Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben nu ook toegetreden tot de 3D printende modelbouwers. Ik heb wat budget gecreëerd door de verkoop van mijn ambulance. Ik heb na rijp beraad en advies gekozen voor een Creality Ender 3 Pro. Deze was op Black Friday voor ca € 170,00 inclusief verzenden te koop.
Ik heb hier veel You Tube filmpjes van gekeken.
![]()
Echter je bent er dan nog niet. 4 rollen met filament, het printmateriaal, kosten ook al gauw € 100,00. Maar met een kilorol doe je wel even denk ik.
Mijn eerste print was een voorbeeld van Creality zelf. Om te testen.
![]()
Ik moet zeggen voor een eerste print....retestrak!
![]()
![]()
De volgende prints zijn voor de printer zelf. Grappig dat je een printer koopt en er vervolgens onderdelen voor kunt printen. Ik wil de rol filament naar beneden verplaatsen ivm de hoogte op de tafel en het gewicht. Dit is de steun ervoor. Zo zijn er nog een paar onderdeeltjes. Niet noodzakelijk maar wel leuk en leerzaam. Vooralsnog download ik het van Thingiverse. Eerst maar eens de printer begrijpen en het zogenaamde slicen. Slicen is een voor de printer leesbaar bestand maken. Hier stel je de diktes, temperaturen etc etc in.
De volgende stap is wat onderdelen maken voor trucks en trailers en voor Bruder ombouwsels. Zelf tekeningen aanpassen volgt daarna en dan misschien wel eens zelf wat tekenen. Ook spullen voor langs de baan zijn bijvoorbeeld goed te maken. Denk aan de beroemde dixie, transformatorhuisjes en putdeksels. Ook lading en hulpmiddelen voor lading. Denk aan een steun voor mijn boot.
Ik hoop hiermee mijn modellen weer net een andere finishing touch te kunnen geven.
Leuk!Heftruck
mocht er iemand belangstelling hebben hoor ik dat graag de prijs tuurlijk worden we t er over eenszo een 3d printer heb ik ook staan gloed nieuw nooit gebruikt heb geen kennis van t cat tekenen dus deze mag inderdaad verkocht worden
Het is de liebherr LR 1750Een 'side carriage track van een Liebherr 1750', zie je die hier?
Ik weet niet of het qua administratie hier mag maar je zou natuurlijk ook altijd een nieuw draadje aan kunnen maken waar mensen hun geprint 3D spul op kwijt kunnen.
Ik zou dat wel leuk vinden omdat te zien hoor, ik verbaas mij nog regelmatig wat er allemaal geprint KAN worden!
dus mijn zegen heb je, hoor @Glennvb
De hier had je moeten verwijzen naar de 'Counterweights'.Het is de liebherr LR 1750