Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Dit is mijn wagen voor de TopStock.

TT02 , opgebouwd met de korte wielbasis.
Opties: Toe-in uprights achter , speedgear setje, CVA schokbrekers .
Voordiff is gevuld met de dikke siliconenolie (100.000) ,Achterdiff alleen met wat vet.
Toespoor verstelbaar gemaakt.
Body: Toyota Celica Grp 5.
full
full
full

Nog een plaatje van de 1:1
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super dat het doorgaat bij MRC, ik heb me dus ook ingeschreven voor de 18e :D

Leo, wat voor spur/pin gebruik jij? De standaard 68 van het speed gear setje of de 64? De 64 moet je gebruiken volgens het Tamiya reglement. Ik heb vorige week 64/24 gereden bij MRC en dat ging lekker en we konden elkaar goed bij houden en ik legde het steeds af op baan ervaring.

Mocht ik mijn M-05 tegen die tijd binnen hebben dan schrijf ik me ook nog in voor die klasse.
 
Ik heb 's ochtends ook met een 25T pinion gereden maar vond dat er weinig snelheid in kwam en de auto wat lui aanvoelde terwijl jij er best hard mee ging.
 
We gaan nu wel een beetje off-topic maar zijn jullie MRC van plan hier meer mee te gaan doen als het aanslaat?

En gelden voor de 18e de zelfde regels als die van de Tamiya Cup?
 
En vooruitlopend op het aankomende TamiyaCup seizoen...:)

Binnenkort zal het nieuwe reglement bekend worden.
Dit zal geen grote veranderingen bevatten tov 2014.

Zal even een paar wijzigingen alvast doorgeven:
- De sprint en feature race krijgen nu gelijke punten.
- Top-stock; de regelaar TBLE-02s toegevoegd
- Top-stock: TT02S niet toegestaan
- Mini: Regelaar vrij
- Euro-TW: Geen wijzigingen TT02S is hier toegestaan
- Euro-GT: Carson waterproof 12t is toegestaan
- Euro-GT: Alleen nog maar Tamiya body's zoals in Euro-TW.


Grt, Michael.
 
Voor mij staat er anders wel een “aangename verrassing” in bij de mini’s, het voornemen was bij mij al bekend, en dat is ook de reden geweest voor het weer opbouwen van de M-06 :) !! Ooit was de Tamiya regelaar verplicht, daarna afgeschaft en wederom als verplichting in het leven geroepen :( , dat was voor mij het sein om te stoppen met de TamiyaCup :bye: !!! Seizoen 2015 ESC vrij gegeven, tijd om weer eens een paar rondjes mee te gaan draaien :thumbsup: !!!
 
We gaan nu wel een beetje off-topic maar zijn jullie MRC van plan hier meer mee te gaan doen als het aanslaat?

En gelden voor de 18e de zelfde regels als die van de Tamiya Cup?

Als je bedoeld het technische reglement, dan is het antwoord "Ja"
De wedstrijd bij ons is wel anders wat betreft de indeling. We rijden 2 kwalificaties en 3 Finales.

Ik zal het met het bestuur overleggen of er een mogelijkheid is, om deze klasse toe te voegen.
 
Als je bedoeld het technische reglement, dan is het antwoord "Ja"
De wedstrijd bij ons is wel anders wat betreft de indeling. We rijden 2 kwalificaties en 3 Finales.

Ik zal het met het bestuur overleggen of er een mogelijkheid is, om deze klasse toe te voegen.

Ja ik doelde op het technisch reglement. De indeling had ik op jullie site al gezien. Ik heb er zin in :D

Het puntje Top Stock klasse toe voegen bij MRC zou voor mij een goede reden zijn om ook lid te worden bij MRC.
 
Na heel veel fijne buitelingen op Vianen en op de locale skate baan is de tub van mijn TT-01 nu echt naar z'n grootje. Ik heb een nieuwe net ontvangen, en ik ga met M3 bouten aan de slag in plaats van de zelftappers. Ik heb veel te grote verpakkingen gekocht, dus genoeg voor meerdere setjes.

Hugo

[mod]Niet hier spullen te koop aanbieden.[/mod]
 
Laatst bewerkt:
Voordat Roelof mijn post #94 aanpaste vroeg ik Madhouse of dit soort schroeven ook in de TT-02 passen, vandaar zijn reactie. Nu lijkt het wat onlogisch, maar vandaar.

Hugo
 
Ik vraag me toch nog steeds een paar dingen af m.b.t. tandwiel verhoudingen. In het boekje staat dat je max een 64/29 verhouding mag hebben voor een TT-02, betekend dit dat ik met een 64t spur moet rijden of mag dat ook met een 68t spur?

Ik heb bij MRC gereden met een 64/24 verhouding maar miste hier toch wat top snelheid op het rechte stuk. Wat zou de beste verhouding kunnen zijn?

IMG_8672.JPG
 
je mag ook met een 68T spur rijden, maar dan ga je nog langzamer..... Je wilde wat meer topsnelheid? Dan zou ik een 26 tands of 27 tands pinion erop zetten (je mag maximaal een 29 tands erop zetten...)
 
Back
Top