Tamiyacup Nederland 2016

Voorpret is belangrijk, dus wij zijn afgelopen weekend al wat rondjes wezen rijden in Sittard. :)
Het is een mooie plek om te rijden. De baan was wel wennen, hij is niet zo breed en best technisch, UIteindelijk wel wat rondjes kunnen rijden.

De "Tamiya Cup 2016" voorpret is net zo leuk toch :D

Met spiegels en spoilert
Raybrig_NSX_2.jpg
ik stem voor deze........

Die van mij is bijna klaar...

Met bijbehorend chassis:

Chassis is behoorlijk op dieet geweest! :D Naast al het lichtgewicht alu spul, zitten er ook alle titanium delen op die Tamiya (ooit) leverde. Verder nieuwe keramische kogellagers (TRF) en TRF419 schokdempers. In combinatie met de korte wielbasis rijdt dit zeer leuk op de technische banen.
De TT 24K motor is (natuurlijk) de trainingsmotor!

Ik mis nog wat ronde dingen, een stuk of vier, zo bijna op de hoeken... ;)

Gaaf, hoor! Maak je dat carbon effect zelf, en zo ja hoe?

Dank,

Hugo

Zoek maar eens op tamiya 58290. Toyota MR-S body in 2002 uitgebracht op het TA04SS chassis. Deze werd geleverd met twee body's, een "normaal" doorzichtige en deze met carbonlook.
Ook een iets later uitgebrachte F201 had twee body's.
Erg mooi klassiek TRF chassis overigens.

klinkt misschien gek, maar ik heb jaren geleden met een vrachtwagen body gereden. En deze had een betere wegligging dan een normale body. Geen idee waarom maar het reed beter.

Voor een paar jaar geleden ook voor de gein een Bruder truck gemaakt op een TT01. Moet zeggen dat het erg goed ging al hoe wel de cabine wel erg top zwaar wordt in de bochten.

Gelukkig vrij gekregen voor a.s. zondag :)
En dan op je vrije zondag ff naar de andere kant van Nederland rijden :D

Weet iemand hoe je fatsoenlijk je LiPo extra vast kunt zetten op een TRF418? Vele merken hebben van die LiPo holders (zie afbeelding) maar die zijn voor een TRF418 niet te vinden. Nu zijn die wel 3D te printen maar ben toch liever van de kant-en-klare oplossingen.

1289847d1430765581-tamiya-trf418-418-6004s_1_2.jpg

Naar mijn weten geen kant en klare oplossing passend op een origineel Tamiya 418 chassis.
Maar de servo posts met tape werken prima. En indien nodig heb ik nog wel een rolletje tape voor je.

Andre

De tape heb ik ook wel, gisteren ook gewoon mee kunnen rijden. Maar de andere merken hebben daar juist nog een extra stevigheidje en dat mis ik wel op de TRF418. Kon al niets vinden en daarom hier de vraag. Anders maar 3D printen.

Ja daar zat ik ook nog aan te denken. Kant en klaar was natuurlijk makkelijk geweest maar ik ga eens kijken of ik hier iets mee kan.

De oplossing zou ook een Samix lower deck kunnen zijn (daar zitten ze bij) maar dat mag weer niet in de TC.

Back