Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger
vandaag weer even bezig geweest met de wanden en dak van de oplegger
verder heb ik het chassis nog even aangelengt naar voren nu de wand er tijdelijk
even op gezet morgen maar definitief monteren
ja rijd perfect boven verwacht goed loopt er mooi strak achter en stuurt echt mooi
had niet verwacht dat dat zo goed zou zijn nu kijken hoe slijt vast alles is
de lengte van de trailer is 80 cm omgerekend ongv 11,20 mtr en hoogte is 28cm iets boven de spoiler van de highline cabine en dat is omgerekend 3.95 mtr
Hoe hoog ligt jouw laadvloer van de grond? Als ik nu een plaat op mijn koppelplaat leg ligt deze al 10cm hoog. Dan heb ik er dis nog geen draaimchanisme tussen zitten
Dacht dat de trailers altijd met de laadvloer 10cm van de grond af lagen (bovenzijde laadvloer)
Klopt de schotel hoogte is al vrij hoog ik zit op bovenkant vloer zit ik
Op net geen 11cm en achter op 10.2cm als je goed kijk loopt de trailer iets
Schuin achter over heb wel de wand langs de zijkant door laten lopen om
Het gat tussen vloer en spatbord op te vullen en kan ik straks dwarsleggers
Onder de vloer maken
vandaag weer even verder gegaan wanden vast gezet en kopschot gemaakt
en gemonteerd de schroeven in de zijkant gaan er weer uit als de lijm droog is en dan komen er een paar verzonke schroefen door alles in een met de sierlijst
verder was ik nog aan het bedenke hoe ik de achterkant ga doen
deuren
laadklep met boven klep
koeler met deuren en een klep
vandaag weer het een en ander kunnen doen
heb de trailer een achterkant gegeven en een klein beginnetje lichtbak
verder ben ik met het afwerk profiel voor bezig geweest wisschien morgen de zijkanten
achter is het een kwestie van de schroefjes inkorten en de kopjes vlak plamuren en voor moet ik ze eerst wat vlakker slijpen en dan plamuren
Wat gebeurt er als je onverhoopt een keer een fout tijdens het rijden maakt en de trailer haaks of verder zou komen te staan? Krijgt dan je meenemer een klap of trek/duw je de stang dan om?
Dat vind ik nog even het lastige. Want mocht je ooit een foutje maken wil ik niet dat er schade optreed. Maar als je zorgt dat hij zover kan uitslaan, dan stuur je misschien niet voldoende
Als je te ver stuur bij mijn trailer dan stuurt ie weer terug
dus de meenemer kan je in prinsipe niet buigen dat is idd beetje
Lastig om dat allemaal uit te zoeken en te maken en mocht de meenemer
Breken zal de achterkant van de trailer uitzwaaien maar dat heb je
Wel optijd door hoor als je na de bocht je trailer nog verder blijft gaan
Mijne stuurt bijde kante iets meer dan haaks en dat is ruim voldoende
Het is alleen afwachten hoe slijtvast alles is
Als je trailer haaks uit kan slaan is je besturing niet in orde.De uitslag van je stuurassen is nooit haaks.Wij hebben een trailer met 3 stuurassen en totaal uitgeschoven 2,5 m.Kan op deze lengte op een baan niet alle bochten nemen,maar verder wat het rijden betreft geen problemen.