Tamiyacup Nederland 2015

Het waren wat meer inschrijvingen naar er zijn er een aantal afgehaakt in de M klasse omdat een olie diff niet toegestaan is. Dit zag ik vanmorgen op facebook staan.

Vreemde reden lijkt me want Tamiya heeft helemaal geen olie diff voor de Mini's. Dus dat hadden de heren ook kunnen weten voor dat ze zich inschreven.
Overigens maakt het in Eindhoven heel weinig uit met wat voor een diff je rijdt, andere factoren als banden, afstelling dempers en vooral de juiste lijnen rijden zijn veel belangrijker. Als je er toch aan je diff sleutelt, blijkt een lichte afstelling beter te werken (klein kloddertje vet)

Maar het wordt wel toegestaan je Tamiya diff te vullen met een olie. Met een kitrandje op de afdichting is dat prima te doen. Overigens om die reden afzeggen is natuurlijk een beetje raar...

Maar het wordt wel toegestaan je Tamiya diff te vullen met een olie. Met een kitrandje op de afdichting is dat prima te doen. Overigens om die reden afzeggen is natuurlijk een beetje raar...

Iedereen die dit geprobeerd heeft met een standard Tamiya tandwieldiff weet dat dit hooguit twee runs werkt, daarna kun je gaan schroeven (bij de M05 14 schroefjes los) en poetsen, want de olie drap zit dan echt overall tot in de lagers.
Dus als je van sleutelen en poetsen houdt tussen de heats, vooral doen. De meeste racers die met een oliegevuld tandwieldifferentieel rijden, gebruiken er een van SpecR of 3Racing. die werken prima en zijn goed afgedicht, maar zijn dus niet van Tamiya en nu ook niet meer toegestaan in de TamiyaCup.

Laatst bewerkt:
Kleine tip om een stroever dif te krijgen zonder met olie te rotzooien.
Dubbele shims gebruiken op de outdrive tandwielen helpt al erg goed en anders putty er in.
Lekt niet maar zorgt wel voor een erg stroef werkend dif.

Mvg Roy

Nog wat info voor zaterdag en zondag bij ERCE:

Op zaterdag:
De baan bij ERCE is zaterdag 18 April van 10:00 tot 16:30 open.
Dan hebben jullie de mogelijkheid de baan te leren kennen, de juiste banden te kiezen en de nodige trainings ronden te draaien.
We verzorgen die dag ook de catering, dus een warme hap en ander lekkers is aanwezig!

Er is een indeling gemaakt voor de training.
Mocht het druk zijn dan kan in sessies van 10 minuten getraind worden.

Deze training is voor deelnemers aan de tamiya cup gratis.

Op zondag:
Jullie kunnen al om 7:30 terecht op de baan.
Althans dan gaat het hek open
smile-emoticon

Verzoek m wat extra stekker dozen mee te nemen.
En om niet te ruim te gaan zitten.
We zijn met vele deze zondag
smile-emoticon

Let op!
We gaan om 9:00 al beginnen met de eerste kwalificatie.
Dus houd daar rekening mee.
Ook zit er niet veel tijd tussen de heats. Dus snel je auto inleveren en gaan baan inzetten.
Dit alles om het strakke tijdschema te halen en niet te laat klaar te zijn.
We rekenen op ieders medewerking.

PS verzoek van de wedstrijdleiding: Er missen nog een paar transponder nummers. Geef deze zo snel mogelijk door bij de wedstrijdleiding. Controleer ook even je nummer.

Tot Zaterdag of Zondag!
En vergeet niet heel veel FUN te hebben
smile-emoticon

Grt, Michael

Bezoekers/toeschouwers zijn ook welkom? ik ben vorige week op de open dag geweest, was eigenlijk van plan om Zondag ook weer even te komen kijken en om nog wat foto's te maken.

Zo eindelijk kan ik nog wat foto's op het forum zetten.

106dpbn.jpg

k2k0sz.jpg

21nk2v8.jpg

66cbok.jpg

Ik heb Zondag lekker in het zonnetje naar de races kunnen kijken. :)

Hallo,

Ik overweeg serieus om een TT02 aan te schaffen en mee te gaan doen in de stock klasse.

Welke capaciteit accu wordt er aanbevolen, en hoeveel?

Hallo,

Ik overweeg serieus om een TT02 aan te schaffen en mee te gaan doen in de stock klasse.

Welke capaciteit accu wordt er aanbevolen, en hoeveel?

Leuk om te lezen!

Zelf Rijdt ik ook in de stock klasse, gebruik 2 accu's Nano tech 4200 shorty's van Hobbyking.com. Tevens is de aanschafprijs ervan ook nog leuk.

2 accu's is voor mij voldoende om de dag door te komen.:)

Ik rij zelf ook in de Top Stock, ik heb 2 NVision 4500mah shorty LiPo's, deze heb ik gekocht bij The-Border. Ik red het ook prima met 2 accu's. Tijdens de dag door liggen ze om en om op de lader en aan het eind van de dag rij ik ze "leeg" in beiden finales. Thuis doe ik ze dan in de opslag stand laden en berg ik ze op.

Wat betreft de vraag die je in mijn profiel stelde, de aanbevolehn hop-ups voor een TT-02 is een speedgearset, centrale aandrijfas, lagers, verstelbare stuurstangen en olie dempers. Koop je een TT-02R (http://www.tamiya.com/english/products/84409/index.htm) dan heb je de noodzakelijke hop-ups er al bij zitten.

Zien we je 17 mei in Deventer?

@Coenen, ik had start nummer 6 in de kwalificaties en in de finale startnummer 9. Ik heb met die R8 body gereden zoals die in mijn topic. Alleen in heat 2 van de kwalificatie had ik er een Ferrari 458 body op.

Tamiya_Trio.jpg

De TT-02S heeft een TRF ophanging, deze mag niet in de Top Stock, een TT-02R is een standaard TT-02 maar dan met de noodzakelijke opties er al bij.

Bedankt voor de reacties.

Ik probeer er bij te zijn als ik op tijd een auto heb en nog prive iets kan regelen.
Ik moet nog even op een rij zetten waar ik het spul kan kopen, ebay of winkel in Nederland en wat het goedkoopst is.
Standaard auto kopen en upgraden of direct een R versie kopen.

Is bijv. de prijs van 144,45 euro voor een TT02 auto incl. body met regelaar (type 105) en motor incl. een lagerset aan huis afgeleverd een goede prijs?
Dan los de aanbevolen hop ups en verf erbij kopen.

Ik zou zelf een r kopen en de body er los bij. Meer keuze qua body, en ik denk overall goedkoper. Alleen de alu achterfusees los kosten al meer dan een losse kap, geloof ik.

Hugo

Ik denk dat je uiteindelijk het zelfde geld kwijt zou zijn of je nu een TT-02 met body en regelaar los koopt en daarnaast ook nog de hop-ups of een TT-02R met regelaar, body en verf.

Wat is een goede winkel (in Nederland) om dit te kopen? Ik heb eigenlijk nagenoeg alles via ebay gekocht in het verleden.

Back