Tamiya Toyta Tundra high lift

ik heb echt geen flauw idee wat verkeerd zit, volgens de handleiding zitten die 2 ijzeren stukken goed, draai ik ze om, zoals jij aangeeft zit de kap goed, maar moet ik een heel deel vijlen uit het plastiek van de plaat rond de motor en dan zit de kap tov de opstappen bij de deur ook veel te hoog vergeleken met andere fotos

Dan zit de plaat fout, en nog meer. Demonteer dat gedeelte maar eens, ik heb dezelfde fout ook gemaakt tijdens het bouwen. Alles rustig bekijken, en niks weg vijlen of zagen omdat dit niet nodig is. Zit de motor op de juiste plek qua gaten. Gewoon alles nalopen, waarschijnlijk zit de fout al een eindje terug.

Nou als ik zo naar de de auto kijk, met name naar de ruimte in de wielkasten boven de wielen, zou ik denken dat het probleem aan de achterkant zit .....

ik heb de fout gevonden, ik moest 4 spacers gebruiken tussen die kap, daar twijfelde ik gisteren nog over op de foto's, erg slecht aangegeven.

Nu nog zoeken waarm mijn wielen de tegengestelde richting uitdraaien... :rolleyes:

Dit is idd een leuk project, en hier leer je ook veel van. Dit is ook een van de moeilijkere kits van Tamiya.

alles is in orde nu, wielen lopen goed, kap past perfect.

Nu heb ik nog een vraag ivm die achter-as, ik wil deze NIET sturend hebben, nu staat in de handleiding dat je er een armpje op moet monteren, nu heb ik dat armpje met ofwel "grote" oogjes ofwel "kleine". Moet ik die kleine gebruiken? Die grote kunnen er gewoon zo afvallen..

Ik denk dat ik voor rechts ga trouwens, gaat erg mooi staan met mat zwarte details!
img.php

Laatst bewerkt:
Ik had graag een brushless motor en regelaar gekocht om te gebruiken met 3s lipo's, heb jij soms voorstellen? Ding mag aardig "knallen" :D

Ik had graag een brushless motor en regelaar gekocht om te gebruiken met 3s lipo's, heb jij soms voorstellen? Ding mag aardig "knallen" :D

nee joh.
deze auto is ook mee schaal te rijden, rustig over opstakels heen.
als je boven de 15km komt valt hij om als je een bocht maakt.
de standaard motor is eigenlijk al te snel voor deze auto.
ik zou eerder een rustige motor nemen een 45t of 55t motor (brushed).

dit is totaal geen racer, dan had je een echte offroad buggy moeten kopen.

zelf heb ik de F350 met deze combo.
Outcry Crawler Speed Controller ESC with TurboBEC
en een 55t motor.
Rebuildable Rock Crawler Motor 55T

dit gaat niet snel, maar snel zat voor deze auto.
in de 3e versneling gaat hij toch een km of 15.
en in zij 1e versneling een zeer hoog koppel.
de 2mm asjes van de wielhex breken dan ook gewoon af als het het wiel echt vast komt te zitten 2 stenen.

gr Sander.

Back