Tamiya Toyta Tundra high lift

Alles in primer gespoten vandaag en nat geschuurd met een speciaal matje, nog een paar punten waar ik niet blij mee ben, dus nog een klein beetje schuren, vandaag of morgen. Heb ook verf bijgekocht, 2 keer 100ml busjes zijn niet genoeg denk ik.

Let wel op, hier komt eerst nog zwart over, zou je een andere kleur spuiten zou ik niet zoveel wegschuren van de primer. De lijnen van de body, deuren etc schuur ik ook op met een vijltje, zodat die niet verdwijnen. Deze kappen moet 150% perfect zijn.

Toen ik daarnet aant schuren was kreeg ik ineens een idee om in de "cab" de verhoogde plaatsen te bekleden met hout.

img.php

img.php

img.php

img.php

Daarnet de kofferklep proberen te spuiten, is toch wel misgelopen.

Deze morgen had ik mat zwart gespoten, 2 uur later rood dan, en toen niet lang erna matte blanke lak, veel te snel na elkaar gedaan geloof ik.

Gelukkig alleen de kofferklep gedaan, dus de rest moet ik nog een paar lagen matzwart geven, dan laat ik mat zwart drogen over het weekend, dan mica rood die ik laat drogen voor 2 dagen en dan matte blanke lak, hopelijk komt het dan wel goed.

en beter 5 dunne laagjes met een tussen tijd van 2uur.
dan 2 dikke met een tussen tijd van 2uur.
de blanke lak zou ik zeker 48 uur later spuiten.

jammer dat het niet goed ging.

nou succes.

gr Sander.

Hier een foto, toch nog maar eens schuren want zitten toch nog een paar fouten in, tamiya spuitbussen zijn echt vreselijk om mee te werken.

img.php

img.php

img.php

img.php

Dit ligt toch echt aan jezelf, de spuitbussen van Tamiya zijn verreweg de beste op mee te werken.
Zoals ik de loper zie heb je te dik gespoten, omdat je hem het liefst gisteren klaar had, echter is geduld een noodzaak.
Voor je gaat spuiten de spuitbussen op de verwarming leggen, zodat de verf sneller droogt tijdens het spuiten. Ikzelf leg ook de body op de verwarming zodat die ook warm is voor het spuiten. (waarom denk je die hogere temperaturen in een spuitcabine)
Je hebt toch te snel gespoten, en geen dunne laagjes zoals al eerder door Sander was aangegeven.
Nu goed schuren, want schuur je die loper niet 100%, komt die op dezelfde plek terug.
Hopelijk wat meer geduld opbrengen.
Veel sux6, want ik ben benieuwd na het eindresultaat, je bent op de goede weg;).

inderdaad, ik heb misschien iets te snel willen handelen.

De spuitbussen en body leg ik inderdaad ook altijd op de verwarmin, ik spuit het buiten en laat het dan drogen binnen.

Nu met zwart heb ik nog een marge voor fouten omdat ik het kan schuren, rood ga ik toch echt laagje per laagje heeeeel langzaam moeten doen£.

Ik blijf klote met een loper die ik niet eruit krijg, is het nu het beste om de hele flank gewoon om te schuren en zo verder doen?

Waterproof schuren, anders schuur je straks teveel op 1 plek weg, en wil het verf daar straks weer teveel zitten.
Maar buiten spuiten is geen optie momenteel, temperatuur is te koud, en je krijgt een koude laag tussen je verf en je body, waardoor het wit uit kan slaan. Wachten tot betere temperaturen, echt.

Ja, vandaag ben ik begonnen met binnen te spuiten, alles blijft warm met minimaal 20 graden.

Ik schuur altijd waterproof, ik ga gewoon de hele flanken terug kaalschuren en dan mat zwart erop. Wel raar, motorkap, dak, koffer dat is allemaal perfect gelukt, geen lopers geen vuiltje niks.

Ik heb nog 2 busjes staan, ben aant overwegen alles gewoon af te schuren en terug opnieuw beginnen, dit moet 100% zijn

Leg de auto op de zijkant, spuiten, en dan even direct van afstand föhnen, zodat de opperlaag droogt en niet meer loopt. Wel de föhn al draaiend naast je neer leggen zodat ie op temperatuur is, niet te dicht erop zodat je er een lopen inblaast :D .

Achterkant is klaar voor mica rood morgen, ben zeker tevreden met hoe het eruit ziet. Afplakken is ook goed gegaan!

Voorkant ligt te drogen, is goed genoeg gelukt dit keer.

img.php

img.php

img.php

img.php

Achterkant is klaar, voorkant ook, ligt te drogen. Nu binnen enkele dagen blanke lak erover. Mat of semi gloss, ben beginnen twijfelend, denk toch mat!

Zo goed mogelijk proberen af te plakken, uren mee bezig geweest.
img.php

Achterkant
img.php

img.php

img.php

Laatst bewerkt:
deze moet zeker hoogglans worden.

alleen had je het tape voor de raamrubber moeten laten zitten.
deze hadden dan mooi mat gebleven. ;).

en voor de schakelservo is zou ik toch voor een 6 tot 7 kilo gaan.
de veertjes in de bak zijn best strak, dus de servo gaat anders erg brommen en gaat hij stuk.

voor het stuur minimaal 10 kilo.
de auto is best zwaar en de banden hebben veel wrijving.

maare het ziet er nu al zeker goed uit.
enne als je de blanke lak van tamiya hebt, deze echt heel dun spuiten. de blanke lak gaat in mijn ogen veels te snel en te dik uit het busje. dus hier echt hele dunne laagjes spuiten.
het gaat echt heel snel te dik.

succes.

gr Sander.

Ik ga semi gloss erover spuiten, dan blijft het zoals nu, en de raamrubbers ga ik afplakken, die moeten mat. Maar eerst ga ik het toch ff laten drogen.

Kijk.... Dat gaat er netjes uitzien:p

Naast hoogglans is semi gloss een leuke keuze. Steeds meer moderne auto's krijgen een dergelijke glans mee. Dus voor een modern type als een Tundra helemaal niet gek. Zeker in het mica rood!

Blijf dit volgen:cool:

Back