the Wings Nistelrode , verzameltopic

Discussie in 'Verenigingen' gestart door plotterwelt, 2 mei 2010.

1. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Tof, bedankt!

Hoe laat wordt er gemaaid?
    Ik moet ook weer vroeg weg.
    Eigenlijk dacht ik geen tijd te hebben maar mijn vrouw heeft me wat geholpen tijd te maken.

Laatst bewerkt: 28 mei 2010
  2. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Tim, gaan we nog een maiden zien?
    of ben je nog niet zo ver...

3. timvaneert

timvaneert Guest

Nou helaas, heb ik vandaag ook mijn eerste crash moeten meemaken...
    De wind was al vrij hard, maar wou toch nog snel een vluchtje maken ik was nog maar net in de lucht vloog over de bomen en een windvlaag drukt in een seconde me vliegtuig in een spin omlaag hoppa in de bomen. Na heel eventjes zoeken, vonden we hem terug in de bomen Frank en Johan Manders hebben even geholpen en de vleugel is een beetje beschadigt maar die ligt nu alweer te drogen;).

Zo nu maar weer aan de Zagi verder, ik plaats nog wel wat foto's maandag of dinsdag en dan woensdagavond als het weer meezit de maiden.

Groetjes,
    Tim

4. cajo

cajo

Lid geworden:
    30 nov 2008
    Tegen die tijd is mijn crash calmato ook weer klaar en voorzien van een Saito.56
    en kan dan weer de lucht in mits alles goed werkt.

5. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    het weer viel zaterdag gelukig mee:yes: ik heb weer heerlijk gemaait das ook n hobby van mij., vind het altijd prachtig om te doen daar heb ik in 30 jaar nog nooit n hekel aan gehad bijna net zo mooi als vliegen bijna dan he.:Dvandaag echt bagger weer dus heb de hobbykamer ns n flinke onderhoudsbeurt gegeven alles is weer keurig gepoetst en schoongemaakt .,dat moet zo nu en dan wel ns want anders zie je niet meer wat je doet door de zooi!!:yes:nu volgende week de caly van jan kijzers ns afmaken., en ook de fourstar afmaken want die heeft n nieuw baasje gekregen wel blijft hij in de club daarna gaan we weer verder met het afstellen van de hk 450 dan kan ook die de lucht in :D

mvgr johan snijders

6. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    vd week weer goed vliegweer:banana: ns kijken wat we gaan vliegen vd weekend zowiezo the lady voor de flying fotos die onze tim gaat schieten!!! en de andere dag n zwevertje meschien?? ligt aan de wind., verder is de calmato van jan kijzers ook weer bijna vliegklaar .,ik heb bijna op de zijkanten na, de komplete neus zowel boven als onderkant moeten vervangen tot aan het vleugelspant, er was echt veel stuk:yes: maar nog even n biesje op de romp maken en dan zie je dr bijna niets meer van hij is nu sterker dan voorheen en als het goed is vliegt hij zo weer perfekt:wink:

mvgr johan snijders

7. timvaneert

timvaneert Guest

Hmm.. ik ben nog steeds met me Zagi aan het frotten, zo moeilijk kan bouwen toch niet zijn... Ik hoop dat het tenminste vliegt... Morgenavond iniedergeval de Maiden, van de Zagi en als ik tijd heb vanavond ook nog wat foto's.

Tim

8. timvaneert

timvaneert Guest

Damn, klote depron het zal geen Zagi worden mijn eigen ontwerpje is 10 keer niks en zo krom als krom maar kan zijn:p ben even klaar met dat spul... Erik, ik heb je even een pbtje gestuurd.

Tim

9. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Ik denk dat je maar even bij Erik moet kijken Tim .

Erik kan ondertussen heel goed met depron omgaan .;)

En bouwen is niet moeilijk , als je maar weet hoe . :D

Mvg Johan

10. timvaneert

timvaneert Guest

Johan, je hoeft vanavond niet meer dat strookje balsa mee te nemen waar je het afgelopen weekend over had. De vleugel is alweer gelijmd:D.

Tim

11. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    anders vraag je n paar vleugel kernen van de zagi aan frank die kan die dingen in seri maken en die is sterker als die van depron!! en ook recht tim :D

mvgr johan snijders

12. wingman

wingman

Lid geworden:
    21 jul 2005
    maar met Depron kun je het weer lichter bouwen en dan kun je sneller klimmen en dus ook beter de aanvallen ontwijken (want er moet nu toch echt gecombat worden:twisted:)

13. timvaneert

timvaneert Guest

Zagi is even einde verhaal, ga er nog eentje maken voor de zomervakantie maar dat duurt nog een tijdje. Ik denk dat ik mijn Easycub, ombouw tot een Piper stickers eraf geel spuiten ander landingsgestel (Is aluminium te zwaar? Want, anders kan ik er op school wel eentje maken.) Ook ben ik van plan de V-stelling uit de vleugel te halen, en er rolroeren op te zetten. Ik neem vanavond even de servo's mee die ik daarvoor wil gebruiken, kan iemand meteen even kijken of ze geschikt zijn... Zijn gewone mini servo's en volgens internet moeten ze goed zijn...

Tim

EDIT: Voor de geïnteresseerde op deze site http://translate.googleusercontent....le.com&usg=ALkJrhgqUGWF0c1dLj4Z2JdI2frqSIg5lQ en dan bij 3 axis mounting en changes. staat wat over de ombouw tot Piper en over de rolroeren.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2010
  14. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Mijn Zagi leek ook even einde verhaal maar gelukkig met veel hulp teruggevonden.
    Hardstikke bedankt allemaal!

De schade valt reuze mee: even de winglets vervangen.
    Ik denk er over om ze van coreflute te maken en met magneetjes te bevestigen.

15. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Hey Erik!

Alles goed met de depdart ? die van mij gaat op het moment als een speer haha! ik leer hem steeds beter kennen XD

Verder is mijn Yak-54 BIJNA klaar! dus nog heel ff wachten en ik kan mijn lidmaatschap aanmelden bij de club ! haha heb er nu al zin in!

Ik kom denk ik van het weekend weer ff kijken, want het word geweldig weer zie ik zo!

groetjes!

16. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Leuk, hoop je zaterdag op de club te zien.
    De Depdart vliegt niet meer maar ik ga zeker een nieuwe snijden,
    Setupje ligt al klaar.
    Ik heb eerst mijn BD-5 afgebouwd en gevlogen. Was erg geslaagd!

17. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    oh echt waar ? :O en hoe vliegt die ?
    wat voor setup heb je er op zitten ?

en ben je lang aan het bouwen geweest ? en is die moeilijk te bouwen ?

maargoed als ik kom zat het zondag overdag worden!

Gr.

18. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    zo ik had gister weer ns mazzel met het invliegen van mn 450 je:yes: nadat rob alles keurig had ingesteld kwamen we tot de ondekking dat de nick verkeer om werkte:sad: na het programa totaal gewist te hebben en weer opnieuw ingesteld werkte het perfekt:yes: nu het volgende!! de onvanger heb ik eerst in mn twister gehad ook n 450 heli maar had wat storingen ik dacht dat het aan het cristal lag niet dus:sad: nu hij goed ingesteld was durfde ik er n meter of tien verder van mij af te vliegen maar toen was hij ineens buiten berijk en stoorde als n gek te storen:confused: ik kon hem nog net heel aan de grond krijgen .,thuisgekomen heb ik de ondvanger en cristal eruitgerukt en de onvanger in de kliko gegooid:yes: die was nieuw maar voormij totaal onbetrouwbaar geworden, en dan neem ik drastiche maatregelen om verdere schades aan mn modellen te voorkomen nu zit er n goede r 700 in van graupner in die zeer !!!betrouwbaar is t probleem zal nu verholpen zijn:yes:
    vrijdag avond gaan we het weer proberen :wink:

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  19. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    @Michael16TSX:
    Hij vliegt perfect!
    Goedmoedig maar toch erg wendbaar.
    Vanwege de hoge romp rolt hij heerlijk zonder veel hoogteverlies.
    Grondstart lukte niet vanwege de motortorsie en de paardenbloemen. Handstart is wat tricky...

Het bouwen duurde ongeveer even lang als de verzendtijd van de setup.
    Ik schat dat ik een avond of 8 bezig ben geweest.
    Ik speel nu met de gedachte om hem op 50% te bouwen...

Setup:
    2212-6 2200KV
    30A regelaar
    2200 mAh Lipo
    3x 9g servo

View My Video

Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  20. sanka

sanka

Lid geworden:
    22 aug 2005
    Hey, daar ben ik aan het vliegen...
    Leuk kistje, vliegt erg grappig. Je kunt hem haast uit de lucht laten vallen.

Deel Deze Pagina