the Wings Nistelrode , verzameltopic

Jammer van dat toestel. En die motor, die is gewoon naar de maan.

@Jurgen:
Zoals Rob al heeft aangegeven zul je nog wat meer en nauwkeuriger met je collective management moeten leren werken. Wij geven in het algemeen bij elke manoeuvre gas/pitch bij. Daarnaast is het zo dat er idd verschil zit in linksom of rechtsom. Dat is weliswaar klein, maar doet ook mee in het effect. En als je heli snel daalt in zijn eigen turbulentie heeft de rotor zeker minder grip. Daarom landen heli's eigenlijk altijd een tikkie schuin (naar voren) dalend. Dan hebben ze daar minder last van.
Al met al blijft het dus zeker een kwestie van goed oefenen. En zeker niet schrikachtig reageren door er weer full throttle/pitch tegenaan te gooien. Vervolgens schrik je daar weer van en zo jojo je dan op en neer. Is ook erg slecht voor je hartritme.
Als je alles net iets hoger gaat oefenen kom je die mooie grasmat van ons veld niet zo snel tegen.

Al met al blijft het dus zeker een kwestie van goed oefenen. En zeker niet schrikachtig reageren

Ben bezig met goed oefenen, maar ik hoor nog iemand op de club zeggen dat ik "te bang" ben en dat klopt, waardoor het mijn vooruitgang in de weg staat. Maar goed ik blijf oefenen en volhouden:) We vliegen al weer iets vooruit, dus er is vooruitgang.

Iedereen vordert op eigen snelheid. Blijf binnen je eigen comfortzone. dan heb je de meeste lol.
En dat je vooruit moest gaan vliegen hadden we al bedacht. goed dat het dan ook langzaamaan lukt.

Op je eigen snelhied. Ik heb het ook niet in een seizoen geleerd. Zelfs niet in twee.
Bij mij heeft het vliegen met vaste vleugel heel erg geholpen, maar dat ben ik.

Groetjes Rob.

Denk eerder andersom erik :p Vanavond komen er buien het land in, en die trekken morgen eind van de ochtend/begin van de middag weg :D

Dus ik kom morgen avond vliegen :D

Vanavond ga ik hard aan de slag met de reparatie van mn Extra 260, eens kijken of me dat gaat lukken :p, ik moet het ten slotte als beginnend modelbouwer toch eens een keer leren, en nu heb ik de kans daarvoor. Lukt het niet, heeft johan weer wat extra te doen XD haha

Vind ik op zich wel meevallen ;) Tijd geleden 4 modellen verloren, klopt was even kl*te...

Maar nu, laatst motor van piper uitgevallen. Moet ooit eens gebeuren, en zie ik als een ervaring betreft noodlandingen, die me goed gelukt is want alleen prop was kapot. Probleem gezocht, en opgelost. Afgelopen zondag weer zonder probleem gevlogen!

Nu afgelopen zaterdag dan wel flinke schade gemaakt. Maar kon ik zelf helemaal niks aan doen. En ten 2e weer een zeer geslaagde noodlanding zonder motor en rudder kunnen maken. Gelukkig kost het niet veel betreft onderdelen, en de service vanuit de winkel vind ik super, want met wat geluk heb ik alle onderdelen morgen al weer binnen. Voordeel aan deze schade vind ik dadelijk de reparatie, ga nu mijn 1ste echte reparatie proberen.

Met een beetje geluk vliegt ie deze week al weer :D

Hoi Johan,

De condensator moet minimaal een 0,65uF 6V tantaal versie zijn. Een 35V is dus ook goed, alleen duurder.

Groetjes Rob.

Kom net van het veld af en heb er weer 5 empty.:D:D:D.
Wat was het toch mooi weer om te vliegen. Windstil en geen regen, wat wil je nog meer:yes:. Zou zou ik het wel iedere dag willen zien. Echt goed oeffen weer:!:

Laatst bewerkt:
En het zag er voor de absolute helicopter-leek die ik ben ook uit alsof je erg netjes aan het vliegen was! Nu nog een beetje relaxter en het komt helemaal goed!

Ton belde me al dat een van de hekken gesloopt was.
Slecht begin van de avond.
Ton heeft de klemmen weer vastgezet maar de draadeinden aan de andere kan zijn afgebroken. Dank voor je inzet Ton!

Daarna de apprenrice van Frank 4 (Frank de Bruijn) vliegklaar gemaakt en ingevlogen.
Vervolgens tot bijna 22:00 uur met hem gelest. Je hebt talent Frank!
Kistje vliegt heerlijk.
De omstandigheden waren er ook ideaal voor.

Oja, die randdebielen was ik alweer half vergeten... Wat een lol om naar een verlaten achteraf vliegveldje te gaan om daar het nieuwe hek te gaan slopen... Twee van die buis-klemmen weer teruggevonden, maar er zijn er nog twee weg (die zullen toch ook wel in de buurt liggen, deze twee vond ik terug achteraan op de parkeerplaats).

Verder moeten er nieuwe draadeinden in de laatste buis. Moeren zijn er nog wel allemaal. Die draadeinden zijn met lomp geweld door midden gebroken...

Heeft er iemand (of iemand op t werk) nog van die draadeinden (M8? of was het M10?) liggen en twee van die beugels?

Nou nou heren , bedankt voor de complimenten. moet ook zeggen als ik terug denk aan gisteren avond dan smile ik weer van oor tot oor :-). Was echt gaaf. Kijk nu al uit naar de volgende keer vliegen. En Erik natuurlijk bedankt voor alle goede zorgen....

Back