Tamiyacup Nederland 2015

Hoi Roy,

Is was inderdaad met nog iemand, mijn stiefzoon. Hij heeft een TT01 gekocht om eens te kijken of het wat voor hem is :).
Helaas heb ik jou inderdaad nog niet gesproken, dat komt zeker volgende keer. 5 juli komt nog even te vroeg ben ik bang, moet nog wel even oefenen he ;-) Wellicht de keer daarna (als er dan nog een is)?
Zodra ik mijn body af heb ga ik zeker een mail sturen!

En natuurlijk blijf ik het forum volgen!

Groeten,
Rick

De volgende is Gouda op 30 augustus. Maar gewoon mee doen, oefenen en wedstrijdervaring kun je alleen op de baan op doen.

Peter,
de TT-02D is ook een prima auto, deze is zoals je aangaf al voorzien van een motor en een regelaar (ESC) en er zitten al wat handige Hop-ups op zoals olieshocks.
de TT-02R word geleverd zonder motor en zonder regelaar en zonder Body, die zal je er dan nog wel bij moeten kopen
en als advies voor bandjes voor de binnenbaan in Dordrecht zeg ik Sorex 32RY maar dan moet je nog wel smeren met gripmiddel.
btw redelijk dicht bij Dordrecht heb je ook nog twee echte buitenbanen, MBC de Sluis in Gouda en HFCC in Den Haag, is nog veel leuker rijden dan op een binnenbaan

Peter,
de TT-02D is ook een prima auto, deze is zoals je aangaf al voorzien van een motor en een regelaar (ESC) en er zitten al wat handige Hop-ups op zoals olieshocks.
de TT-02R word geleverd zonder motor en zonder regelaar en zonder Body, die zal je er dan nog wel bij moeten kopen
en als advies voor bandjes voor de binnenbaan in Dordrecht zeg ik Sorex 32RY maar dan moet je nog wel smeren met gripmiddel.
btw redelijk dicht bij Dordrecht heb je ook nog twee echte buitenbanen, MBC de Sluis in Gouda en HFCC in Den Haag, is nog veel leuker rijden dan op een binnenbaan
Eerst even TT-02B rebuilden. Deze heeft nogal wat schade opgelopen. Ik moet de lower deck vervangen.
Dus nog even de tijd om goed na te denken [emoji6]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom in elk geval volgende maand kijken in Den Haag. Wilde ook naar Lelystad komen maar was verhindert.

Ik heb mijn TT-02B weer opgebouwd, nu heb ik ook een Tamiya servo saver gekocht. Enig idee hoe je deze in elkaar zet? Moet je alle drie de ringen gebruiken?
En hoe aan te sluiten op de standaard stuurinrichting? Kan zo snel niks vinden op t net.
Iemand ervaring hiermee?

Thx
Peter

Ok, alle ringen dus:)

Ik heb mijn TT-02B weer opgebouwd, nu heb ik ook een Tamiya servo saver gekocht. Enig idee hoe je deze in elkaar zet? Moet je alle drie de ringen gebruiken?
En hoe aan te sluiten op de standaard stuurinrichting? Kan zo snel niks vinden op t net.
Iemand ervaring hiermee?

Thx
Peter

Hoe groot is de kans dat als ik ga trainen zaterdag dat ik de accu's oververhit? Bij normale races worden ze echt niet warm, maar als het 32 graden wordt ( in de schaduw), vrees ik voor de accu's. Wie durft te adviseren?

Dank,

Hugo

dus als ik jou goed begrijp Roelof, zou het zelfs beter zijn om je accu te verwarmen voor je gaat rijden omdat deze dan beter presteert?
of is dit niet raadzaam

Volgens mij wel Jan, alleen vaak niet toegestaan.

"Het verwarmen van de lipo accu is NIET toegestaan" uit het Tamiyacup regelement.

dus als ik jou goed begrijp Roelof, zou het zelfs beter zijn om je accu te verwarmen voor je gaat rijden omdat deze dan beter presteert?
of is dit niet raadzaam
Een hogere temperatuur geeft een lagere interne weerstand in de LiPo, waardoor hij sneller kan (ont)laden, en je er dus meer power uit kan halen & hij dus beter gaat presteren.
(uiteraard tot een bepaalde temperatuur want anders poef ;-) maar dat zal je, ook met dit warme weer, niet gebeuren )

okay duidelijk Thaan en nee SCTracer, ik ga het ook niet doen maar andersom werkt het dan ook als je een keer een koudere dag heb om je accu's te beschermen tegen de kou

Da's een goeie, heb weleens iets gelezen bij een wedstrijd dat de accu's de omgevingstemperatuur moeten hebben bij de start.

Waar weet ik natuurlijk niet meer :rolleyes:. Duh, ook in het Tamiyacup regelement.

ik zag het....... dus stel ik voor om standard terrasverwarmers rond de baan te plaatsen :p (ook in de zomer bij 30+ graden)

nee dit is madness natuurlijk :confused:

Let wel op dat je je accu's deze dagen niet in de auto (in je echte auto, niet je model) laat liggen. Het kan erg heet worden in de auto en ik heb er al een set vliegaccu's aan verloren.

Hugo

Back