te weinig vermogen twinstar

• Topicstarter Topicstarter eric1234
  • Startdatum Startdatum
E

eric1234

Guest
hallo,

ik zou graag willen weten hoe sterk mijn 2 cellen lipo moet zijn om mijn twinstar goed te laten vliegen,ik vlieg met 2 permax 480 motoren aangestuurd door 2 aparte regelaars van 19A,de lipo is 2 cellen 2150mah,Te weinig vermogen??

dus de optie is best 3 cellen lipo of eventueel een nimh batterij 9,6v

Door van 2 naar 3 cellen te gaan, spanning factor 1,5 hoger, wil de stroom toenemen met factor 1,5x1,5 = 2,25, een verdubbeling in de stroom.

Hoe kom je daar bij ?

De Twinstar is gemaakt voor Nihm.

Dus of 8 Nihm of 3S lipo (3300 zou ik nemen)

Mvg Johan

Oeps sorry, dan heb ik niks gezegd wist niet dat de Twinstar nog uit het NiMH tijdperk was (Met dat tijdperk bedoel ik dat nu bijna alle vliegtuigen op een LiPo worden gevlogen;)). Maar een LiPo lijkt mij alleen maar beter, meer vermogen en minder gewicht, toch?

Tim

hallo,

ik zou graag willen weten hoe sterk mijn 2 cellen lipo moet zijn om mijn twinstar goed te laten vliegen,ik vlieg met 2 permax 480 motoren aangestuurd door 2 aparte regelaars van 19A,de lipo is 2 cellen 2150mah,Te weinig vermogen??
* Ik heb hem gevlogen met 8x NiMh Sanyo 3700.
Met opstijgen zakte hij erg door, eenmaal op snelheid ging het vrij aardig.
Looping / roll etc. ging goed, maar langzaam, 8 minuten vliegduur.
* Met 7x NiMH was het te krap, zeer moeilijk te besturen.
Looping alleen met heel veel aanduiken, 5 minuten vliegduur.
* Ben nu overgegaan op borstelloos + 2x Lipo.
Heb een "medium set-up" genomen. Bami setje, lekker cheap.
Plenty power, 15-20 minuten vliegduur.
Met sneeuw op het veld vlieg ik vanuit stilstand op de grond weg.
Net wielen binnengekregen om op te stijgen vanaf gras.

Leg eens uit. Dit snap ik niet goed. Ik dacht altijd dat een verhoging in spanning, een verlaging in stroom betekende.

Grtz Matanza

Kijk naar de wet van ohm.
I=U/R

Dus de stroom is de spanning gedeeld door de weerstand.
Weerstand blijft gelijk, spanning wordt hoger dus ook de stroom.

Als de spanning verhoogt wordt zal de prop aangepast moeten worden. Kleiner.

Oei .... Nu je het zegt.:oops: De formule ken ik maar al te goed. Maar als iets niet opschrijft dan zie je het niet ... :D Shame on me !. Doe aub alsof ik niets gezegd heb :P

Effe een ander vraagje. Ik ga mijn Twinstar (I) aanpassen van NiMH naar Lipo. Nu vraag ik mij af, hoeveel Ampere trekken de standaard motors ? (Nu steekt er een 45A regelaar in die geen lipo's aankan).

Grtz Matanza

Laatst bewerkt:
Oei .... Nu je het zegt.:oops: De formule ken ik maar al te goed. Maar als iets niet opschrijft dan zie je het niet ... :D Shame on me !. Doe aub alsof ik niets gezegd heb :P

Effe een ander vraagje. Ik ga mijn Twinstar (I) aanpassen van NiMH naar Lipo. Nu vraag ik mij af, hoeveel Ampere trekken de standaard motors ? (Nu steekt er een 45A regelaar in die geen lipo's aankan).

Grtz Matanza

Het is niet echt intressant wat de motor op zich aan ampere's trekt.

Het is intressant wat de motor propeller combinatie aan stroom ( ampere) trekt.
Dus hoe kleiner de prop hoe minder stroom en vice versa.

Ja, das een feit. Ik was effe onvolledig. Bij standaard motors bedoelde ik dus ook standaard props (gunter). Ken er wel de maat niet van ... :)

Grtz Matanza

2S lijk op 6 a 7 cellen, De afslag van 5.5V werk oolk voor 2S lipo, dus geen andere regelaar nodig.
Beter dan vliegen tot de afslag is de vlucht timen.
Vlieg 5 minuten met je gewone vliegstijl en kijk hoeveel mAh erbij moet.
Dan kan je inschatten hoelang je kan vliegen. Zorg dat er 25% overblijft in de accu bij landing. Beter voor de levensduur.

Back