T-rex 700E F3C

OK ik heb denk ik een mooie oplossing gevonden voor de accu's :

201102130121.jpg

Serie Y kabeltje gemaakt. Het lieftst had ik direct aan de ESC een serie connector gemaakt maar de draden zijn domweg te kort, en alles naar voren verhuizen had ik geen zin in, misschien doe ik dat later nog eens.

Omdat er nu DZ velcro tussen tray en accu zit glijdt hij makkelijk in het frame, ondanks de dikke 40C pakketten, omdat er nu een kleine ruimte zit tussen tray en accu's.

Even een testweging gedaan en hij komt met bladen op 5.5 KG !

Volgens mij is dat behoorlijk zwaar ?

Even op zolder nog een testrun gedaan en blijkt de tail hevig te trillen !

Na inspectie blijkt 1 van de 2 bladboutjes langer te zijn dan de andere :confused:,

2 gelijke boutjes erin en hij is nu goed.

inderdaad jammer van de lange accudraden, daar lopen grote stromen en spelen verliezen een grote rol, maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk.
Kun je de regelaar aan de zijkant van het frame monteren ? Krijgt hij ook meteen optimale koeling. Zal er alleen niet zo mooi uitzien.
Misschien een mooi proefje voor een regenachtige zondagmiddag ;-)

Bas

Rob, afgelopen maandag hadden we het al over het koppelen van de accu's gehad. Mijn verlengkabel heb ik weer verbouwd en heb het op dezelfde manier als jou gemaakt en werkt prima.
Bas: de regelaar aan de zijkant van het frame vind ik niets, ik ben waarschijnlijk een zeurpiet maar het oog wil ook wat.

Betreft die boutjes:heb je misschien de boutjes verwisseld? je heb de tail rotor van Quick UK gemonteerd en die heeft iets langere boutjes dan Align.

Als het goed is gaat mijn helu vandaag zijn maiden maken op een meeting in Kampen dus ik ben zeer benieuwd.

Bas,
Wat ik begerepen heb is dat lange accudraden vooral een gevaar voor de ESC zijn omdat de capaciteit dan mee gaat spelen en de Elco's op de ESC kunnen ontploffen. Maar dat gaat pas spelen als je de draden serieus gaat verlengen.
Wat ik nu gemaakt heb voegt nauwelijks lengte toe en zal dus vrijwel geen effect hebben op het geheel. Eigenlijk hadden de accudraden 5 cm langer moeten zijn dan had ik dat adapterkabeltje helemaal niet hoeven maken.

Wat ik al zei, ik kijk even hoe deze opstelling gaat, misschien verhuis ik alles wel naar voren toe TZT.

John,
wacht op mij he ! ik ga er ook naartoe maar de F3C's zijn nog niet klaar. Ik neem een Nitro FBL mee.

Zou kunnen van die boutjes, op #2 waren ze wel identiek.

Zie joe,

Laatst bewerkt:
De zelfinductie van de draden vormt probleem bij lange accukabels Rob, niet de capaciteit van de draden. Mocht je twijfels hebben dan zou je voor alle zekerheid de temperatuur van je ingangselco's (die grote tonnetjes) in eerste instantie in de gaten kunnen houden. Zie ook warme-elkos .

Vuistregels, oplossing, montage, foto's, commentaar van Jan/Corrien: te-lange-accudraden-vernielen-regelaars-too-long-battery-wires-kill-controllers

En misschien is iets totaal anders, vonk-vermijden-bij-aansluiten-accus-met-hoge-spanning , voor jou ook relevant.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de tips en links Ron,

Denk je dat het adapterkabeltje wat ik gemaakt heb al enig effect op de Elko's kan hebben ?

Weet niet of het past..
Misschien canopy rubbertjes in die gaten van het kastje van de regelaar en dan een strap eromheen.
glijd niet, en dempt.

YES !!!:banana::banana::banana:

Exemplaar 1 is klaar !

Nog wel even een nieuw Y-stukje maken tussen accu's en regelaar (wacht op 8AWG draad) en dan is het echt klaar.
Ik heb er een AR9000 ontvanger in met 2 remotes, een 5000 2S lipo in de neus op een extensionplankje .
De heckbladen heb ik vervangen door "ouderwetse" NHP's 105mm waar ik goedkoop aan kon komen.
Die vind ik altijd lekker vliegen en zijn rond het midden minder aggressief dan de Aligns.
Vermoedelijk is het totaalgewicht incl. bladen 5.6 a 5.7 kg, morgen neem ik hem even mee naar mijn werk en weeg hem even op een gekalibreerde schaal.

Foto's volgen ook nog uiteraard.

gr,
Rob

Very Nice!!
Ik las eerder ergens in je posts dat je niet bang bent uitgevallen...In zo'n kleine ruimte durf ik mijn 450 niet eens op te laten :D
en is je tuin altijd zo leeg of speciaal nu voor de maiden..? ;)
Lijkt me een heerlijke machine om mee te vliegen (stiekem een beetje jaloers)
Groeten

Je kan niet wachten he als hij klaar staat, mooi man :banana:

In jou heli zit trouwens dezelfde "wag" als in de mijne, hoe hoog staat je gain van de gyro.

Ik kon inderdaad NIET meer wachten.

die WAG is alleen op HH vreemd genoeg.
het verhogen van de gain werd het wel iets beter maar het ging niet weg.

Ik denk dat het komt omdat de linkjes van de tail stuurstang nog erg strak zijn. Ik zal dat eerst eens soepel maken en kijken of het dan weg is.

gr,
Rob

Als ik eerlijk ben dan vind ik het niet echt een geschikte plaats voor een maiden met een 90 size. Er zou eens wat misgaan........

Ik kon inderdaad NIET meer wachten.

die WAG is alleen op HH vreemd genoeg.
het verhogen van de gain werd het wel iets beter maar het ging niet weg.

Ik denk dat het komt omdat de linkjes van de tail stuurstang nog erg strak zijn. Ik zal dat eerst eens soepel maken en kijken of het dan weg is.

gr,
Rob

WAG kan ook veroorzaakt worden door governor van de regelaar, heb ik ook gehad. Je kunt proberen om 1 of meerdere procenten het gaskanaal omlaag of omhoog te zetten, het is snel geprobeerd.

Bas

WAG kan ook veroorzaakt worden door governor van de regelaar, heb ik ook gehad. Je kunt proberen om 1 of meerdere procenten het gaskanaal omlaag of omhoog te zetten, het is snel geprobeerd.
Bas

NEE, dat is niet ff snel geprobeerd want Rob heeft de gouvernor met fixed RPM ingesteld en dan moet de laptop/pc eraan gehangen worden om het aan te passen :bad-words:

Back