Tamiya Sand Scorcher

Goedenavond allemaal,

Bij stom toeval heb ik een originele Tamiya Sand Scorcher kunnen bemachtigen. Hij heeft wel wat liefde nodig maar veel onderdelen zijn nog in goede staat. Ik heb hem volledig uit elkaar gehaald en zoek nu eigenlijk de beste methode om met name de metalen delen van het chassis schoon te krijgen.

Wat kan ik het beste gebruiken om deze delen weer goed schoon te krijgen zonder dat ze beschadigen?

Alvast bedankt

Addy

IMG_0100.jpeg
IMG_0099.jpeg
IMG_0098.jpeg

Beginnen met een tandenborstel, warm water, en afwasmiddel?

Misschien krijg je het zó al proper zonder agressieve of chemische middeltjes.

En daarna met de dremel 4 uur polijsten totdat alles glimt als een spiegel :koud:.

Leuk, ga ik volgen, ik heb zelf nog steeds mijn eerste RC auto, de Tamiya Super Champ (ongeveer de zelfde serie), die is nu ook al zo'n 40 jaar oud denk ik.... maar doet het nog steeds.

Volgens mij is het eenvoudigst schoonmaken met een klein ultrasson badje.
Heb ik zelf ook staan, gebruik hem meestal voor motor onderdelen, gaat heel aardig, alleen het word wel schoon, maar gaat niet glimmen, dan zul je toch moeten poetsen.
Het mooist zou mischien glas of ijs stralen zijn, maar dan moet je wel beschikking hebben over een straal apparaat.

Net ook een originele sand scorcher kunnen binnenhalen. Hier en daar te verwachten schade maar voorlopig niets ernstigs. Ik doe meestal een bescheiden renovatie. Alles mechanisch in orde,maar bv alu stukken mogen wat patina houden. De leeftijd mag een beetje te zien zijn. Anders even goed een rerelease gekocht...
Ik volg hoor.

Mee eens, ik polijst zelf niets, de "patina" hoort, zo lang het maar schoon is.
Dus voor mij werkt ultrasoon prima.

Ik heb één deel nu gepolijst, ziet er wel mooi uit. je ziet toch wel heel duidelijk dat het een oude is door de krassen die in het metaal zitten.

Back