Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Ja meestal wel maar een jonge die ik ken heeft een hsp monster truck gekocht (re-branded maverick) en hij moest een buzzer bestellen. Doordat die esc geen lvc had heeft ie een accu gesloopt.

De ESC van de MT4 kan worden ingesteld voor de volgende lvc's:

Option-3:Cut-Off Threshold
  • None
  • 2.6v/cell
  • 2.8v/cell
  • 3.0v/cell
  • 3.2v/cell
  • 3.4v/cell

ESC programming

Hmm, op wondertiger.com staat dat de ESC standaard op 3,4 staat maar volgens deze tabel (uit de manual van de ESC) op 3,2.

full

[ wt ] - Programming the BLC-150C: The Stock ESC on the Thunder Tiger MT4 G3

It is VERY IMPORTANT that you switch back to 3.4v/cell when you put a 4s back in there, but for 5s, using a lower cutoff fakes the ESC into letting you run the voltage in the 5s down to a safe and proper discharge value before cutting you off.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu een vraag off-topic : (Moest ik van iemand anders vragen, ik weet het ook niet). Kan je een lvc bij kopen voor een esc die dat niet heeft?

afgelopen weekend zonder probleem lekker gereden . alle stof afgeblazen voordat ik hem wegzette , en accu's opgeladen om gisteravond opnieuw te gaan rijden .

dacht ik .
totdat ik gisteravond niet kon rijden omdat mijn ontvanger het niet meer deed. als ik de auto aanzet piept de esc netjes 4 keer , de ventilator draait er vrolijk op los , maar geen reactie op gas of stuur.
op de spektrum ontvanger brand het lampje zachtjes een beetje flikkerend , maar niet fel genoeg zoals normaal.
vandaag met auto en al terug naar mijn lhs waar ik acuut een nieuwe ontvanger kreeg , echter de nieuwe ontvanger had dezelfde kwaal met als gevolg dat ik mijn auto achter moest laten zodat de bec van de esc nagegeken kon worden .

? iemand een soortgelijk probleem gehad ?

Edit:

Net een mail gehad van RcSpeedshop , en de auto is alweer gemaakt !
Morgen snel ophalen en dan hoor ik vanzelf wel wat het nu precies geweest is.
Ik hou jullie op de hoogte , hopelijk weer een leermomentje voor erbij .

Laatst bewerkt:
Nee nog nie gehad, misschien ligt het aan je servo(sluiting) of aan de Bec van de regelaar. Bij mij doet ie het nog top, pas nog de warmte geleidende pad van de heatsink vervangen en de gehele auto schoongemaakt.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Wondertiger had dus een goed voorgevoel :
De auto werkt perfect totdat ik de servo aansluit , dan word hij Koekoek.
Vanvond bij mijn schoonbroer een trx2075 uit zn donor Revo joepen en dan hopen dat deze ook meteen wat sterker zal zijn.
Pluspunt is dat deze waterdicht is en daarom heb ik mijn ontvanger ook maar naar een veiligere plek verplaatst.
Was een tip van het wondertiger forum en ik ben overgelukkig met deze plaatsing zo.
Origineel :
he8unery.jpg

Plaatsing :
e8a6asev.jpg

Resultaat:
aqyhe2a6.jpg

De trx2075 hoef he niet te proberen, die is zeker niet sterk genoeg en plastic gears. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een savox 1256tg.

En ik snap niet helemaal waarom je nou je ontvanger in die box heb geplaatst. De ESC en motor gaan water zoiezo niet leuk vinden.

Die trx van mijn broer werkt wel nog , de originele is RIP.

En de ontvanger heb ik flink uit moeten blazen omdat hij meer dan half vol met zand en stof zat. Waarschijnlijk dior de plaatsing net achter het voorwiel.

De hoofdreden van de box is niet waterdicht , maar op een andere plek uit het stof.

Aah ja kan idd veel zand in komen. Maar bespaar je nou een servo en zet die traxxas er niet in. Die servo is maar 9kg met plastic tandwielen. Ik je verzekeren dat je de gears gaat strippen. Je zou echt voor een betere moeten kijken bijv een savox 1256tg.

Lipo is goed, de kabel niet... Je moet een male dean stekker hebben.

Je kan de 4s gewoon laden als je de goede dean laadkabel heb en als je de goede balance board heb(balance board zit al bij je lader neem ik aan). Duurt wel eventjes omdat de lader niet veel vermogen heeft. Denk maar aan 1,5-2 uur om je accu op te laden.

Back