The black pearl LEGO model Minifigurenschaal

Ik zal nog even wat verduidelijken aangezien ik sommige dingen niet goed heb uitgelegd. Ik heb witte linnen gebruikt en die geverfd met de textielverf van Dylon, met wat toegevoegde oost indische inkt. Nu zou het rafelen wel mooi zijn voor de Vervloekte versie van het schip echter wil ik de zeilen met patchwork uit deel 2 en deel 3. Andere modelbouwers hebben dit uitmuntend na kunnen maken. Mijn grootste zorg op het moment is het doorschijnende stof. Ik weet niet wat een goede vervanging zou kunnen zijn die niet doorschijnt. en de foto's laten de zeilen donkerder zien dan dat ze werkelijk zijn. In het echt zijn ze donker grijs maar ja dat valt dus niet echt te zien op de foto's

Bijlagen

• pirates2-disneyscreencaps.com-14547.jpg
    pirates2-disneyscreencaps.com-14547.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 105
  • pirates1-disneyscreencaps.com-517.jpg
    pirates1-disneyscreencaps.com-517.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 110
  • photo_15_1511218714.jpg
    photo_15_1511218714.jpg
    193,2 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
wat gebruiken jullie allemaal voor materiaal voor de zeilen en waar halen jullie het vandaan? gebruiken jullie echt Zeildoek dat je bijvoorbeeld bij modelbouw winkels kopen?

Mijn plan is om de stof wel uiteindelijk te verven met textielverf en dan een beetje airbrushen voor dat extra realistische effect en Stephan ik had nog even contact met textielstad maar de voile is blijkbaar dus toch doorzichtig hun raadde mij Canvas aan aangezien dat geen licht doorlaat en een opaque stof is, maar ik weet niet of dat materiaal klopt bij mijn schaal. Ook kan ik helaas de zeilen niet gebruiken aangezien ze zijn gekrompen toen ik ze in de wasmachine deed om het overtollige textielverf te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat het materiaal wat licht door gaat laten. Maar wanneer houden we als scheepsmodelbouwers een zeil tegen een scherpe lichtbron? Zekere als je er nadat het klaar is met een schot hagel er mooie gaten in gaat schieten zal die lichtdoorval niet echt storend werken denk ik.
Ikzelf heb me over die lichtdoorlatendheid nooit zorgen gemaakt.
Constant

De zeilen laat ik voor nu even zitten, het touw voor de tuigage is eindelijk aangekomen, het was donkerbruin dus ik heb ze maar in het textielbad bij de zeilen gedaan, het resultaat aardig zwart :)

Voordat ik alles ga ophangen, ben ik nog niet zeker over de dikte van de staande want. Volgens de calculatie van de forumleden zou het zo'n 2 mm dikte moeten zijn, dat is dit touw, past perfect in de hand van een minifiguur dus ik neem aan dat de schaal klopt, maar vooralsnog ziet het er erg dik uit. Ik ben niet goed met dingen op het oog bekijken en maar een beetje raden wat mooi is en wat niet, dus wat vinden jullie?

Bijlagen

• touw dikte.png
    touw dikte.png
    1,4 MB · Weergaven: 90
  • touw dikte 2.png
    touw dikte 2.png
    1,4 MB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Back