dat het old school is maak tniet uit, het is simpel en goedkoop; en het zit bv hier op:

En zowel de kranen als de stempels worden door motoren bediend en begrensd door eindschakelaars.

Bijlagen

• IMG_4536.JPG
    IMG_4536.JPG
    243,8 KB · Weergaven: 94
Dat zou via een sequence kunnen!
Daarin kun je diverse bronnen (Licht, Geluid en Servo's) met een X tijd (de)activeren.
Voor je esc zou je dan een X tijd naar een bepaalde uitslag willen (stempels omhoog)
Na die X tijd zet je die servo uitgang weer naar neutraal en de stempels stoppen.
Voor omlaag programmeer je nog een sequence en dan met een tegenovergestelde servo uitslag (stempels omlaag)

Aah, zag dat Fred eigelijk hetzelfde bedoelt...

Schijnbaar zijn wij al iets verder in de mogelijkheden van de Beier.
En een schakeling met micro switches en diodes is voor veel modelbouwers best lastig. Daarom heeft Beier het in zijn programma zitten.
Ik bedoel, je geeft veel geld uit voor een Beier USM 3 en dan gebruik je de mogelijlheden niet.

Hoe kan ik de software van Beier (sound-teachter) updaten?

In een filmpje van Hobby Concept dacht ik te zien dat hij op versie V1.2 zat. Ik zit nog op versie V1.00a
Het verschil zit hem er volgens mij in dat hij onder instellingen een tabblad S-bus heeft en ik niet. Die heb ik nodig voor mijn nieuwe zender (Paladin EV)

Vraagje over een beier sfr-1 zou je daar ook de leds van tamiya kunnen gebruiken.
Als ik daar de stekker van af knip en daar een weerstand tussen soldeer en dan aansluit op een AKL-8?

Laatst bewerkt:
Beste allemaal.
Mijn vader heeft een uitdaging met zijn Beier setup. Hij heeft een USM-RC-2 met lm-ir-16-4.
nu heeft hij op de motor aansturing die op de IR module zit de motor van de kiepwagen (Carson Fliegl Stone Master) aangesloten. Dit werkt, hij kan de bak dus kiepen via de schakelaars op de zender (Carson)
Echter krijgen we het niet voor elkaar om op een servo aansluiting een snelheidsregelaartje (thor 4) aan te sturen voor de mechanische steunpoten. Ik weet dat de Thor werkt aangezien deze op mijn SFR-1 en ir-16-2 prima werkt.
Kan iemand ons op weg helpen?
Alvast dank!

Echter krijgen we het niet voor elkaar om op een servo aansluiting een snelheidsregelaartje (thor 4) aan te sturen voor de mechanische steunpoten.

Heb je de instellingen in Sound Teacher goed staan of alles op nul zeg maar..... Moet werken dus 1 voor 1 nalopen en zoals Mark aangeeft testen.

Een servo uitgang moet je activeren. Ik neem aan dat je een funktie sequenze hebt gebruikt om de steunpoten te gebruiken? Dan moet je bij konfiguratie deze wel activeren. En moet hij alleen links om en rechts om lopen, of nog andere zaken doen.
Het is beschreven in de handleiding, maar is net iets lastiger als een led aan een uitgang hangen.

Servo of regelaar maakt niet uit. Beide werken op de pulsen vanuit de ontvanger. Motor met regelaar blijft draaien tot je de andere richting kiest. Servo maakt beweging tot einde slag.
Ik vermoed echt dat je even moet speuren in je programmering van de Beier. Misschien anders hier wat screen shots plaatsen.
Of een losse stekker,heeft mij ook wel eens heel veel zoekwerk en puzzelen opgeleverd en de oorzaak was simpel.

Back