Team Associated RC12R5

Dat zijn idd de gaatjes om te balanceren of om de auto bij op te liften voor het controleren van tweak...

Ik vermoed dat ik zelf het antwoord al weet maar ik ontdekte nu pas 2 kleine gaatjes , eentje vooraan het chassis en eentje helemaal achteraan de "lower pod plate", zijn dit de "centerline holes" ?

Op eerste zicht lijken ze mij het midden te zijn en hiervoor bedoeld maar vind er nergens geen info over.

Kan je maw deze gebruiken om je wagen uit te balanceren ?

Tevens vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de voorkant van je chassis iets te verstevigen met
bvb de Xray chassis protectors
Action Model Centre
of de foam bumpers van CRC
Calandra Racing Concepts Inc.

Calandra Racing Concepts Inc.

Erik

Erik,

De gaatjes klopt, precies wat Joost zegt,

Zelf gebruik ik de Chassis Protectors van de RC12L4, ik rijd zonder Foam bumper, maar dat is meer omdat ik deze lelijk vind... Eigenlijk beschermd deze de body/auto wel... Hmm...

Overigens voldoet de bumper van Asso perfect. Voorheen reed ik hier mee, en heb ik in de paaltjes, twee kleine extra gaatjes geboord, om daar een stukje body Clip in te stoppen, zo kan de bumper niet "omhoog" bij een klap.

De bodemplaat van een Xray heeft overigens een 90 graden gebogen hoek, die van de Asso heeft een grotere hoek, en de Protectors van Xray kun je wel er op schroeven, maar zullen niet "prefect" zitten.

Groet Robert

Bedankt Robert en Joost,

Jullie zijn alletwee echt wel de RC12R5 guru's voor mij op de moment :D .

Reden dat ik de chassis protectors wil gebruiken is omdat ik al gemerkt heb dat bij een impact vooraan de foam bumper toch niet echt voldoende is maar ja dat zal ook nog wel aan mijn beginnersperikelen liggen.

Ik ga me die RC12L4 protectors aanschaffen inclusief
de foam bumper dat zou toch al wat meer "noob" beveiliging moeten geven.

Buiten mijn body is de ganse auto klaar maar qua balans zal ik dat toch nog eens uitlijnen vandaar mijn vraag over die "centerholes".

Gisteren eerste test-run gedaan in de overdekte parking bij mij op het werk en ben echt verliefd geworden op 1/12 onroad maw adieu offroad wereld .

Volgende stap : body painten .

Erik

Conversie naar 5.1

Ik was begonnen aan de conversie van mijn R5 naar R5.1 maar ik mis
de "set screw" ASC4689 die de "side shock" verbind met de "chassis brace" .

Bij een R5 is die nl maar 10mm (ASC4671) en die voor de R5.1 moet 16mm hoog zijn .

Ik vind die echter nergens op de AE website tenzij ik ergens de verkeerde part nummer heb ( kom nochtans uit de R5.1 handleiding) .

Iemand een idee waar ik die wel vind ?

Bedankt,
Erik

Intussen dit gevonden maar is een M3 een 3mm ?

3mm x 16mm Set Screws - Tonys Screws LLC

Laatst bewerkt:
Eric,

Klopt, de Top Pod Plate is 2mm lager, maar de Side Shock ligt weer 2mm hoger, om zo een vrijere beweging te maken. M3 is inderdaad 3mm, evenaals dat m4, 4mm is :)

Groet Robert

Eric,

Klopt, de Top Pod Plate is 2mm lager, maar de Side Shock ligt weer 2mm hoger, om zo een vrijere beweging te maken. M3 is inderdaad 3mm, evenaals dat m4, 4mm is :)

Groet Robert

Goedeavond Robert,

Enig idee waar ik die set screw kan bestellen want op die Amerikaanse site
is het per 20 stuks ...

Erik

Back