Tamiya Dt-02 Topic

leuk topic dit..;)... Ik heb me een Desert Gator en een Sand Rover besteld.
Dus ik was een beetje aan het snuffelen naar info over het DT-02 chassis. En vind hier toch wel wat leuke tips.
De desert gator is wel wat van meer luxe voorzien als het basis Sand Rover,Holiday Buggy DT-02 chassis.

Maar vroeg me af of het ball diff van 3R zo op de aandrijfasjes van de Desert Gator past?...(deze heeft niet de kunstof asjes)

Groet Dennis
 
Desert Gator

leuk topic dit..;)... Ik heb me een Desert Gator en een Sand Rover besteld.
Dus ik was een beetje aan het snuffelen naar info over het DT-02 chassis. En vind hier toch wel wat leuke tips.
De desert gator is wel wat van meer luxe voorzien als het basis Sand Rover,Holiday Buggy DT-02 chassis.

Maar vroeg me af of het ball diff van 3R zo op de aandrijfasjes van de Desert Gator past?...(deze heeft niet de kunstof asjes)

Groet Dennis

Ja gaat direct passen. Maar beter een Tamiya balldiff. kopen.

Zie 3racing balldiff.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re Entry: Je DT-02 is ook wel een knappe bak aan het worden met de hop-ups die zijn gemonteerd. Aanvankelijk was het lastig om een voorstelling te maken van de beadlocks die je eronder hebt liggen. Je laatste foto's verduidelijken een hoop... Nice!!:p

Klein vraagje blijft over. Wat heb je nou aan de voorzijde gemonteerd? Dezelfde velg? Op de foto lijkt deze een stuk smaller...
 
Voorwielen

Op de voorkant zitten nog de goedkope wieltjes van conrad met de rallybandjes. Die heb ik in het begin een keer besteld gewoon omdat ik een paar goedkope wegbandjes wilde hebben. De set had ik rond om geplaatst maar de achterwieltjes begaven het al snel onder al dat brushless geweld.

Er knapte stukken af en de bandjes kwamen iedere keer los ondanks de verlijming met secondelijm. Aan de voorzijde voldoet het wel. Waarschijnlijk omdat daar veel minder kracht op komt te staan. Ik denk dat ik ze dit weekeinde eens zwart zal spuiten zodat het meer een geheel vormt.
 
Laatst bewerkt:
Update geen upgrade

Even een kleine update. Het alu is weer besteld maar ing ligt er al een week uit en de dollars komen niet aan op de paypalaccount. Gaat nog wel even duren denk ik dus.

Tussendoor wil ik eigenlijk even vragen wat jullie van de Holiday buggy body vinden.

Die van mij is wel redelijk aan gort gereden.

full


Koplampen afgebroken
Lampen op het dak afgebroken
Spatborden gescheurd allebeide zijden
Cockpit aan gort
Cowboy ongedeerd

Zoals jullie kunnen zien geef ik niet al te veel om de body. Ik heb niet de moeite genomen om de stickers aan te brengen of iets van een kleurtje te voorzien.

Er moet dus een nieuwe body komen die beter bestand is tegen wat bashen.

Mijn idee,.....: lexan

Wie heeft er een goede suggestie? het zou een standaard DT-02 body kunnen worden maar ook een HPI buggy body of iets anders. Wat ik belangrijk vindt is dat het enigszins gestroomlijnd is want die 3s lipo`s gaan er in en de 21t ook, Ik wil geen wind gaan vangen bij hogere snelheden.

Misschien kunnen we hier een project van maken als iemand een goed idee heeft in de vorm van een clear lexan kap en een goede airbrusch spuiter.

Ik hoor het graag,..

Als de nieuwe spulletjes er zijn volgt de volgende upgrade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou inderdaad voor lexan body gaan...En als je stroomlijn wil hebben..Toch voor een Buggy body kijken.

Ik vind die van de Neo Falcon,Desert Gator,Sand viper. Allemaal wel mooi.
En voor 10 euro...Hoef je ook niet zo zuinig te kijken ermee.
Bij seidel te koop http://www.modellbau-seidel.de/

Ik heb gisteren de Desert Gator ook ontvangen... En zal binnenkort eens aan het bouwen slaan.:D

Groet Dennis
 
Laatst bewerkt:
Voorwielen

Zo tijdens het wachten op onderdelen heb je tijd om dingetjes te doen die je normaal niet zo belangrijk vindt. Vandaag heb ik mijn voorwielen aangepakt. Er werd al een keer gevraagd wat heb je nu aan de voorkant? Wel,.. hier even een update.

full

Het zijn eenvoudige wieltjes in chrome van Conrad. Deze om precies te zijn. Met de zwarte beadlock`s aan de achterzijde ziet dat er eigenlijk niet uit.

Vandaag dus de wieltjes gedemonteerd, bandjes en inlay`s er af.


  1. Primer gespoten
  2. Met een wattenstaafje het chrome weer tevoorschijn gehaald
  3. Zwarte spuitlak er op en weer met een wattenstaafje er langs
  4. Bandjes weer gemonteerd
Tadaaa

Mijn DT-02 in winter-stand op een blok piepschuim zodat de banden niet vierkant worden.

full

Een beetje onbedoeld geeft het chrome onder de lak een aardig effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DT-02 body extraordinair

Voor wat de nieuwe body betreft zag ik vandaag iets heel leuks.

Een Proline chassis dat geen chassis is maar een body voor een ax10 crawler.

Kosten € 35 dollar ex verzenden.

full
full
full


Dan moet er natuurlijk wel even gesleuteld worden.

In deze vorm is de Proline body niet heel erg veel aangepast. Het DT-02 chassis echter is geheel verzaagd. Beide zijvakken van de badkuip zijn verwijderd om de body te laten passen. Alleen de accubak is nog in tact. Volgens mij had het ook anders gekund. Op de 1e foto is goed te zien dat de body een dichte onderkant heeft met sidetray`s (zo heten die dingen toch) wanneer deze worden weggesneden tezamen met het interieur denk ik dat het ook had gepast. In deze uitvoering is voor versteviging gezorgd door de body te gebruiken als (deel)chassis. De schokbrekers zijn aan het chassis / de body gemonteerd.

De Proline body / chassis weegt 250 gram
De Holiday buggy body weegt ongeveer 225 gram.

Wanneer de bodem uit de Proline gesneden zou worden zal deze zeker onder de 225 gram komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er gaaf uit die proline tuber cage...;)...

Ben in het weekend ook bezig geweest met de Desert Gator...Leuk om te bouwen.

Met een paar - puntjes. De olie gevulde shocks zijn goed. Maar de veren die erbij zitten zijn echt veel te zacht. Hij valt bijna met de bodem op de grond. Heb achter de zuiger al met 1 gaatje geplaatst. En nu veren van de DF-03 erop...Veeeeeel beter...

De velgen waar jij nu mee bezig was...Heb ik op mijn Bear Hawk zitten...
Foto-7VHOWICL.jpg


Als er interesse is in foto's van de desert gator build....wil ik deze hier wel plaatsen

Groet Dennis
 
Als het maar DT-02 is

Alles is hier welkom toch? Zolang het maar DT-02 is, grappig, opbouwend, iets toevoegt, informeert of op een andere manier iets vertelt over het DT-02 chassis.

Dit is niet mijn "one man show"

Als ook maar iemand iets kan toevoegen om van het "Entry level imago" van dit chassis af te komen plaats het dan hier.
 
Die tuber Cage is echt gaaf! En Axial kennende ook behoorlijk bulletproof:p

Overigens...Vraagje. zijn hop-ups voor de DT-02 van 3racing ook in nl verkrijgbaar?

Dennis: Je build ziet er al goed uit (op TG) qua onderdelen al behoorlijk compleet. Stuk minder een instappertje. Succes met de bouw!
 
Voor wat de nieuwe body betreft zag ik vandaag iets heel leuks.

Een Proline chassis dat geen chassis is maar een body voor een ax10 crawler.

Kosten € 35 dollar ex verzenden.

full
full
full


Dan moet er natuurlijk wel even gesleuteld worden.

In deze vorm is de Proline body niet heel erg veel aangepast. Het DT-02 chassis echter is geheel verzaagd. Beide zijvakken van de badkuip zijn verwijderd om de body te laten passen. Alleen de accubak is nog in tact. Volgens mij had het ook anders gekund. Op de 1e foto is goed te zien dat de body een dichte onderkant heeft met sidetray`s (zo heten die dingen toch) wanneer deze worden weggesneden tezamen met het interieur denk ik dat het ook had gepast. In deze uitvoering is voor versteviging gezorgd door de body te gebruiken als (deel)chassis. De schokbrekers zijn aan het chassis / de body gemonteerd.

De Proline body / chassis weegt 250 gram
De Holiday buggy body weegt ongeveer 225 gram.

Wanneer de bodem uit de Proline gesneden zou worden zal deze zeker onder de 225 gram komen.


super.

echt een stoere bak zo :thumbsup:.

gr Sander.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ik heb de DT-02 Desert Gator ook in elkaar staan....En wat wijzigingen aan gebracht...

Hier wat plaatjes...
Foto-UCWOGYJP.jpg


Foto-L7PQTIJL.jpg


Foto-ZK3LAGWN.jpg


Foto-ELFP64SG.jpg


De wijzigingen die ik heb aan gebracht......

-Heb achter en voor DF-03 demper veren gemonteerd..De originle waren echt veel te slap..:(
-De achterdempers voorzien van 1 gaats zuigers...(hoop iets beter op hoge snelheden)
-En voor een brugje gemaakt op de shocktower...Schijnt dat ze wel eens willen breken. En met brug heb je er geen flex in.

Veel kijkplezier en reacties welkom
Groet Dennis
 
DT-02 spulletjes zijn binnen | Wat duurde dat lang

Het heeft even mogen duren maar afgelopen weekeinde was het dan eindelijk zover.

3 weken om precies te zijn. Voor € 58,- aan onderdeeltjes besteld dus rekening gehouden met BTW en invoer aan de deur.

full

Het lijkt wel kerst of sinterklaas,.. en ik voel me net een klein kind. Het pakketje lag gewoon op de deurmat toen ik thuis kwam. Weer geluk gehad.

full


$ 10,- aan helicopter parts? Dat was niet op mijn instructie. Deze webshop gaf die mogelijkheid helemaal niet. Ze blijven inventief in Hong Kong als het gaat om probleemloos leveren.


De inhoud van het "Pakketje":




full




  1. Front C Mount
  2. Knuckle Arms
  3. Rear Hub Carrier
  4. Tamiya DT-02 Ball Diff. Set
Eindelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Front C-mount DT-02

6e upgrade Alu c-mounts en knuckle arms

Enige tijd geleden schreef ik al dat ik mijn shocktower aan gort had gereden en die heb vervangen door een alu en carbon exemplaar. Dat was op dat moment niet het enige dat een klap had gehad. De rechter C-mount zoals op onderstaande foto te zien heeft ook een tik gehad. Op zich rijdbaar schade zullen we maar zeggen. Met de turnbuckles en de stuurstangen was de stand van het rechter voorwiel goed te corrigeren dus op zich geen probleem.

full


Om toekomstige problemen te voorkomen toch maar vervangen voor een alu exemplaar.

Maar kijk eens naar de verschillen!! :rolleyes:

full


Niet veel webshop`s melden het. Je krijgt er 2mm hoogte bij. :rolleyes:

Ik had het al wel eens ergens zien staan bij dit artikel maar dacht dat het dan weer om een speciale variant zou gaan. Niets is minder waar,.. dit is gewoon de standaard hop up versie.

Het monteren gaat soepel. Alles past perfect. De knuckle arms worden geborgd door het asje dat direct ook voor de montage zorgt. Daardoor kunnen ze in voorkomend geval vervangen worden.

full


Piepklein beetje vet ertussen en ook een mooi moment om de overige delen te reinigen. De wielmoertjes had ik al. Die heeft een klant van me, samen met wat andere kleine "Goodies", meegenomen uit Hong Kong. (De man vliegt en is ook rc liefhebber.)

Even de zonnebril op vanwege de bling:p

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tamiya Ball diff. voor de DT-02

Zoals jullie op de foto`s hierboven al hadden gezien heb ik ook een origineel Tamiya Ball diff. / slipperclutch mee laten komen. De reden hiervoor was de slechte ervaring met die van 3racing en het feit dat de metalen aandrijfassen niet op de standaard Holliday Buggy differentieel passen. De originele zijn van kunststof en ik wil i.v.m. de 3s lipo die er aan komt de stalen terugplaatsen. Daarnaast is de ruimte tussen de aandrijving en de draagarm, mede door de verandering van de wielvlucht met de turnbuckles aan de achterzijde, minimaal geworden.

Er heeft zelfs al iets aangelopen tijdens het volledig uitveren van de draagarm.:(

full

full

De slijtage is hier op de foto boven goed te zien.

Maar terug naar de ball diff.

De inhoud van dit zakje.

full


De piepkleine ringetjes zijn van rubber en komen tussen de aandrijving en de assen om eventuele "Axiale ?" speling op te vangen tijdens het in en uitveren.

De verschillen met:

  1. Het originele differentieel
  2. Tamiya ball differentieel
  3. 3racing exemplaar

full


Op zich is de montage geen enkel probleem. Alles past perfect en geeft een zeer degelijke indruk. Dit in tegenstelling tot het exemplaar dat ik van 3racing heb geprobeerd. Die is zoals je op de onderstaande foto kan zien gewoon verbrand.:2gunfire::murder:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
7e DT-02 upgrade Stofhoezen | metalen aandrijfassen

Eindelijk zit die ball diff. waardoor de universal driveshafts er weer in kunnen.

Met de aandrijfassen heb ik, met behulp van mijn behulpzame autodealer, iets leuks gedaan. Het idee had ik al een tijdje omdat ik het ergens gezien heb.

Stofhoezen.

Maar hoe kom je aan stofhoezen voor zulke kleine asjes.

full


Na langdurig zoeken naar stevige hoesjes die aan de ene zijde strak om een 4mm asje passen en aan de andere kant mooi strak om een 10 mm aandrijving en ook nog bestand tegen vet, weer en wind kwamen we uit op rubbertjes van een 1:1 handremkabel. Ze zaten aan het einde van de remkabel, binnen onder de middenconsole. Zie hier,... past perfect.

full


Toegegeven het was extreem moeilijk om ze aan de versnellingsbakzijde te monteren maar eenmaal er op zitten ze mooi strak. Om ze op hun plek te houden gaat er een flinke drup secondelijm op het uiteinde van het rubbertje (aan de dunne zijde) de secondelijm vloeit mooi om het asje heen zodat er geen onbalans zal ontstaan.

Nog heel even,.. er volgen meer upgrades. Lekker bezig geweest dit weekeinde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top