the Wings Nistelrode , verzameltopic

Natuurlijk gaan wij ook vliegen zeker met het weer dat wordt voorspeld
en vlees bakken doen we tussendoor, zal wel gezellig worden.
Ook heb ik hopelijk de autopiloot uitgeschakeld, zodat (normaal) vliegen
weer mogelijk is.
tot straks op het veld .

groetjes Johan

ik kom straks ook naar de bbq. en neem zelfs iets te vliegen mee :D:D:D...
=> mijn zaggi :D
ook zal ik de piper meenemen en de beaver. beide nog niet vliegklaar (piper wel bijna) en de beaver heeft nog een motor nodig.

hoelaat zijn jullie op het veld? om een uur of 1?

Zo de bbq zit er weer op. Wat een weer, het zag er vanmorgen niet zo mooi uit, maar vanmiddag was het echt perfect vliegweer....

Helaas een crash, maar verder is er weer veel gevlogen...

Zo, dat was weer een flink weekendje :D Zaterdag echt een supermooie dag gehad! En zondag had ik graag naar de BBQ gekomen, maar zeskamp was ook leuk!

Hoe was het geweest op de BBQ ?

Woensdag avond ben ik er weer bij :D, heeel mischien als alles goed gaat vandaag en morgen. Kan ik dan mn yak in gaan laten lopen.

Nee Johan geen calmato... Een twin nam afscheid van een deel van de vleugel, en een van de twee motoren... Bouwfoutje van de arf, zo te zien....

Erg jammer, was een leuk appart model....

Ik heb nog een paar foto's geschoten.

IMGP9116.JPG

IMGP9115.JPG

IMGP9117.JPG

IMGP9118.JPG

IMGP9120.JPG

De twin in betere tijden.
IMGP9114.JPG

Waar het uiteindelijk allemaal om ging.
IMGP9123.JPG

De taken goed verdeeld.
IMGP9129.JPG

Jurgen aan de kabel bij Frank 1. Onze Helicopterboy wordt nog wel eens een echte Aeroplaneman.:D
IMGP9124.JPG

leuke foto's......En ja ik heb even mogen proeven om met een vliegtuig te vliegen, ipv een heli:cool:

Onze Helicopterboy wordt nog wel eens een echte Aeroplaneman.:D

Maar dit zal niet gebeuren. Mijn hart ligt bij de Helicopter, Maar je word er nooit stommer van om ook een BEETJE vliegtuig te vliegen.

Laatst bewerkt:
De decathlon is voor zaterdag in de planning .

Nu moet ik eerst de V-Trainer testen en setups maken.

En morgen is het risico op regen groter als vandaag .

Mvg Johan

De V-Trainer heeft de test goed doorstaan , met een 2S2450 kan ik 25 min vliegen . :D

Er moeten nog een paar veranderingen voor de makkelijkere opbouw gemaakt worden .

full

full

Motor HXM 2730/1700
prop APC 6 x 5,25
Regelaar 15A
Servo,s 2x HXT900
Lipo 2S2450
Gewicht 440 gram

Mvg johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen zondag heb ik gemerkt dat mijn ESC onbetrouwbaar is.
Ik heb nog een andere liggen maar die heeft geen BEC...

Heeft iemand nog een 50A ESC liggen met BEC?
of:
Een losse BEC?

Nou gister weer wezen vliegen, en wat was het rustig ? Ja ok, het waaide een beetje... Moet toch gewoon kunnen :D Ik heb een aantal keer met mn extra gevlogen, en de piper mocht ook weer de lucht in. Maar, deze vlucht was weer minder. Ik vloog rechtdoor op half gas toen de motor er ineens abrubt mee uit schee. Gelukkig wel een schadevrije noodlanding kunnen maken. Maar ik moest nu toch echt weten waarom ???

Vanalles nagekeken, en getest. Na een tijd wou ik hem weer aanslaan, maar hij sloeg gewoonweg niet meer aan. Tja, eens accu wisselen ? Gedaan, en binnen 2x slaan sloeg hij weer aan.

De accu eens door johan na laten kijken, en deze bevestigde dat mijn soldeerkunsten toch niet zo goed zijn. Een slecht soldeerpuntje en het is over. Gelukkig gaat johan voor mij nu goed solderen, zodat het probleem opgelost is :D

Back