jan brilman
Forum veteraan
Gisteren met de Calmato gevlogen, ging prima, totdat ik na een minuut of 7 gevlogen te hebben weer wilde doorstarten, en de kist maar amper loskwam.
Vlak voor het eind van het veld intuïtief toch up gegeven, en 'op eieren' een rondje gevlogen en direct geland.
Op de grond bleek: als ik volgas gaf, zakte het toerental na een paar seconden helemaal in.
De accu (D-power 4s 5.000 mAh, 30C) gemeten: alle cellen netjes hetzelfde voltage.
Half uur later gestart met een andere accu (wel zelfde type), en weer na plm. 7 minuten exact hetzelfde fenomeen: doorstarten en amper wegkomen.
Op de grond: toerental zakt in.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn geweest?
Accu's?
Regelaar?
Die voelde niet erg warm aan.
Spulletje zijn plm. 4 jaar oud, maar niet erg intensief gebruikt.
Afgelopen maanden iets meer gevlogen, en nu vertonen beide accu's voor het eerst hetzelfde gedrag.
Meestal zit er na 12 minuten vligen nog plm. 2.000 mAh in . . .
Wie het weet mag het zeggen.
Koop net zo lief nieuwe regelaar en accu's, want ik vertrouw dit niet meer.
Iemand suggestie voor goede spullen?
jan.
Vlak voor het eind van het veld intuïtief toch up gegeven, en 'op eieren' een rondje gevlogen en direct geland.
Op de grond bleek: als ik volgas gaf, zakte het toerental na een paar seconden helemaal in.
De accu (D-power 4s 5.000 mAh, 30C) gemeten: alle cellen netjes hetzelfde voltage.
Half uur later gestart met een andere accu (wel zelfde type), en weer na plm. 7 minuten exact hetzelfde fenomeen: doorstarten en amper wegkomen.
Op de grond: toerental zakt in.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn geweest?
Accu's?
Regelaar?
Die voelde niet erg warm aan.
Spulletje zijn plm. 4 jaar oud, maar niet erg intensief gebruikt.
Afgelopen maanden iets meer gevlogen, en nu vertonen beide accu's voor het eerst hetzelfde gedrag.
Meestal zit er na 12 minuten vligen nog plm. 2.000 mAh in . . .
Wie het weet mag het zeggen.
Koop net zo lief nieuwe regelaar en accu's, want ik vertrouw dit niet meer.
Iemand suggestie voor goede spullen?
jan.