TC modified in Nederland

Modified met blinky settings, goed concept?

  • Ja, ik doe mee!

    Votes: 5 16,1%
  • Ja, maar....

    Votes: 7 22,6%
  • Nee, modified moet compleet vrij zijn!

    Votes: 17 54,8%
  • Nee, gaat mij alsnog te hard

    Votes: 2 6,5%

  • Total voters
    31
Mooi dat democratisch is besloten dat electro rijders liever wedstrijden rijden op zaterdagavond dan zondag overdag :p

Ander punt dat wordt aangehaald is dat er dan minder vrij gereden kan worden, andere kant van de medaille is dat electro wedstrijden op zondag meer wedstrijdrijders kan opleveren omdat je toch meters wil maken op de baan.

Nog een voordeel van electro wedstrijden overdag is dat je klasses kan toevoegen, de door Roy geopperde superstock bijvoorbeeld.

Om weer on-topic te komen: modified vrij laten en superstock (10.5T) toevoegen.
 
Hier 1 van de andere modified rijders in en uit Nederland

Modified moet vrij zijn............................

Voorbeeld: neem FBA Belgie Modified vrij en 2 sets banden per dag mag.
Alles word wel gemerkt zowel chassis en regenauto chassis en de sets banden die jij zelf wil inzetten worden ook gemerkt.
De band waarop gereden word, word wel vast gesteld en is bijvoorbeeld voor dit jaar de Ride 34.
En je mag natuurlijk ook de regen banden Dunlop gebruiken maar alleen als het regent.

Ook op MAC de Baanbrekers rijden we mod daar zijn de banden vrij weliswaar maar altijd gaat dat goed.
We hebben afgelopen weekend onze eerste club race gehad en met 9 mod rijders aan de start hebben we veel plezier gehad.
En nog niet alle mod rijders waren er dit weekend.

Verder rij ik nu al weer een tijdje mod en qwa kosten valt het erg mee in de tijd dat ik stock heb gerden heb ik meer geld uitgegeven.

Dus kortom: Mod laten zo als het moet zijn en jongen spullen pakken veel rijden en trainen en plezier maken en weer met zijn alle Mod gaan rijden.

Gr Patrick

Je hebt 100% gelijk Patje, snap het probleem niet in Nederland maar jullie zijn altijd welkom in Belgie, maar dat wist je al zeker ? :D
Gr. Marc K.
 
Ik snap het probleem wel. Bij stock moet je de grenzen van de reglementen opzoeken en eventueel die voorbij gaan om hard te gaan. Bij modified heb je geen grenzen en zijn alle voordeeltjes legaal waardoor het moeilijker is de concurentie voor te blijven. Maar ja, als iedereen zo'n instelling heeft zal stock of mod niets meer uitmaken.
 
Ik snap het probleem wel. Bij stock moet je de grenzen van de reglementen opzoeken en eventueel die voorbij gaan om hard te gaan. Bij modified heb je geen grenzen en zijn alle voordeeltjes legaal waardoor het moeilijker is de concurentie voor te blijven. Maar ja, als iedereen zo'n instelling heeft zal stock of mod niets meer uitmaken.

wat wil je hier nu mee zeggen? dat er niemand mod rijdt omdat in deze klasse niet te cheaten valt en dus niet normaal te winnen?
 
Laat ik het eerder over voordelen hebben.... Of deze binnen of buiten de reglementen vallen is aan ieder zijn mening en gebruik. Maar inderdaad, in een klasse waar alles mag zijn er nog weinig voordelen te halen.
 
praat er maar omheen, je stelt dus redelijk hard hier dat volgens jou de deelnemers in de stock-klasse stelselmatig voordelen opzoeken (vlgns jou buiten de regelementen, zie eerdere topics) om sneller te zijn dan een ander, oftewel, niet vertrouwen op hun rijderskwaliteiten. Vervolgens verbind je daar de conclusie aan dat deze 'cheaters' niet in de mod deelnemen omdat ze het daar wel van de rijderskwaliteiten moeten hebben?
 
Zo ingewikkeld is het toch niet om een Modified klasse op te starten, je begint “zonder beperkingen”, en je eindigt evt met een “Gentlemen agreement”...!

Ieder circuit heeft zijn eigen natuurlijke beperkingen, en wanneer kleine of middel grote verschillen niets meer uitmaken, dan is de denkbeeldige lijn van… “het onder controle hebben, allang gepasseerd”…! Grappig om te lezen is, dat sommige allerlei tussen klasse opperen, wat domweg enkel meer snelheid oplevert, maar nog steeds dezelfde problemen kent, zoals nu met/in de stock klasse (een gereglementeerde klasse)!!! En cheating heeft niets te maken met rijderkwaliteit of het gebrek hieraan, het heeft te maken met mentaliteit, en de reden waarom zij dit doen, is in vele gevallen divers!... 1 ding is algemeen, geen respect voor de ander, en geen controle over zichzelf..!
 
En cheating heeft niets te maken met rijderkwaliteit of het gebrek hieraan, het heeft te maken met mentaliteit, en de reden waarom zij dit doen, is in vele gevallen divers!... 1 ding is algemeen, geen respect voor de ander, en geen controle over zichzelf..!

+1 !!!!!!!!!!!

Maar ik hoop dat er weer modified rijders komen in NL en dat het stand blijft houden. Volgens mij moet dat mogelijk zijn. Gewoon wat minder pijpzeiken over van alles en nog wat en gewoon eens een keer lekker rijden met elkaar en genieten!!! :D
 
Gewoon een paar verkeersdrempels op het rechte stuk, dan heb je toch niet veel meer aan extreme topsnelheden. Of een KLPD flitser neerzetten. ;)
 
Back
Top