Tareq Al Saadi in NL 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo afgelopen weekend veel piloten gezien en gesproken.. en natuurlijk maandag tijdens de 3Dmasters Afterparty Fun Fly zelf ook nog eens lekker staan stickbangen tussen alle sterren !! wow dat was ook wel eens gaaf. Ook was mijn goede vriend Tareq van de partij man man wat kan die man vliegen en wat een show zelf alle ster piloten stonden met hun mond open wat een power!! Ik moet nog heel wat vidio's monteren maar deze is al vast klaar veeeel plezier en geniet van deze power !!!!!!!!!!!!!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vette film!! Hoe doet ie het he...zie ik daar nu nog paddles hangen? Vraag me af welke setup ie heeft steken.

Outrage Torq servos op een 2s 2500mAh outrage lipo, spartan Quark, en Ys motoren. Ja, hij heeft nog een flybar. reden: flybarless heeft teveel delaaay..:p:D
 
Volgens mij hoorde ik hem aan het begin van het filmpje storing roepen...............:cool:

Toch knap dat hij hem dan nog heel aan de grond zet..................:cool:
 
Had deze meneer niet afgesproken om elders acte de presence te geven? Wij waren een beetje teleurgesteld toen we hoorden dat hij niet op kwam dagen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bonechopper. Ook wij waren teleurgesteld aangezien wij al maanden geleden hier afspraken over hadden gemaakt met hem.
 
Ik wist inderdaad dat Tareq een andere afspraak had dus het verraste mij ook dat hij in de middag op kwam dagen bij de afterparty. Het enige dat ik weet is dat Steve van Outrage deze beslissing genomen heeft, Tareq niet, die was zelf net zo verbaast :)
 
Ik zal eea uit de doeken doen.
Ik ken Tareq goed, ik heb regelmatig met hem in Dubai/Sharjah gevlogen aangezien ik daar vaak kom.
Ik heb ook connecties met het Koninklijke huis. Mr. Van Vollenhoven heeft in het verleden RC heli gevlogen en is nog steeds geïnteresseerd. Ik heb een bezoek aan Paleis het Loo geregeld waar we met Tareq en Mr. Van Vollenhoven zouden gaan vliegen. Dit zou plaatsvinden op maandag 25 Juli. Tareq had nog twee vriendje bij zich, die konden ook mee. Hier zijn maanden van voorbereiding aan vooraf gegaan inclusief alle beveiliging issues.
Op dinsdag 26 Juli zou ik Tareq, Nederland laten zien. Ik had een 5* hotel geboekt in A’dam een Segway toer door A’dam geregeld (en ook alles betaald) en een heel programma in elkaar gedraaid. Dinsdag avond vloog hij terug vanaf Dusseldorf.
Zondag avond heb ik Tareq met zijn vrienden meegenomen uit Venlo. Ik had een hotel in Vught geboekt, ik woon zelf in Den Bosch. Maandag ochtend zouden we eerst bij Albertino Doomen gaan vliegen en hierna doorgaan naar het Loo waar alles in stelling was gebracht voor ons bezoek. Van Vollenhoven had speciaal een vliegplaats ingericht, gasten uitgenodigd, catering geregeld en een hekwerk/net laten aanleggen (voor de veiligheid van de gasten).
Ik heb Tareq op zondag avond ingechecked in Vught. Toen ik een uur later contact met hem wilde opnemen was de vogel gevlogen. Het bleek dat hij kort na het inchecken weer heeft uitgechecked en is verwenen. Telefoon , SMS en E-mail werden niet meer beantwoord. Ik heb van Vollenhoven moeten bellen en alles moeten cancelen. Een blamage van de grootste orde. Nog nooit heeft iemand mij zo laten zitten. Tot op heden niets meer van hem gehoord. Later hoorde ik dat hij naar de funfly is gegaan.
 
Ik zal eea uit de doeken doen.
Ik ken Tareq goed, ik heb regelmatig met hem in Dubai/Sharjah gevlogen aangezien ik daar vaak kom.
Ik heb ook connecties met het Koninklijke huis. Mr. Van Vollenhoven heeft in het verleden RC heli gevlogen en is nog steeds geïnteresseerd. Ik heb een bezoek aan Paleis het Loo geregeld waar we met Tareq en Mr. Van Vollenhoven zouden gaan vliegen. Dit zou plaatsvinden op maandag 25 Juli. Tareq had nog twee vriendje bij zich, die konden ook mee. Hier zijn maanden van voorbereiding aan vooraf gegaan inclusief alle beveiliging issues.
Op dinsdag 26 Juli zou ik Tareq, Nederland laten zien. Ik had een 5* hotel geboekt in A’dam een Segway toer door A’dam geregeld (en ook alles betaald) en een heel programma in elkaar gedraaid. Dinsdag avond vloog hij terug vanaf Dusseldorf.
Zondag avond heb ik Tareq met zijn vrienden meegenomen uit Venlo. Ik had een hotel in Vught geboekt, ik woon zelf in Den Bosch. Maandag ochtend zouden we eerst bij Albertino Doomen gaan vliegen en hierna doorgaan naar het Loo waar alles in stelling was gebracht voor ons bezoek. Van Vollenhoven had speciaal een vliegplaats ingericht, gasten uitgenodigd, catering geregeld en een hekwerk/net laten aanleggen (voor de veiligheid van de gasten).
Ik heb Tareq op zondag avond ingechecked in Vught. Toen ik een uur later contact met hem wilde opnemen was de vogel gevlogen. Het bleek dat hij kort na het inchecken weer heeft uitgechecked en is verwenen. Telefoon , SMS en E-mail werden niet meer beantwoord. Ik heb van Vollenhoven moeten bellen en alles moeten cancelen. Een blamage van de grootste orde. Nog nooit heeft iemand mij zo laten zitten. Tot op heden niets meer van hem gehoord. Later hoorde ik dat hij naar de funfly is gegaan.

Tja, zo had ik het verhaal ook begrepen. Wij (een aantal oudere jongeren en gepassioneerde schaalvliegers) waren door Albertino uitgenodigd om te komen kijken. Gelukkig waren we maar heel even teleurgesteld. Sander Peeters heeft nog een vette demo gegeven. Ik denk dat die Tareq nog wel eens tegen zal komen op het wedstrijdveld en dan krijgt ie er een harde dobber aan, dat kan ik je verzekeren. En de demo met de nieuwe Alouette III maakte het verhaal compleet.

full


full


full


Ik denk alleen dat het verhaal met Mr. Van Vollenhoven een andere kwestie is. Maar ja, das niet onze zorg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Los van bovenstaande, als je naar dat filmpje kijkt, zijn er nou serieus nog mensen die dat mooi vinden?

Ja, het is verschrikkelijk knap, dat zeker, diep respect voor die man z'n vliegkunsten.

Maar mooi? De enige reden waarom het publiek zo enthousiast reageert, is omdat ze denken dat ie gaat crashen.

Het is dat je weet dat je technisch gesproken het niet voor elkaar krijgt om een met een heli 'zomaar wat te doen' zonder dat ie crashed, maar anders zou je denken dat er een gorilla maar wat aan de sticks staat te rukken. Heel af en toe zie je iets tussendoor komen wat er dan wel mooi en zichtbaar en herkenbaar uitziet..

Maar goed, smaken verschillen.. ik vind het verschrikkelijk knap en niet om aan te zien, en ben blij dat die man niet bij ons op de club vliegt :)
 
Heeft niets met scene of begrijpen te maken. Ik zie heel goed wat ie doet en begrijp heel goed dat dat knap is. Er is alleen geen moer meer aan om naar te kijken, het is niet strak. Wat deze jongen absoluut kan, is z'n heli besturen á lá minute, ongeacht hoe die heli op dat moment georienteerd is, en dat is ontzettend knap. Wat je daardoor ziet is dat hoe en wat hij stuurt minder van belang is, het is knuppelrammen, want hoe de heli ook uitkomt, hij kan het toch opvangen.

De reden dat het door het publiek als spectaculair gezien wordt, is niet meer door de figuren die hij vliegt of de vliegkwaliteiten die hij ten toon spreidt, maar louter omdat hij telkens nét niet crashed. Dát is wat het publiek op het puntje van de stoel houdt, niet het vliegwerk zelf.

Nogmaals; ik begrijp ook heel goed dat het een smakenkwestie is, maar doe mij dan maar een heel goed en strak gevlogen F3C programma.
 
Heeft niets met scene of begrijpen te maken. Ik zie heel goed wat ie doet en begrijp heel goed dat dat knap is. Er is alleen geen moer meer aan om naar te kijken, het is niet strak. Wat deze jongen absoluut kan, is z'n heli besturen á lá minute, ongeacht hoe die heli op dat moment georienteerd is, en dat is ontzettend knap. Wat je daardoor ziet is dat hoe en wat hij stuurt minder van belang is, het is knuppelrammen, want hoe de heli ook uitkomt, hij kan het toch opvangen.

De reden dat het door het publiek als spectaculair gezien wordt, is niet meer door de figuren die hij vliegt of de vliegkwaliteiten die hij ten toon spreidt, maar louter omdat hij telkens nét niet crashed. Dát is wat het publiek op het puntje van de stoel houdt, niet het vliegwerk zelf.

Nogmaals; ik begrijp ook heel goed dat het een smakenkwestie is, maar doe mij dan maar een heel goed en strak gevlogen F3C programma.

Kan het hier wel een beetje mee eens zijn....
Ik beoordeel de filmpjes van T. al S. hoofdzakelijk op de lengte: hoe langer het filmpje, hoe langer de heli blijkbaar heel gebleven is (maakt voor deze beoordeling niet uit of het eindigt in een crash of niet).

Het is heel knap, maar een Jason Krause of Alan Szabo, zijn naar mijn bescheiden (niet 3D liefhebbende) mening pakken mooier om naar te kijken, omdat dat er stukken en stukken gestructureerder uit ziet. Minder spectakel, meer het gevoel dat ze van te voren weten wat ze gaan doen in plaats van de ene ad-hoc gevlogen wilde "move" na de andere....

Groet, Bert
 
Ik vind het vliegen van TAS niet om aan te zien, 10 seconden gekeken.
Ik wou dat ik zo kon vliegen, hij heeft heli zo ontzettend goed in zijn vingers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top