T-rex 700E F3C

Niet om te zeuren..maar ben het in deze wel met Nick eens, beetje link.
Hoe onverschrokken je ook bent, Raakt die staart echt in een overshoot dan kan je zo geen kant op.

Los van dat,
Gefeliciteerd met je maiden Rob!!.

WAG kan ook veroorzaakt worden door governor van de regelaar, heb ik ook gehad. Je kunt proberen om 1 of meerdere procenten het gaskanaal omlaag of omhoog te zetten, het is snel geprobeerd.

Bas

Zou best kunnen Bas,

Ik moet nog meer testen, het kan zomaar zijn dat het inderdaad uit de governor komt. De WAG op het filmpje was bij 1550 RPM en HH, bij 1450 op Normal was het er niet.

Hoe onverschrokken je ook bent, Raakt die staart echt in een overshoot dan kan je zo geen kant op.

Los van dat,
Gefeliciteerd met je maiden Rob!!.

Dank je Eric,

Ik kan mij voorstellen dat dat voor Newbees geldt in deze sport, of voor vliegers die niet kunnen hoveren :roll:, maar neem van mij aan dat ik alles grondig test voordat ik 'm los trek !

Heb je mijn plaats al gezien waar ik mijn maiden gedaan heb....aan beide zijden een sloot...:schrik:.

Een sloot is alleen jammer voor jezelf als de heli erin gaat. Wat denk je wat er gebeurt als een 90'er in een woonwijk aan de grond, in een hek of elders crashed, dat kan echt heel erg fout aflopen.

Als iemand het kan dan is het een F3C'er zoals Rob.
Risico's dat hij rare dingen doet heb je ook in een open veld.
Dit gebeurt dan bij het opstijgen en het maakt dan weinig uit of dit in een tuin gebeurt of in een open veld. Alleen de schade is groter.
Maar we dwalen onnodig af van het bouwverslag van een mooie machine.
Ik hou van het geluid van deze machine.

Als iemand het kan dan is het een F3C'er zoals Rob.
Risico's dat hij rare dingen doet heb je ook in een open veld.
Dit gebeurt dan bij het opstijgen en het maakt dan weinig uit of dit in een tuin gebeurt of in een open veld. Alleen de schade is groter.
Maar we dwalen onnodig af van het bouwverslag van een mooie machine.
Ik hou van het geluid van deze machine.

Een b.v flippende 3G in een woonwijk lijkt mij niet grappig, is nooit grappig maar dan helemaal niet.

Ook al ben je Alan Szabo, de mechanica en electronica kan gewoon falen.

Nou, genoeg gezeurd, wij F3c'ers doen niet aan 3g of vstabi.
Rob, super dat je het vliegklaar hebt! Nu ik nog als jongste F3c telg. Ik hoop ze alleen straks beide tegelijk af te hebben. Maar ik denk dat jou tweede ook zo goed als af is toch?
Ik ben ernstig benieuwd wat je van deze heli vinden gaat en wat je bevindingen zijn t.o.v. je "aangepaste" T-rex 700.
man wat heb ik zin in het nieuwe wedstrijd seizoen!

Steven.

Hoi Steven,

De tweede is idd ook bijna af, gaat ook sneller nu, ik kan alles kopieren van #1.

Hij is 5.7 KG zwaar geworden :puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes: (incl lipo's dat wel)
ik heb mijn Sylphide (leeg) er even bijgehaald en die weegt 5.2 KG,
dus het valt allemaal wel mee, die is vliegklaar ook 5.7 KG.

Echt lichter maken is lastig, de zware staart gooit roet in het eten.
Te denken valt aan een 550 landing gear (past wonderwel !), 600 staartsteunen, andere finnetjes etc dan kan er misschien 150 gram af.
Gek genoeg past ook de 550/600 tail rotor er zonder problemen op en dan wordt het wel echt veel lichter.(wel zwakker)

Ik ga zien hoe het zich houdt vooralsnog.

Ik zal straks nog even wat foto's plaatsen .

gr,
Rob

OK de LAATSTE foto's en dan sluit ik het bouw verslag:

201103020125.jpg

Ik heb vanwege het zwaartepunt en ook om de ontvanger makkelijk te kunnen plaatsen, een verlengplankje gemaakt voor de ontvanger Lipo.
Ik heb gekozen voor een Outrage 2S 5000 Mah met EC3 connectoren, weegt 200 gram. Daardoor is het zwaartepunt ruim aan de voorkant komen te liggen.
Het kan minder, bijv met een 3600 Mah (150 gram) maar dan is het zwaartepunt vrijwel OP de rotor as en voor F3C is dat toch minder wenselijk denk ik.

201103020126.jpg

Hier kun je zien dat de Battery tray NET onder het houten plankje schuift, hiervoor het ik de LIP van de tray af moeten halen, die deed sowiezo al niks daar.

201103020127.jpg

Overzicht rechterkant.
Ontvanger bovenop, makkelijk te bereiken. remote ontvanger met de LINKER antenne vrij hangend (dat is de eigenlijke antenne, de rechter is geen echte antenne)

201103020128.jpg

De gyro staat op SUPERKLEEF GEL van 3M, is vrij stug maar dempt ook heel goed.

201103020129.jpg

De Turnigy Ubec, staat op 5V, lijkt me genoeg, en zijn de servo's ook niet zo "jumpy" . Ik ga nog wel even 6V proberen om te kijken of dan de tail wag minder van wordt. Mooi van deze uBec is dat hij 2 stekkers heeft parallel in de ontvanger + flink dikke draden.

201103020130.jpg

AR9000 ontvanger, antennes hangen mooi vrij.

201103020131.jpg

Battery strap aan de achterkant, niet door de frames maar er overheen, accu zit prima zo.

201103020132.jpg

Nog de 'oude' CC120, Elko's aan elkaar gekit, met dank voor de tip, Peter van 2BrothersRC !

201103020133.jpg

Linkerkant: Tail servo bedrading weggewerkt aan de binnenkant van het frame. Hier ook de 2e remote ontvanger, ook weer de linker antenne vrij.

201103020135.jpg

Bescherming om de servodraden, hier kom je niet zo makkelijk meer bij dus is moeilijk in de gaten te houden.

201103020136.jpg

Speciaal voor Walter; Motor bedrading zit onder het platformpje gevouwen, gaat prima zo.

201103020137.jpg

ESC gemonteerd op DZ Velcro met een strapje (niet te strak)

201103020138.jpg

Voorste kapsteuntjes naar buiten gezet; Hierdoor zit de kap mooier.

201103020139.jpg

Voorlopig even proberen met "oude" NHP heckblaadjes, deze reageren wat rustiger rond center stick.

Tot zover.

Het was een zeer plezierige heli om aan te werken, kwalitiet is toch weer duidelijk verbeterd sinds mijn eerste 700N. Align is echt op de goede weg, zeker als je beseft hoe kort ze nog maar bezig zijn.
Er zijn zeker nog verbeterpuntjes, zoals een betere tail unit en dan eigenlijk alleen de aansturing, die is niet F3C waardig, al heb ik het aardig strak gekregen.

en nu VLIEGEN!!!!!!!!!!

gr,
Rob

Laatst bewerkt:
EEuuuhhh Rob,

effe 1 ding. Zo'n houten plankje is goed voor de test,maar moet je uit esthetische overwegingen er niet een op maat gemaakt carbonplaatje in hebben?
zoals je misschien wel doorhebt kan ik dat maken.

Steven.

Laatst bewerkt:
EEuuuhhh Rob,

effe 1 ding. Zo'n houten plankje is goed voor de test,maar moet je uit esthetische overwegingen er niet een op maat gemaakt carbonplaatje in hebben?

Steven.

Nou, ik hou me aanbevolen hoor !
Ik PM je de maten wel.

Ik heb er overigens totaal geen moeite mee hoor met dat hout.
is licht en stevig en verrot goedkoop.

Rob

Kan je de ontvanger niet aan de andere kant in de receiver mount plaatsen zodat de ontvangerpack gewoon op de plaats kan waar die hoort?

Nee gaat niet met de antenne's.
Hoef ik de draden ook niet zo weg te proppen.

gewoon op de plaats kan waar die hoort?

Bovendien, alleen omdat Align het zegt hoeft ik daar de accu niet te plaatsen hoor, dat bepaal ik zelf wel.

Zo'n houten plankje is goed voor de test,maar moet je uit esthetische overwegingen er niet een op maat gemaakt carbonplaatje in hebben?

Ik heb de accu nu ook op een plankie (iets anders dan Rob) in de heli zitten. Ik wilde dit van carbon maken maar :onweer: wat kost dat een geld voor een stukkie, voorlopig moet het maar ff van hout :(

En waarom mag de regelaar niet te strak vast zitten?? De tip van het vast zetten van de eelco's had ik ook al van Peter gehoord, maar ik vind het zo'n kliederboel ik probeer eerst de eelco's met een stukje krimpkous vast te zetten.

En nu als een gek gaan oefenen :banana:

De Elko's vastzetten schijn toch beter te zijn ivm trillingen idd, op den duur gaan ze loszitten, en/of kapottrillen.

Ron, ik heb DC3145 gebruikt, ken je dat ?

Ik heb begrepen dat als je ESC te strak zet de boel kan vervormen en dus stuk kan gaan !
Van wat ik op het net lees moeten we onze CC's met liefde behandelen anders zeggen ze POEF !!

Back