Tamiyacup Nederland 2015

Goedenavond,

Het buitenseizoen staat weer voor de deur( zaterdag oefenen in Deventer)
Nu is mijn vraag met wat voor vertanding met je de topstock klasse rijden.

Ik heb er nu een high speed gear set 68 tands en 29 tands tandwiel inzitten.
voor de grote banen lijkt mij dat goed, maar voor de korte banen( eindhoven en Deventer) is het dan nodig met kleinere tandwielen te rijden?

Zorg wel voor een fan boven je motor voor de koeling. Ik weet niet wat voor ESC je hebt want anders moet je de fan buiten de BEC van je regelaar om monteren.

Deventer is een kleine technische baan
koeler is zeker aan te raden!

met brushed zou ik niet verder dan een FDR van 5.5
bij onze club wedstrijden in de TTxx klasse is de FDR vast gesteld op 6.03 in de TT01 is dat 25/58 (in de TT02 met kleine aanpassing passen de zelfde tandwielen)

hierbij word de motor wel goed warm maar niet te heet.
de carson cup machine onze oude club motor begaf het wat eerder met deze ratio vooral op warme dagen.

Gr. Jasper

Ik ga zaterdag in Deventer oefenen en ga daarvoor naar de plaatselijke modelbouwwinkel spulletjes halen

- Ventilator
- Set veren 53333
- Setje tandwielen
- Alu rear hub 2 graden

Hopelijk is die dan ready voor Eindhoven.:D:D:D

Wat is Bec dan? Ik heb de Tamiya 104 en heb geen idee of die erop zit namelijk en waarvoor die zou dienen dan.

Volgens mij heeft de 104 geen BEC (Battery eliminator circuit - Wikipedia, the free encyclopedia). De 105 heeft het wel (gebruik ik zelf) en in combinatie met een Savox servo en een zware fan greep de BEC na 5 minuten rijden in en stond de auto stil op de baan. Ik heb nu de fan rechtstreeks op de LiPo aangesloten (op aanraden van een mede rijder) en nu kan ik probleemloos een LiPo "leeg" rijden. Het enige nadeel is dat de fan nog draait als ik de auto in lever bij de technische keuring maar dat maakt niet uit en de motor koelt zo wel mooi af.

Ha Heren,

De baan bij ERCE is zaterdag 18 April van 10:00 tot 16:30 open.
Dan hebben jullie de mogelijkheid de baan te leren kennen, de juiste banden te kiezen en de nodige trainings ronden te draaien.
We verzorgen die dag ook de catering, dus een warme hap en ander lekkers is aanwezig!

Deze training is voor deelnemers aan de tamiya cup gratis.

tot zaterdag! (en of zondag)

Rob.

Hallo Rob,

Weer een geweldige service van ERCE.

Namens de Tamiya Cup rijders bedankt!

Dus voor alle deelnemers an de ERCE Tamiya cup wedstrijd lekker trainen op zaterdag!

PS
de inschrijvingen gaan goed.
Al boven de 60.

Kom de sfeer proeven van de Tamiya cup wedstrijden.
En kom lekker een rondje mee rijden bij ons :)

Grt,
Michael

Al ver boven de 60 zelfs Michael, 72 op het moment van schrijven. Gaat echt lekker en hopelijk kunnen we genieten van mooie sportieve wedstrijden.

Eindhoven

Ik heb me net ingeschreven om deel te nemen in Eindhoven. Daar het de eerste keer is dat ik deelneem in de Nederlandse Cup heb ik nog verdere vragen:
- Wanneer moet ik ter plaatse zijn?
- Wanneer starten de kwalificaties?

Thanks, Alwin

Dank je Hampy.
Daar kan je inderdaad alles vinden.

Nu ook op:
www.tamiyacup.nl

Gezien het hoge aantal inschrijvingen moeten we vroeg beginnen dus het is aan te raden om op tijd aanwezig te zijn. Dus 8:00.

De rest van het tijdschema volgt.

Grt, Michael

Al 82 inschrijvingen nu........
grote velden F-1, M-chasis en TopStock
ook de Fighter Buggy heeft een lekker veldje rijders
helemaal top

Het waren wat meer inschrijvingen naar er zijn er een aantal afgehaakt in de M klasse omdat een olie diff niet toegestaan is. Dit zag ik vanmorgen op facebook staan.

Back