Tekno SCT410 4x4 shortcourse

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Auto-G, 14 jan 2013.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Hey gefeliciteerd met je aankoop dat gaat vast mooi zijn
    Ben ook wel benieuwd naar je oordeel en fotos van je build
    Ik las pas geloof ik iets dat tekno wel shipments stuurt naar hun afnemers maar volgens mij zijn ze bij bepaalde winkels maar moeilijk aan te slepen.. :p
    Heb je er nog spares bij besteld? zal wel niet veel nodig zijn
    Grts

Laatst bewerkt: 10 feb 2013
  2. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Ik moet nog overleggen met de Duitse verdeler, ga em daar ophalen en dan hebben we het er wel over.
    Als het goed is moet ie een heel stuk sterker zijn dan de Losi SCTE, dus dan heb ik ook wat minder spareparts nodig.
    Maar ik lees wel dat de plastic wielmeenemers niet zo geslaagd zijn en dat de ackerman plate van kunststof is, zo ook de achterste hingepin holders, misschien dat ik die laatste 2 ga upgraden, maar dat moet ik met die man overleggen want ze staan nog niet op zn site.
    Hij heeft de SCT410 namelijk nog nergens verkocht, ik ben de 1e, en hij neemt er zelf ook 1.

3. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Oke dan :)
    Komt hier wat langzaam op gang dus
    Laat het maar weten ben benieuwd
    Grts

4. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    @ Gies : U heeft het over plastic meenemers, bedoelt u dan de Hex meenemers voor de wielen?
    Want op de foto eerder op deze pagina zie ik alu meenemers?
    Maar u hebt een besteld, en zal het dus wel weten, maar ik vroeg het mij zo af?

5. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Volgens mij komt hij met plastic hubs Ruud zoals de fotos in de startpost
    En er zijn of komen verschillende soorten extra hubs uit zowel in alu als plastic geloof ik
    Zie ook bericht 16
    Maar misschien weet Gies er meer over
    Grts

6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De Hubs zijn inderdaad plastic, maar het gaat om de meenemers/hexen.
    Het lijkt mij sterk dat die op zo'n dure auto plastic zijn?

7. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Hij komt met plastic wielmeenemers, maar die draaien wel es door, komt ook wel omdat er met nogal sterke motoren wordt gereden.
    Nu zijn er mensen die dan alu meenemers (bijv. voor de Losi) nemen en erop zetten, maar het probleem is dat de as geen 5mm is maar 6mm.
    Dus moet je het gaatje van bestaande alu meenemers 1 mm opboren, maar het valt dan niet mee om het gat precies in het midden te krijgen.
    Je kan ook de meenemers kopen die Tekno verkoopt voor een Slash, die zijn wel 6mm omdat de assen die erbij horen dus ook 6mm zijn, maar die steken weer 1mm per kant te ver uit.
    Die man van de laatste foto, wacht nog op 17mm meenemers, die gaan uitkomen, van Tekno.
    Dan kun je kiezen, of je gebruikt 1/8 buggywielen met buggybanden, of je gebruikt 17mm SC wielen (voor de ASSO sc 8) met SC banden.
    Beetje veel info ineens, ik hoop dat jullie het nog snappen.

8. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik snap hem nog :)
    Alleen lijkt het mij een beetje een dure auto voor plastic meenemers?
    Op mijn Losi LST zitten ook alu meenemers, en dat is geeneens een racer?

9. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Hey ruud ff misverstandje hier boven.. maar Gies saves theday

These are all valid points. I can't say for sure or when, but a 'Team' edition or something to that extent is definitely something we are considering.

I think I touched on this a few pages back. Basically, final cost to the consumer is a very big deal. A lot of people on RCTech and other places don't mind paying more for a full option kit. But if we are going to reach the maximum audience with our first SC kit, we have to be competitive in the market with pricing.

We could only release one kit at a time and we chose the less expensive kit to start. Unfortunately it's not sound business practice to come out with such a high priced kit first. We aren't Kyosho, we are still building our reputation so a $600 SC kit doesn't make a lot of sense if we are to maximize our exposure.

Back to the kit. Even though some of the parts are stamped or composite instead of CNC, they are still tough as hell and we are confident that our kit is more durable and will last longer than any other truck out there.

Every other SC kit either comes with 6061 3mm stamped towers or plastic towers. We have 4mm 7075 towers - stock. How is this not better than what is out there? Answer - it is better [​IMG]. Our towers are much more costly than any other stock towers in the other kits. Same goes for the chassis. It's 4mm 7075 aluminum, not plastic, not 3mm 6061, it's 4mm 7075. You'll be hard pressed to wear out the stock chassis.

These components still cost a lot of money and we feel any compromises we made to keep the costs down are still better than what the competition is offering.

Here's something you all will appreciate - After more testing, and many gnarly crashes, we broke 2 of the front composite hinge pin braces in one weekend. The rest of the truck has been nearly indestructible, but we want the truck to be 100% out of the box. So we are including a 7075 CNC front outer hinge pin brace in the kit. The price is still the same and we are absorbing the cost of this part even though it's one of the most expensive parts on the truck. Like you, we don't want you to have to upgrade anything on the truck unless you really want to.

The Ackerman plate is composite and I actually prefer it to the aluminum piece because it is lighter. We haven't broken any of those on the truck, it is not necessary to upgrade it. Other kits have composite or stamped Ackerman plates. No other SC kit has a machined plate. Heck, most 1/8th buggies use stamped Ackerman plates (even the $900 MP9).

So again, we understand where some of you are coming from and we will never ignore a valid point. But after putting in so much work and effort to offer a kit that is both competitive and cost effective, we have to take the time to explain some of the decisions.

Production is in top gear, parts are coming in and we are finalizing the instructions and bag contents. Hold tight, release time will be here before you know it. Thanks everyone!

Tekno SCT410 Thread - Page 56 - R/C Tech Forums

Denk dat tekno hun uiterste best gedaan heeft om de auto ondanks de bouwkwaliteit en features toch zo goedkoop mogelijk op de markt te brengen
    Grts

10. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Ik las ergens dat tekno ook in nederland een verkooppunt krijgt? al bekend waar?
    Groeten

11. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Ik ga binnekort naar de Duitse verdeler, een SCT410 en een EB48 ophalen.
    En als alles klopt gaat mijn sponsor www.rcspeedshop.nl de autos en alle onderdelen verkopen!
    Onder voorbehoud!

12. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Oke dan ben benieuwd :D staat nog niks
    Nice dat je zowel de buggy als de shortcourse haalt
    Groeten

13. Kimo

Kimo

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Ben ook wel benieuwd waar de SC te krijgen is... Wil ook een halen.

14. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Het duurt nog wat langer, ik hoop em eind volgende week te hebben.
    Zal wel moeten want de tijd begint wat te dringen, binnenkort wedstrijd!
    Als ik em ga halen weet ik ook meteen te vertellen of http://www.rcspeedshop.nl/ em gaat verkopen (hoogstwaarschijnlijk wel).

15. Kimo

Kimo

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Ik heb een Tekno SCT410 besteld bij A Main Hobbies en zou hem donderdag kunnen ontvangen... Hopelijk geen problemen bij de douane.
    Heb ook ineens een Mamba Max Pro SCT 550 combo besteld.
    Nu had ik nog een vraagje. Welke body en welke banden/velgen bestel ik best voor deze truck? Als body dacht ik aan een Proline Flo-tek. Velgen en banden heb ik geen idee...

16. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Veel plezier en mooie electronica erbij
    Hoe weet je dat je hem donderdag kunt ontvangen?
    Ik hoop het beste voor je maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij een paar daagjes mag blijven staan op de toko van de doune en dat je inderdaad kosten krijgt.
    Er is eigenlijk geen grotere kans om doune te krijgen dan bij dit soort bestellingen uit de USA.
    Maar nogmaals ik hoop het beste voor je
    Heb het zelf ook gehad, al vrij vaak daar besteld.
    Ze hebben imo ook zonder discussie het beste RC assortiment en een fatsoenlijke website wat best bijzonder is in de RC wereld.

Ben in ieder geval zeer benieuwd naar de ervaringen straks!

Keuze van de banden is afhankelijk van de ondergrond/gebruik en hoe lang je wilt dat ze meegaan, daar is zo niet op te antwoorden
    Grts

17. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Velgen kun je kopen van Proline, Jconcepts, Losi, DE racing, Avid, AKA en Louise.
    Als je er maar op let dat het de velgen voor de Losi Ten SCTE zijn, die hebben namelijk precies de goede offset!

18. Kimo

Kimo

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Extra betaald voor snelle levering... en ben op de hoogte van 25% kosten eventueel... :-(
    Thx voor de info, ook ivm velgen en banden. heb trouwens mamba set gecancelled om kosten niet nog hoger te maken. zoek dus hier wel iets... hobbywing of team orion... of zijn er betere te krijgen? Ben nog een sc leek :)

19. Kimo

Kimo

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Tekno is al in het land, maar staat nu in Brussel bij de douane... Hopelijk staat ie er niet te lang en arriveerd ie morgen, zoals afgesproken...
    Combo is ondertussen ook besteld. Een HW Xerun SCT 120A Pro + 550 2250kv motor.
    Proline Flo-Tek body, Hitec HS 5645MG digi servo, nu enkel banden en velgen nog scoren... En een ontvangertje. Al mijn andere rommel zit nog in mijn TRF201.

20. Wishiej

Wishiej

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Op wat voor een ondergrond ga je rijden?
    Ik kan de Louise banden aanraden, de helft van de prijs ongeveer van de pro-line`s maar zeker net zo goed (mijn nederige menig)
    Hoe dat met de offset zit dat weet ik niet precies maar waarschijnlijk zullen ze dan een paar mm onder de kap uitkomen vermoed ik...

Deel Deze Pagina