Tandwiel niet meer leverbaar

Hallo,

schijnbaar had ik de nieuwe Nitro motor niet goed geinstalleerd waardoor mijn maingear is versleten. Omdat het een oud model auto is (Protech Ultrex) zijn deze tandwielen niet meer leverbaar.
Kan ik deze tandwielen laten namaken? Wellicht van metaal? Waar zou ik dat kunnen laten doen?

Heb hem al gemaild. Helaas geen voorraad meer. Weet u misschien welk merk erop lijkt?

Bijlagen

• 53EDCB49-5EF2-4081-B41F-53B466BE6D6D.jpeg
    53EDCB49-5EF2-4081-B41F-53B466BE6D6D.jpeg
    227,1 KB · Weergaven: 144
Ik zou gewoon bij de andere merken kijken of ze iets van een 50 of 51 spuur kennen en hoe die eruit ziet. Maar om een ander tandwiel passend te krijgen moet je ook iets van een draaibank hebben want uit het losse handje zal dat lastig worden vrees ik.

Ik weet wel dat die oude Protech modellen niet geheel Protech eigen was maar ingekocht, oa Hongnor maakte gebruik van dezelfde modellen.

Anders moet je de maten van de diff opmeten (afstand tussen de lagers) en kijken welk diff van een ander merk overeen komt.

Hmmm Draaibank heb ik niet. Heb al diverse websites gekeken maar geen spur die overeenkomt

een nieuwe diff is een optie. Lastige is alles wordt met typenummers aangeduid, niet met afmetingen. Dus dat wordt nog een uitdaging.

Een beetje los hiervan, maar ik heb lang geleden ook een ultrex gehad. Die diffs zelf waren enorm slecht. Ene na de andere die zich opvrat. Maar de spur is toch staal? Hoe krijg je die kapot? De pinion lijkt me eerder te begeven...
Later gemerkt dat de ultrex origineel van merk sinyih is. Of komt er toch mee overeen. Maar of dat helpt om onderdelen te vinden... Meer geluk soms om een 2dehands voor onderdelen op de kop te tikken.

Back