Jammer van dat toestel. En die motor, die is gewoon naar de maan.
@Jurgen:
Zoals Rob al heeft aangegeven zul je nog wat meer en nauwkeuriger met je collective management moeten leren werken. Wij geven in het algemeen bij elke manoeuvre gas/pitch bij. Daarnaast is het zo dat er idd verschil zit in linksom of rechtsom. Dat is weliswaar klein, maar doet ook mee in het effect. En als je heli snel daalt in zijn eigen turbulentie heeft de rotor zeker minder grip. Daarom landen heli's eigenlijk altijd een tikkie schuin (naar voren) dalend. Dan hebben ze daar minder last van.
Al met al blijft het dus zeker een kwestie van goed oefenen. En zeker niet schrikachtig reageren door er weer full throttle/pitch tegenaan te gooien. Vervolgens schrik je daar weer van en zo jojo je dan op en neer. Is ook erg slecht voor je hartritme.
Als je alles net iets hoger gaat oefenen kom je die mooie grasmat van ons veld niet zo snel tegen.
@Jurgen:
Zoals Rob al heeft aangegeven zul je nog wat meer en nauwkeuriger met je collective management moeten leren werken. Wij geven in het algemeen bij elke manoeuvre gas/pitch bij. Daarnaast is het zo dat er idd verschil zit in linksom of rechtsom. Dat is weliswaar klein, maar doet ook mee in het effect. En als je heli snel daalt in zijn eigen turbulentie heeft de rotor zeker minder grip. Daarom landen heli's eigenlijk altijd een tikkie schuin (naar voren) dalend. Dan hebben ze daar minder last van.
Al met al blijft het dus zeker een kwestie van goed oefenen. En zeker niet schrikachtig reageren door er weer full throttle/pitch tegenaan te gooien. Vervolgens schrik je daar weer van en zo jojo je dan op en neer. Is ook erg slecht voor je hartritme.
Als je alles net iets hoger gaat oefenen kom je die mooie grasmat van ons veld niet zo snel tegen.