Hallo Willy,
Zoals ik het doe: ik gebruik Lemon ontvangers in combinatie met mijn DX6 (zwarte uitvoering): de LM0041. Die ontvanger komt standaard met een telemetrie mogelijkheid waarbij je maar twee dingen hoeft te doen: het eerste is het uiteinde van een bijgeleverd kabeltje aan de plus-pool van je lipo-aansluiting (de dikke plug) van de esc solderen en het connectortje van het kabeltje in het juiste contact in de ontvanger drukken. De ontvanger is zelf al op de min aangesloten, dus dat hoeft niet nog een keer. Het tweede is op je zender de telemetrie zodanig instellen dat hij het voltage meet (is simpel) en een alarm instellen bij een minimaal voltage. Ik ga uit van 3,2 volt per cel, dus dat zou bij een 6S 19,2 volt zijn. Dat geeft nog voldoende gelegenheid om een of twee extra rondjes te vliegen als de eerste landing niet doorgaat.
Lemon ontvangers kun je rechtstreeks bestellen via
www.lemon-rx.com Het duurt wel een of twee weken voordat ze worden bezorgd.
Nog een tip voor de ‘diversity’ antenne van de Lemon (de twee antennedraadjes): ik plak de uiteinden kruislings (pakweg 90 graden ten opzichte van elkaar) tussen twee stukjes tape met de lijmkanten naar elkaar toe en de antennes er tussen. Dan staan ze optimaal om signaalverlies te voorkomen. Satellieten ben ik niet gek op: fragiele draadjes en connectortjes geven mij weinig vertrouwen.