the Wings Nistelrode , verzameltopic

O.O.O. wat ben ik toch een stomme boer:!:

De heli was klaar.Alles netjes recht gezet en servo vervangen en bladen er op. Ready to test fly:yes:. Wil ik mijn vader laten zien wat midstick is en hoe dan alle linkjes moeten staan. VERGEET IK TROTTLE HOLD ER OP TE ZETTEN:(.

Dus daar ging de heli van de werkbank zo op zijn kant En Grounded:mad:. Ik mag weer opnieuw beginnen. Hoofdas krom-tandwiel wederom gestript en weer een servo naar de filestijne:(

Maar hij zit weer bijna in elkaar, Als je 2 keer het zelfde moet doen dan gaat het een stukje makkelijker en sneller. Maar al om al ben ik een stomme boer om trottle hold niet te controleren en word ik er niet :D van:!:

Iemand een idee hoe je schroeven waarvan de kop"dol" is. Het gereedschap heeft geen grip meer. Er nog uit kan krijgen.:cool:.
Ik hou me aanbevolen voor de oplossing:yes:

Tang er op-
Gleuf er in gedremelt en dan een schroevedraaier-
Kop er af dremelen-

En schroeven vernieuwen die al eens met loctite hebben vastgezeten (11.1)

Mvg Johan

Met locktite vastgezette schroeven kun je verwarmen met bijv. een soldeerbout.
Dan laat de locktite los.
daarnaast wat al is gezegd: sleufje erin, tang erop. Dan wel vervangen.

Ik krijg het niet meer voor elkaar. Ik krijg de bladen niet afgesteld. Ik krijg de feaderingshaft er niet meer uit, want de bladeholders zitten muur en muur vast. Ik weet het echt niet meer en ben bang dat het voorbij is met de kop.

Als je vannavond tijd heb dan graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag:!:

Gelukkig het is weer opgelost en op orde:D Hij vliegt weer. Veel. Zeg maar heel veel geleerd. Dank je wel. Ook moet ik secuurder werken. dat is zeker:!:

Vaderdag was hier 1 dag vervroegd ivm mijn werk en ik kreeg een schepnet om de heli op te vangen als hij uit de lucht valt:D

Als ik vandaag naar buiten kijk dan wordt ik niet echt vrolijk van het weer en wind.:nooo:. Het zal geen vliegweer worden:?

Frank3. Die batterijhouder waar jij het over had om de servo's te kunnen aansturen zonder ESE. is toch een 4x penlite houder ( 6 v) ? Of was het de 2X penlite houder (3V)

4x penlite. Ik werk zelf met 4 nicad-celletjes. Dat werkt ook.
Aan/uit-schakelaartje ertussen, oud servostekkertje eraan en je hebt nooit meer last van draaiende rotorbladen bij het afstellen.

Ik heb nog wel een pakketje Eneloops liggen met stekker voor het testen. Kun je een jaar laten liggen en zijn ze nog vol.

Groetjes Rob.

Moet je dan ook niet gaan voor een regelaar zonder bec ? anders heeft het toch geen nut ? of is dat pakketje alleen voor het testen ? Als dat zo is kun je beter 2 motorstekkers losmaken ipv dat allemaal te installeren :o

Zoals al eerder geschreven heb een een klap van de wieken gehad doordat ik trothele hold vergeten was er op te zetten, of dat deze per ongeluk naar beneden is geklapt.

Vergeet ik de moterdraden weer een keer los te maken ( en soms ben ik z'n dombo) dan herhaald bovenstaande. Of ik vergeet een draadje goed vast te zetten en dan gaat de heli voor de 3e keer. Daarbij ben ik bang dat de pluggen van de moter veel kunnen uitlubberen.:yes: Nu wil ik eigenlijk voorkomen dat me deze stomiteit nog eens gebeurd. Echt ik kan het je niet aanraden:!:.

Door de BEC fictief er tussen uit te halen kan dit nooit en te nimmer meer gebeuren. Je heb dan dus spanning om alleen de servo,s te kunnen bedienen en dan is een batterijpac van 6v de makkelijkste oplossing. En deze oplossing excl. battterijen kost wel gesteld 2 euro 35. Dus geen geld. Ik was nu duurder uit

Michael, het is alleen om binnen de elektronica/kop af te stellen.
Dus niet vliegen met een aparte ontvangeraccu.

Eneloop is een erg goed merk.
Volgens mij heeft Johan er veel handigheid in om een pack van 4 samen te stellen.

Back