Terugroepactie Castle Creations HV regelaars

dus dit betekent dat ze het bij cc erg druk gaan krijgen en dan te bedenken dat ik mijn regelaars van de eerste terugroepactie nog niet terug heb en dat is rond de 5 weken geleden:evilbat:

Dit is toch niet best. Ze hebben nu onderhand ook alles wel een keer terug gehad.

Wat ik gek vind is dat ze zeggen dat als je esc het altijd goed gedaan heeft, dan zal het ook wel goed blijven. Maar toch adviseren ze hem terug te sturen.

Ik heb de ice hv 80 op mijn 600e pro. ik zit er bepaald niet op te wachten deze op te sturen. Als het bij de vorige recall al meer dan 5 weken duurt, vrees ik het ergste voor deze recall.

Ik heb er nu zo'n 40 a 50 vluchten mee gedaan. Ik moet hier maar eens goed over nadenken. Ook of ik deze nog wel op mijn heli wil hebben.

Wat gaan de andere gebruikers doen opsturen, gewoon gebruiken of veravngen voor iets anders?

Werner

Hallo, een forumgenoot wees me op het volgende bericht van CC. Het gaat om een terugroepactie van een aantal esc's. Wat vervelend is, is dat er niet exact wordt aangegeven welke batch het betreft. De mijne is zo'n 6 maanden oud maar ik weet dus niet of hij dit probleem mogelijk heeft of niet. Wellicht weet iemand hier meer over te vertellen? Het leek me in elk geval goed dit even in een algemene post te melden (zie de site van CC voor het volledige bericht).

grt
Mark

ICE HV, Mamba XL & Hydra Ice HV
Warning & Recall advisory 2011-03
Aug 20, 2011

The performance of a component used in the Castle ICE HV 60, ICE HV 80, ICE HV 120, ICE HV 160, Mamba XL and HYDRA ICE HV controllers has changed from the original specifications for that part. This tolerance change may lead to failure of the affected controllers.

Castle houd kennelijk geen batch informatie bij. Je kunt er vanuit gaan dat als hij het de eerste 5~20 vluchten overleeft dat hij goed was. Als hij toch uitfikt was de kans groot dat het onder het bekende probleem valt.

Mijn ICE120HV controller is gekocht in juni.
Ik heb ze een tijdje terug gemaild met de vraag of het betreffende serienummer onder de "probleemserie" valt.

Het antwoord was dat alle recent aangekochte controllers waarschijnlijk tot de problemenreeks behoord.
Ik maak er dus maar uit op dat ze dat niet per serienummer kunnen traceren.

Gr,Roy

Iemand die kan inschatten hoe groot de kans is dat er ook daadwerkelijk iets mee mis gaat? Is het één op de 200 die er last van heeft, of eerder 9 op de 10?

Ik heb net een 600 efl pro super combo aangeschaft, heb geen zin om nu even 6 weken m'n esc kwijt te zijn, maar ik zie ook geen valabel alternatief momenteel, behalve 350 euro op tafel voor een Jive...

K*tboel :(

Volgens mij had castle zelf het over 3% van de verkochten 120HV's die terugkwamen.
En meestal als ze kapot gingen was dat al tijdens programmeren of eerste vlucht.

Het bijkomende voordeel dat ik verwacht is dat de regelaar die terugkomt de verbeterde behuizing heeft en voor wat ik heb gelezen grotere elco's.
Vraagje: ik heb de connector naar de lipo er al afgehaald maar is het de bedoeling dat ik de connectoren richting de motor erop laat zitten? Of kan ik die ook verwijderen. Ik heb geen idee wat er, en hoe, het terugkomt en om dan meer weer nieuwe connectoren aan te schaffen, liever niet.

Dus dan heb je al zelf je vraag beantwoord, lijkt me

ALLE CONNECTOREN ERAF.
Waarom zou je trouwens alleen de aansluitkant er af halen??

Volgens mij hebben ze alleen bericht dat het gaat om een onderdeel die niet aan de specificaties voldoet en daardoor de boel kan gaan fikken.
Maar welk onderdeel daar wordt over gezwegen als wat!!!

(..)ALLE CONNECTOREN ERAF.(..)
Bedankt pardoez, dat wilde ik weten. Voor de rest laat maar. Mijn gedachtegang en m.i. niet interessant om daarover een heel verhaal neer te zetten ;-)
Edit: staat er dus gewoon bij [FAQ's punt 3]:sleeping:

Waar heb je dat gelezen? Heb je een linkje?
Alsjeblieft

Edit: De ESC waar mijn linkje naar verwijst is wellicht gewoon gekocht. Ik mag er dus niet vanuit gaan dat er in deze situatie zo'n soort model wordt geretourneerd ;-)

Laatst bewerkt:
Ik zou het wel weten, meteen retour doen ! Alles beter dan een esc. die uitvalt en je heli affakkelt + accu + crash.

Dan maar investeren in een betere (kontronik) en de gemodificeerde CC op de plank bewaren voor een volgend projekt.

Dat verhaal is niet helemaal volledig. Langere accudraden zorgen ook voor spanningen hoger (higher, höher) dan accuspanning. Dat is minder goed voor de elektronica. De elco's moeten dat probleem in toom houden. Te kleine elco's t.o.v. van accu-draad lengte zorgen er ook voor dat de elco's (te) warm worden: poef!!!

Zie ook

Lenghten motor wires if possible. If not possible see
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=952523

Contents
  • Manufacturer & EE opinions
  • Problem
  • Solution
  • Rules of thumb
  • Capacitor type and polarity
  • How to add extra capacitors
  • DIY pictures
Excellent thread by someone who apparently is into controller and/or power supply design. Explanation, considerations, capacitor choice, capacitor sources, albeit with a slight e-bike slant:
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=22194

Laatst bewerkt:
even een update van mijn kant.

26 juli heb ik mijn 2 regelaars opgestuurt naar cc belgie
na 3 weken ben ik eens gaan mailen met castle usa en na iets van 10 mails over en weer waarbij hun zeiden niks ontvangen te hebben kreeg ik ineens een mailadres van cc belgie deze ook weer gemaild en geen antwoord terug dus tel nr opgezocht en gebeld
volgens de heer die ik aan de lijn kreeg zou iedereen eind van de week een mail krijgen met waneer de regelaars terug verwacht werden maar helaas weer niks begin nu toch wel een beetje bezorgd te worden

sta nu al vanaf 26 juli aan de grond en begin erg ongelukkig te worden hiervan

iemand al iets terug gehad of al iets gehoord????????

gr.john

Het is allemaal prachtig dat een firma een terugroep actie doet,
maar daarna helemaal niets meer laat horen is toch wel erg zorgwekkend.
Zelfs geen mailtje dat hij in onvangst is genomen,
al was het maar voor de gemoedrust.
Uiteraard weet ik wel dat hij is aangenomen door de tracking,
maar einig teken van hun kant zo wel zo pretig zijn.

Ben erg benieuwd hoe lang dit nog gaat duren,
en vindt dat de terugroep actie erg slordig (eigenlijk helemaal niet) wordt behandeld naar de klant toe.

Erg jammer allemaal voor de toekomst,
want ik zal me nog wel een keer bedenken voordat ik ooit nog iets van Castle Creations koopt.

Vindt zo en zo niet normaal dat je op al je mail gewoon geen reactie krijgt,
en dat je dan uiteindelijk moet bellen voor een LUL verhaal.
Tot nu toe nog nooit een mail van CASTLE CREATIONS EUROPE BVBA uit Belgie terug gehad.
Alleen wel uit America met het verzoek dat ik maar met Belgie contact moest opnemen.

Laatst bewerkt:
Ik zit nog te twijfelen of ik mijn 120HV op zal sturen. Het verhaal hier boven is niet echt bemoedigend. Toch maar eens kijken wat een kontronik kost.

Zijn er ook mensen die 'm zonder problemen terug hebben gekregen?

Back