tandwiel afhalen speed 280

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
X

xanderdude

Guest
hallo ik had een vraagje ik krijg het tandwiel van me speed 280 motor er maar niet af ( ik wil het er af hebben zodat ik er een prop op kan zetten.. maar het zit simpel weg TE vast ik hheb het tussen de bankschroef gedaan en dan met een spijker op het asje tikken maar ho maar.

Daarna heb ik het nog verwarmd met een blauwe vlam .
Maar dat lukte ook niet?

wie oh wie kan mij helpen?

MVG Xander
.

de flex er op voorzichtig of er af knippen als het een koperen [bronsen]
tandwiel is
heb je het tandwiel nog nodig????

Ik denk dat een goedkope en snelle oplossing is het aanschaffen van een nieuw 280je. Kost hooguit 5-6 eur, stekkertje en filtertje overzetten en klaar. :wink:

filtertje? ontstoorfiltertje? zitten er ook nieuw bij;)
en als je dan toch bezig bent... pak liever een s 300tje scheelt best veel, zeker met gunther.

Zeg er dan wel bij dat hij dan de speed 300 7,2 volt moet hebben. Niet overal hebben ze die op voorraad en geven ze misschien de verkeerde mee.

Nog even terugkomend op de eerte vraag:
Hoe krijg je een bronzen randwieletje er af...
Gewoon verwarmen met een aansteker, het brons is zachter dan het staal van de as en zal dus eerder op temperatuur zijn dan de as !
Waardoor het asje eerder uitzet dan het staal, je kan hem dan gewoon met een tangetje er af trekken ! :wink:

Voor diegene met vuurvaste vingers probeer het een keer met blote handen :evil:

Wel... dat verwarmen (met vlam) heb ik dus eens geprobeerd op een versleten 400-motor.
Mij lukte het in ieder geval niet.
Daarna maar zo'n mooi tanden-trek-setje aangeschaft en doe het nu voor de lol. :D

Maar als het alleen voor dit geval is, is het natuurlijk niet lonend.

zo bijvoorbeeld:

afb13560.jpg

AAch Raffie, ik kon die foto niet onmiddellijk vinden doch wist dat ik hem ergens tegen gekomen was.

Stevo

Stevo zei:
AAch Raffie, ik kon die foto niet onmiddellijk vinden doch wist dat ik hem ergens tegen gekomen was.

Stevo

Ik vond 'm ook niet terug op de site, maar had 'm "toevallig" even uitgeprint, en zo kon ik erg vlug anticiperen.. :D

Back