tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

scania r620 oplegger weer verder

vandaag weer even bezig geweest met de wanden en dak van de oplegger
verder heb ik het chassis nog even aangelengt naar voren nu de wand er tijdelijk
even op gezet morgen maar definitief monteren

IMAG0369.jpg

IMAG0370.jpg

IMAG0371.jpg

IMAG0376.jpg
 
ja rijd perfect boven verwacht goed loopt er mooi strak achter en stuurt echt mooi
had niet verwacht dat dat zo goed zou zijn nu kijken hoe slijt vast alles is

de lengte van de trailer is 80 cm omgerekend ongv 11,20 mtr en hoogte is 28cm iets boven de spoiler van de highline cabine en dat is omgerekend 3.95 mtr
 
Hoe hoog ligt jouw laadvloer van de grond? Als ik nu een plaat op mijn koppelplaat leg ligt deze al 10cm hoog. Dan heb ik er dis nog geen draaimchanisme tussen zitten :confused:
Dacht dat de trailers altijd met de laadvloer 10cm van de grond af lagen (bovenzijde laadvloer)
 
Klopt de schotel hoogte is al vrij hoog ik zit op bovenkant vloer zit ik
Op net geen 11cm en achter op 10.2cm als je goed kijk loopt de trailer iets
Schuin achter over heb wel de wand langs de zijkant door laten lopen om
Het gat tussen vloer en spatbord op te vullen en kan ik straks dwarsleggers
Onder de vloer maken
 
vandaag weer even verder gegaan wanden vast gezet en kopschot gemaakt
en gemonteerd de schroeven in de zijkant gaan er weer uit als de lijm droog is en dan komen er een paar verzonke schroefen door alles in een met de sierlijst
verder was ik nog aan het bedenke hoe ik de achterkant ga doen

deuren
laadklep met boven klep
koeler met deuren en een klep

iemand suggesties?
IMAG0378.jpg

IMAG0379.jpg

IMAG0380.jpg
 
achterportaal deels erop en voor de afwerk lijst

vandaag weer het een en ander kunnen doen
heb de trailer een achterkant gegeven en een klein beginnetje lichtbak
verder ben ik met het afwerk profiel voor bezig geweest wisschien morgen de zijkanten

IMAG0392.jpg

IMAG0395.jpg

IMAG0397.jpg


achter is het een kwestie van de schroefjes inkorten en de kopjes vlak plamuren en voor moet ik ze eerst wat vlakker slijpen en dan plamuren
 
Wat gebeurt er als je onverhoopt een keer een fout tijdens het rijden maakt en de trailer haaks of verder zou komen te staan? Krijgt dan je meenemer een klap of trek/duw je de stang dan om?
Dat vind ik nog even het lastige. Want mocht je ooit een foutje maken wil ik niet dat er schade optreed. Maar als je zorgt dat hij zover kan uitslaan, dan stuur je misschien niet voldoende :confused:
 
Als je te ver stuur bij mijn trailer dan stuurt ie weer terug
dus de meenemer kan je in prinsipe niet buigen dat is idd beetje
Lastig om dat allemaal uit te zoeken en te maken en mocht de meenemer
Breken zal de achterkant van de trailer uitzwaaien maar dat heb je
Wel optijd door hoor als je na de bocht je trailer nog verder blijft gaan
Mijne stuurt bijde kante iets meer dan haaks en dat is ruim voldoende
Het is alleen afwachten hoe slijtvast alles is
 
Als je trailer haaks uit kan slaan is je besturing niet in orde.De uitslag van je stuurassen is nooit haaks.Wij hebben een trailer met 3 stuurassen en totaal uitgeschoven 2,5 m.Kan op deze lengte op een baan niet alle bochten nemen,maar verder wat het rijden betreft geen problemen.
 
Nee de as niet maar de trekker ten opzichte van de trailer de as stuurt
Dan ongeveer 30graden als de trekker haaks staat
 
Back
Top